Blogg-Postare Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Tommy Kumar Glesnes från Bergen i vårt västra grannland beskriver sina erfarenheter av en 12-dagarsfasta och därefter ketogen kost i den här intressanta och faktaspäckade artikeln: Det är vanligt att tänka att fasta innebär låga energinivåer, stor hunger osv. Det stämmer att man måste över en tröskel i början. Fram till dag fyra var det tufft, men från dag sex blev det mycket lättare och jag mådde otroligt bra resten av fastan. De första 4-5 dagarna drömde jag mycket, men så gick det över och jag sov mycket bättre än tidigare. Jag upplevde också att jag frös en del i början. …ketogen kost, dvs. en fettrik kost med så lite kolhydrater att kroppen övergår till ketos. Då blir fett den primära energikällan. Fett (från mat eller kroppsfett) bryts då ner till ketoner i blodet och ger stabil energi. Jag hade en liknande kosthållning redan före fastan, men på grund av fastan är nu huvudet ännu klarare och energinivåerna ännu högre. tunmed.blog: Superkrefter og optimalvekt med faste Tidigare om fasta Fasta och hunger Periodisk fasta och hjärnan Periodisk fasta – en trend i Silicon Valley Video om periodisk fasta 07:08 05:19 01:56 05:21 08:23 07:33 03:34 03:52 Intervju med Jason Fung45:20 46:13 38:45 44:22 05:38 06:47 34:55 02:30 26:28 Video om ketogen kost Ketogen kost med färre grönsaker17:26Kan du må bättre om du minskar på grönsaksintaget – eller skippar dem helt? 31:11 Optimal prestation med ketoner16:33Hur kan ketogen kost maximera idrottslig och kognitiv prestation? Tio år av forskning på ketogen kost22:05Dr Dominic d'Agostino, en av de ledande inom forskning på ketogen kost, intervjuas i sitt labb i Florida. Livet utan migrän15:44Elenas liv förändrades helt med ketogen kost. Kan ketogen kost påverka cancer?53:59 44:42 Ketogen kost vid cancerbehandling17:07Kan strikt ketogen kost hjälpa till att förebygga eller till och med behandla vissa cancerformer, som hjärncancer? Kan man besegra cancer med LCHF?13:00Kan ketogen kost hjälpa vid cancerbehandling? Det finns många skäl till att tro att det kan vara så. LCHF och snabbmat10:28Kan man äta LCHF på snabbmatsrestauranger? Ivor Cummins och Bjarte Bakke besökte ett antal snabbmatsställen för att ta reda på det. Hur tror du att det gick? 58:58 Fördelarna med träning på fettdrift20:45 10:20 Spring – och ät – för livet27:33Dr Mark Cucuzzella om LCHF-anpassning för prestation och hur man kan få det att fungera bra. 20:51 Fat Chance1:05:43Är det möjligt att cykla tvärs över Australiens kontinent (3400 km) utan att äta kolhydrater? 27:34 31:26 Mer Periodisk fasta för nybörjare Ketogen kost för nybörjare Inlägget Superkrafter och optimal vikt med fasta dök först upp på Kostdoktorn. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts