Jump to content

Lchf utmaningen

Recommended Posts

41 minuter sedan, MariaF sade:

Varmt lycka till, Elin! :) Berätta gärna framöver hur det går!          

Det skal jeg prøve og gjøre :). Startet på lørdag og veie meg 82,2 kg og har et drømme mål 55 kg. men hva kroppen min sier er noe annet. Maj 2013 tok jeg Gastric Bypass og gikk ner 30 kg. Har gått opp 10-12 kg från  min lätteste vekt.

• Like 4

17 minuter sedan, ELIN SMESTAD ANDREASSEN sade:

Maj 2013 tok jeg Gastric Bypass og gikk ner 30 kg.

Har du sett att Anna Hallén skrivit om GBP? Mest om varför man inte ska göra det, förstås men också lite tips om man redan gjort det. https://www.annahallen.se/category/gbp/
Många går ju upp igen efteråt men med lite justeringar kan man få i sig det man behöver ändå, även om man måste äta mindre mängder åt gången vad jag förstår. Jag gillar Annas ganska raka stil men jag vet att en del tycker att hon är lite för direkt ibland. 

• Like 5

Nu försökte jag vara lite diplomatisk. ;) Anna Hallén väcker känslor bland medlemmarna i detta forum. Jag tycker hon är väldigt klok men ibland uttrycker hon sig på ett sådant vis att hon dissas i trådarna här. Inte för kunskapen utan för sitt sätt. Synd, tycker jag. Läser man det hon faktiskt skriver är det svårt att argumentera emot. Så jag hoppas att Elin kan ta till sig budskapet/kunskapen om hur man bäst kan se till att man får den näring man behöver efter en GBP. 

• Like 6

• 2 weeks later...

Hei 

Nå har det gått 2 veckor sedan jag började på LCHF, Jag startade på 82,2 kg og vekta sier 80,2. det två kilo bort. Jag trives med LCHF, för at jag inte har ont i magen, og är veldig glad över vikt nedgången. Nå  lærer jag meg portioner  og mycket mer.

Jag merker inte at jag er så hungrig. 

• Like 6

Hei

I går vägde jag 79,0, det är en nedgång.

Idag har jag mätt min ketos ( 1,7 og fôr nogra timmar sen 0,9) och den är inte så hög som den var här, men jag hopas den kommer tillbaks. Känner at jag är sulten.

Jag synas jag är flink att følgja veckomenyen og kommer at gjöra det länge. 

• Like 6

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
1 timme sedan, ELIN SMESTAD ANDREASSEN sade:

75,8 kilo vägde jag idag

Keep up that good work.. håller jag med om!

Osenså.. dvs om vi talar om GBP/Gastric Banding.. det blir hur som helst någon form av fasta.

Och jag säger som Fung.. med den kunskapen så skulle man kunna gå direkt till olika sorters Intermitent fasta.. och som regel så är oskuret bäst!

Meeen.. när man väl är skuren, så blir man tvungen att äta små måltider som är maximalt näringsrika.. och det är nog något som de missar att förklara?

Fast jag håller med Fung om att man borde prövat fasta innan!

Oså till Homo Sapiens Sapiens.. vår matsmältningsapparat är anpassad för små portioner sällan, som är energi och näringstäta.

• Like 5

Jag trivs bra, med hur jag äter nu, med veckomeny. Jag blir inte dårligt av att äta halv portionen av middagsmaten. Maven min var dårlig förr, fyld av mycket gaser, smärtor och sådan. Jag gikk up 10 - 12 kilo sedan jag hade viktnedgången til 70 kilo. Detta är det besta jag har gjord för mig selv. Kommer att leva lenge på Lchf. 

Min mann har tänkt att börja, men jag kan inte pressa honom.

• Like 6

Åh, vad härligt att läsa dina uppdateringar, Elin! Hoppas du mäter dina framgångar med måttband också! Det kan vara bra att ha om du hamnar på en platå men framför allt för att det är ett roligare verktyg än vågen. Vilken storlek har du köpt på sommarklänningen inför Beach 2018..? ;)

• Like 4

17 timmar sedan, ELIN SMESTAD ANDREASSEN sade:

Jag trivs bra, med hur jag äter nu, med veckomeny. Jag blir inte dårligt av att äta halv portionen av middagsmaten. Maven min var dårlig förr, fyld av mycket gaser, smärtor och sådan. Jag gikk up 10 - 12 kilo sedan jag hade viktnedgången til 70 kilo. Detta är det besta jag har gjord för mig selv. Kommer att leva lenge på Lchf. 

Min mann har tänkt att börja, men jag kan inte pressa honom.

Pressa på du.. för om man är två så är det lättare att hålla sig själv på banan!

Dvs då blir det enklare för dig!

Meen du får inrikta dig på att det oxå är bättre för honom.. vilket det mest troligt oxå är?

20 timmar sedan, Zepp sade:

Pressa på du.. för om man är två så är det lättare att hålla sig själv på banan!

Dvs då blir det enklare för dig!

Meen du får inrikta dig på att det oxå är bättre för honom.. vilket det mest troligt oxå är?

Ja, jag ska prova men det kommer att ordna sig , för att han har smakat på maträtterna jag har lagat. Han synas det var gott. Han ser nedgången på vikten jag har. 

• Like 1

On 14.1.2018 at 06:55, MariaF sade:

Åh, vad härligt att läsa dina uppdateringar, Elin! Hoppas du mäter dina framgångar med måttband också! Det kan vara bra att ha om du hamnar på en platå men framför allt för att det är ett roligare verktyg än vågen. Vilken storlek har du köpt på sommarklänningen inför Beach 2018..? ;)

Har inte kjöpt mig en klänning än, men min moder har en kjole som hon inte kommer att bruka. Den är blå och läng, fin klänning till fest. Hon har och så en folkdräkt (bunad) som jag ska ärva, den är för trang ovantil. Kanske denne 17. mai? Men jag har ett mål at ha den på mig nogonstans i detta året. 

• Like 2
  • Thanks 1

2 timmar sedan, ELIN SMESTAD ANDREASSEN sade:

Hon har och så en folkdräkt (bunad) som jag ska ärva, den är för trang ovantil. Kanske denne 17. mai? Men jag har ett mål at ha den på mig nogonstans i detta året. 

Och jag har en svensk folkdräkt, som jag sytt själv för länge sedan, som jag visserligen använder...men den kunde ju passa battre...mycket battre... min ambition är att snörena, som inte hör till dräkten, ska vara kortare eller helt borta I år. Det ska vara hakar och hyskor, men det går bara inte just nu... Du får uppdatera hur det går med din :-)

• Like 4

4 timmar sedan, Effie sade:

Och jag har en svensk folkdräkt, som jag sytt själv för länge sedan, som jag visserligen använder...men den kunde ju passa battre...mycket battre... min ambition är att snörena, som inte hör till dräkten, ska vara kortare eller helt borta I år. Det ska vara hakar och hyskor, men det går bara inte just nu... Du får uppdatera hur det går med din :-)

Det ska jag göra., Effie :-)

• Like 1

8 timmar sedan, ELIN SMESTAD ANDREASSEN sade:

Ja, jag ska prova men det kommer att ordna sig , för att han har smakat på maträtterna jag har lagat. Han synas det var gott. Han ser nedgången på vikten jag har. 

Prexis.. inget tjafs.. bara vällagad mat och dig själv som förebild!

Och som du antagligen redan vet.. vägen till mannens hjärta går genom magen!:)

• Like 1
  • Haha 1

• 2 weeks later...
On 21.1.2018 at 07:13, MariaF sade:

Det kommer att gå jättebra! 

Hej:)

Jag gick inte neråt på vikten denna lørdagen som var, men jag tror det är hormon som spelar en roll. En liten upgång på 0,6 kiloet. jag tar inte det som en negativt händelse. Har inte gjort nogot galet. 

Lite förstopning utlöses i dessa dagar så nå håpas jag på vikten, är neråt gjen. Min mann har startat just i denna veckan. Lite stökigt på köket. Men det går bra :-)

Ha en bra dag alla sammans

• Like 3

• 1 month later...