Popular Post Zepp Posted November 19, 2017 Popular Post Share Posted November 19, 2017 Nämenaltså jag valde att ta en frivillig time out, av flera skäl! Den viktigaste är/var.. att jag spammar det här forumet aldeles för mycket, en insikt så god som någon.. har en besserwisser ådra.. som det är svårt att göra sig av med! Den andra är/var att jag trampade några på tårna.. närmare bestämt halva vår kvinnliga befolkning, genom att uttrycka mig på ett "manligt sätt".. ur en manlig synvinkel, dvs jag skäms inte för att jag är man och har manliga synvinklar på framförallt det motsatta könet! Men om den halva delen utav befolkningen accepterar min ursäkt.. och bara ser mig som en (1) annan äldre man.. med mina uttryck som delvis förekommer i media och annorstädes.. så har jag en del att anföra till mitt försvar! Först o främst måste jag erkänna att jag är man.. och jag erkänner således att jag betraktar för mig okända kvinnor som jag möter utifrån deras sex apeal.. jag inbillar mig inte ens en sekund eller fantiserar vidare om annat eller kladdar på dem.. utan jag är nog mest en rätt normal man som ser kvinnor.. och reagerar på det på ett rätt naturligt sätt.. dvs mest tittande! Och förklaringen till att jag inte gör samma sak med män är förmodligen att jag har en heterosexuell läggning.. så no pun intended för de som stirrar samma på män. Iallafall har ni läst så här långt så får ni nog stå ut med en ytterligare utläggning! Dvs alla friska personer utan särskild hänsyn till sexuell läggning stirrar på personer som i deras öga har sex apeal.. ögongodis kallar en del det för.. och som regel betraktas det som ett friskhetstecken! Såå, då kommer vi osökt in på hur vi betraktar oss själva.. dvs jag utgår från att alla tittar på andra och jämför.. grejen är att vi oftast är de som bedömer/dömer oss själva mycket strängare än vad de andra betraktarna gör. Och ja.. det finns lixom kvinnliga former som män dras till.. att titta efter iallafall.. och jag betvivlar inte heller att det finns manliga kroppsformer som kvinnor tittar efter med lysten blick! Och vi är väl vuxna.. dvs vi väljer som regel någon annan, som har en minst lika hög intelligent standard som oss själva.. eventuellet.. någon med samma social ursprung/förmåga att vara en fungerande partner! Summa summarum.. kvinnor tror jag har mer av att dömma sig själva för att de inte uppfyller rätt kroppsformer/sex apeal.. män har väl lite samma dilemma.. fast då handlar det kanske om annat än kroppsform utan mer om social status? Soo.. WTF.. hur ser det ut., dels så är vi stenåldersmäniskor, dels så är vi moderna människor i ett av världens mest emanciperade land med ett av världens högsta levnadstandard.. vilket i princip bara krånglar till allt.. vi är lixom tvingade att göra våra egna val.. och sen stå för det! Och våra val går ut över våra barn.. där är själva kriteriet! Dvs hela j*vla grejen går ut på och samanfattas utav dina barn.. om de växer upp till hela och friska individer som mår bra och klarar av att hantera sina egna liv.. då har du gjort rätt val.. för det mesta.. och du får lov att se ut lite hur som helst.. men det vore ju kul att leva så att man får uppleva sina barnbarn? Iallafall.. oså upprepas hela skiten igen, dvs barnen står då inför samma val/ideal.. eller andra.. frågan är då mer om du/jag gjorde någon skillnad.. om vi gav dem något på vägen? 15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Peter B Posted November 19, 2017 Popular Post Share Posted November 19, 2017 Tjoho! Det var på tiden! Jag ger mig inte in i utseende debatten. ;-) ..mer än att utseende säkert har stor betydelse för både kvinnor och män . ...sen så blir vi ju förstås mycket vackrare på LCHF. ;-) 13 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted November 19, 2017 Share Posted November 19, 2017 " ..sen så blir vi ju förstås mycket vackrare på LCHF. " Vi blir skitsnygga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted November 19, 2017 Share Posted November 19, 2017 5 minuter sedan, Peter B sade: Tjoho! Det var på tiden! Jag ger mig inte in i utseende debatten. ;-) ..mer än att utseende säkert har stor betydelse för både kvinnor och män . ...sen så blir vi ju förstås mycket vackrare på LCHF. ;-) Dags att visa magen @Peter B 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Zepp Posted November 19, 2017 Author Popular Post Share Posted November 19, 2017 Alla blir vackrare på LCHF.. om inte annat så på insidan! 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Peter B Posted November 19, 2017 Popular Post Share Posted November 19, 2017 @jesper Just nu är det inte aktuellt alls. ;-) ... och så blir vi friskare. ;-) 6 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post MariaF Posted November 19, 2017 Popular Post Share Posted November 19, 2017 Du är så varmt välkommen tillbaka, Zepp! Och spammar... ja, jag tar åt mig där... Men försvarar mig med att jag tycker det är roligare avkoppling än Idol (som jag iofs aldrig sett ett helt avsnitt av...). Och jag ska försöka att inte bli allt för besviken på Peter B... 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Zepp Posted November 19, 2017 Author Popular Post Share Posted November 19, 2017 Hur som helst.. helt oberoende utav utseende.. som varierar indivuduellt.. vi får iallafall äta j*vligt god mat.. och vi kan stoltsera med att vi ger våra barn god och näringsrik mat! Vad mer kan vi göra,, förutom att vara goda föräldrar? Det är nästan så det är orättvist mot de som är snygga? 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Ethel Posted November 19, 2017 Popular Post Share Posted November 19, 2017 Å jag fattar ingenting, vadå utseendefixering och spam. Träffas Ni övriga på den här sidan live eller? Varför begriper jag inte? Jag har också saknat Zepp här i trådarna men inte ett ögonblick har jag tänkt något sorts "trubbel" Inte en enda tå på mig är "platt" så mig behöver Du inte be om ursäkt. Kul att Du är "tillbaks" igen Zepp och försvinn inge mer nu, det är jättelärande saker Du skriver här på Forumet. Häpp!! Loberg. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonilsinge Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 Klockrent Zepp !! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosse50 Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 Jag tror ni har blivit lite smartare också genom LCHF och lite mer skärpta kanske, även en viss ödmjukhet över att det går att påverka hälsan. Kan det vara så att dom som ätit LCHF i ett på år också har blivit lite bättre människa på alla sätt, jag kan tycka att det är så. 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 10 minuter sedan, Bosse50 sade: Jag tror ni har blivit lite smartare också genom LCHF och lite mer skärpta kanske, även en viss ödmjukhet över att det går att påverka hälsan. Gäller tyvärr inte mig... högmod går före fall sägs det och jag gick och mös när alla runt mig blev jätteförkylda och dåliga. Jag gick runt och nästan berättade för alla att kolla jag blir ju inte dålig... MEN va fan två veckor efter alla andra blev jag sjukt dålig! 3 1 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 18 timmar sedan, Ethel sade: Å jag fattar ingenting, vadå utseendefixering och spam. Träffas Ni övriga på den här sidan live eller? Varför begriper jag inte? Nä, vi träffas bara i andra trådar. Och där är vi inte alltid överens. Jag har grunnat på detta med utseendefixering och hur lätt det blir fel även om tanken är rätt eller i alla fall välment. Nån psykolog skrev i nån artikel jag läste att så fort vi träffar en annan människa så tar det nanosekunder innan vi bedömt varandra utifrån ett sexuellt perspektiv. Alltid. Inte lätt att släppa den delen då? När vi växer upp utsätts vi för olika ideal, killar ska ha tvättbrädor på magen och kvinnor ska se ut som Barbiedockor; som för övrigt inte ens skulle kunna stå upp om de var verkliga för proportionerna är så obalanserade. Så får man då som ung tjej stora bröst som killarna gillar men knockar sig själv varenda gång man försöker springa och får ont i ryggen och... Jag hade en skolkamrat med just detta problem och hon ville inte operera bysten mindre även om det skulle varit behövligt. Vi var 15år då. Jag tror dock de lyckades övertala henne några år senare. Nu, som mamma till en pojke i mellanstadieåldern, sitter jag med problemet att jag ser insulininlagringen på magen/rumpan. När jag försöker närma mig detta hör han bara att han är tjock och fel för hans mage inte är platt. Hur får man fram budskapet "hälsa" i en utseendefixerad värld? Man kan inte ens skydda sina barn... 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosse50 Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 Stämmer nog i alla fall, du är ju bara en av alla tusen som äter LCHF. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skymning Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 Välkommen tillbaka Zepp! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrB Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 Bra att du är tebax Zepp. Betraktar dig som en naturlig del av forum kostdoktorn, med långa mumlande och välresonerande inlägg. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 Välkommen tillbaks! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 @Zepp Försvann du igen...? Eller är det julstressen som tagit dig? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted December 17, 2017 Author Share Posted December 17, 2017 Vinterdepression och att jag svarade på några inlägg trött grinig och som lök på laxen.. när jag redan tagit några glas! Såå.. om min ursäkt accepteras.. vi har väl alla någon dålig dag? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted December 17, 2017 Share Posted December 17, 2017 1 timme sedan, Zepp sade: Såå.. om min ursäkt accepteras.. vi har väl alla någon dålig dag? Har inte sett något som kräver en ursäkt! ( har dock inte varit lika aktiv som vanligt...) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts