Klara Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 Jag tar 2 droppar Holistic d-vitamin sedan 2 veckor tillbaka vilket motsvarar 25 mcg. Är det någon som blivit uppblåst och hård i magen av dessa droppar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 Står det nåt på innehållsförteckningen som ser misstänkt ut ? ACOs dvitamindroppar vatten vet jag påverkar magen, de innehåller: Hjälpämne: sorbitol, flytande (icke kristalliserande) 106,7 mg/ml Övriga innehållsämnen är butylhydroxianisol, propylgallat, sorbinsyra, sackarinnatrium, pepparmintolja, citronsyra, dinatriumfosfatdihydrat, renat vatten, makrogolglycerolricinoleat. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 13 minuter sedan, Erik 2 sade: Står det nåt på innehållsförteckningen som ser misstänkt ut ? Ekologisk olivolja, vitamin D3 (kolekalciferol), d-alfa-tokoferol (naturlig vitamin E). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 Då borde det inte vara dropparna. Eller ? Hur är det med komejerierna har du ökat intaget ? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klara Posted November 18, 2017 Author Share Posted November 18, 2017 Jag tar nu bara 1 droppe om dagen och det har blivit bättre. För drygt 2 veckor sedan, var jag och kollade, vad mitt värde låg på. Det låg på 67 och är inte optimalt, eftersom det ska ligga på minst 75. Frågan är, om det räcker med 1 droppe, som motsvarar 12,5 mcg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 Tänkte att du kanske ska testa ett rent D3 preparat, tex: https://www.apotea.se/puori-d3-120-kapslar Varje kapsel har 2500 IE (62,5 µg, 625% RDI) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klara Posted November 18, 2017 Author Share Posted November 18, 2017 Tack för svaren. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 Många anser att man ska ta D3 och K2-vitamin tillsammans - så jag gör det. https://www.shopping4net.se/Haelsokost/Vitaminer/A-D-E-K/K2-D3-vitamin-i-olivolja.htm# 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts