Spillerill Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Jag ammar min 4-månaders och har ätit LCHF sedan 1 Januari 2013. Funkar kanon och sonen mår gott - men jag har ändå funderat på detta med de avfall som blir vid omställningen i kroppen. Påverkar avfallen indirekt?Vilket "gift" är farligast? De kemiskt framställda som man får i sig när man äter "vanligt" (dvs E-ämnen, tillsatser mm) ellerde avfall som frisätts vid viktnedgång? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Personligen ser jag detta om att inte gå ner i vikt vid amning för att inte "släppa ut gifter" mest som en bekväm ursäkt om man som många idag samlar på sig 10+ kilo i vikt för varje graviditet och aldrig tappar dem. Det naturliga efter en graviditet är att successivt tappa den vikt man gått upp under graviditeten. Mitt råd skulle vara att äta bra mat och låta naturen ha sin gång med vikten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spillerill Posted February 3, 2013 Author Share Posted February 3, 2013 Personligen ser jag detta om att inte gå ner i vikt vid amning för att inte "släppa ut gifter" mest som en bekväm ursäkt om man som många idag samlar på sig 10+ kilo i vikt för varje graviditet och aldrig tappar dem. Det naturliga efter en graviditet är att successivt tappa den vikt man gått upp under graviditeten. Mitt råd skulle vara att äta bra mat och låta naturen ha sin gång med vikten. Absolut - det roliga är att jag gått ner 25 kg sedan 2 oktober.. väger mindre nu än innan jag ens blev gravid. Måste vara pga. amningen också. Jag undrade bara vilket gift som anses vara farligast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted February 3, 2013 Share Posted February 3, 2013 Det beror ju på vad du fått i dig under årens lopp. Dioxin t ex bildas när man eldar avfall hemma. Man får det ju i sig också om det är någon granne som eldar skräp på sin tomt eller i sin värmepanna. E-ämnen finns nog inte så många som lagras i kroppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts