Jump to content

Jag är tebax!

Zepp

Recommended Posts

Jag tror ni har blivit lite smartare också genom LCHF och lite mer skärpta kanske, även en viss ödmjukhet över att det går att påverka hälsan.

Kan det vara så att dom som ätit LCHF i ett på år också har blivit lite bättre människa på alla sätt, jag kan tycka att det är så.

• Like 4
  • Haha 1

10 minuter sedan, Bosse50 sade:

Jag tror ni har blivit lite smartare också genom LCHF och lite mer skärpta kanske, även en viss ödmjukhet över att det går att påverka hälsan.

Gäller tyvärr inte mig...  högmod går före fall sägs det och jag gick och mös när alla runt mig blev jätteförkylda och dåliga. Jag gick runt och nästan berättade för alla att kolla jag blir ju inte dålig... MEN va fan två veckor efter alla andra blev jag sjukt dålig!

• Like 3
  • Haha 1
  • Confused 1
  • Sad 1

18 timmar sedan, Ethel sade:

Å jag fattar ingenting, vadå utseendefixering och spam. Träffas Ni övriga på den här sidan live eller? Varför begriper jag inte?

Nä, vi träffas bara i andra trådar. Och där är vi inte alltid överens. ;)

Jag har grunnat på detta med utseendefixering och hur lätt det blir fel även om tanken är rätt eller i alla fall välment. Nån psykolog skrev i nån artikel jag läste att så fort vi träffar en annan människa så tar det nanosekunder innan vi bedömt varandra utifrån ett sexuellt perspektiv. Alltid. Inte lätt att släppa den delen då?
När vi växer upp utsätts vi för olika ideal, killar ska ha tvättbrädor på magen och kvinnor ska se ut som Barbiedockor; som för övrigt inte ens skulle kunna stå upp om de var verkliga för proportionerna är så obalanserade. :huh: 
Så får man då som ung tjej stora bröst som killarna gillar men knockar sig själv varenda gång man försöker springa och får ont i ryggen och... Jag hade en skolkamrat med just detta problem och hon ville inte operera bysten mindre även om det skulle varit behövligt. Vi var 15år då. Jag tror dock de lyckades övertala henne några år senare.
Nu, som mamma till en pojke i mellanstadieåldern, sitter jag med problemet att jag ser insulininlagringen på magen/rumpan. När jag försöker närma mig detta hör han bara att han är tjock och fel för hans mage inte är platt.
Hur får man fram budskapet "hälsa" i en utseendefixerad värld? Man kan inte ens skydda sina barn... :(

• Like 7

• 3 weeks later...