Jump to content

”Glatt överraskad att få denna hjälp helt kostnadsfritt”

Recommended Posts

Challenge

27 000 personer har hittills anmält sitt intresse för att delta i Kostdoktorns LCHF-utmaning. Starten går varje söndag och utmaningen är GRATIS och reklamfri. Ta en titt på vår stora kom igång-guide.

Många har frågor och efterlyser tips och stöd, diskussion och personliga råd för att lättare fortsätta med LCHF. Varmt välkommen till Kostdoktorns forum! Här finns djup kunskap, stor erfarenhet och varm stämning. Gratis och för alla!

Läs också kommentarerna under LCHF-utmaningens olika delar, där finns svar på det mesta!

Här är utdrag ur några mejl vi har fått under den senaste veckan:

Feedback

Jag tyckte det var kalas! Enkelt att följa. Jag tyckte de dagliga mejlen med dagens meny var det bästa!! Bra och ”vanlig” mat, snabblagad och enkel!

LCHF-utmaningen har varit förvånansvärt positiv för min del. Jag läste på ganska noga om LCHF innan jag antog utmaningen och var förberedd på en del omställningsbesvär, men har klarat mig med några få – lite illamående någon gång när jag ätit mer grädde än kroppen ville. På det stora hela mår jag bra, känner mig piggare när svängningarna i blodsocker uteblir och jag har märkt att jag står mig på tre måltider om dagen – behöver inga mellanmål även om det ibland går lång tid mellan målen.

Tidigare har jag ofta känt att jag bara måste äta något för att klara mig utan blodsockerfall eller att känna mig alltför hungrig. Min IBS känner jag inte alls av med denna kost, liksom inte heller den av läkare förmodade magkatarren. Så klart kan jag, som älskar levainbröd, sakna att sätta tänderna i en brödbit, men alla fördelar väger lätt upp denna uppoffring. Jag har lättare att stå emot, även när jag känner doften av nybakat, eftersom jag håller mig mätt samt fokuserar på hur jag mår.

Jag har lättare att stå emot, även när jag känner doften av nybakat, eftersom jag håller mig mätt samt fokuserar på hur jag mår.
Under utmaningen har jag också gått ned 2,8 kg, vilket jag är mycket nöjd med då kläderna sitter bättre. Jag kommer definitivt att fortsätta på den inslagna vägen och rekommenderar gärna Kostdoktorn till andra som vill må bättre och kanske även gå ned i vikt. Jag har även blivit medlem i olika facebookgrupper vilket kan vara en hjälp och inspiration i den nya livsstilen.

Är också glatt överraskad att få denna hjälp helt kostnadsfritt – jämför med olika nättjänster som kan kosta ganska mycket, trots tveksam evidens för metoderna. Jag har senaste veckan kombinerat Kostdoktorn med appen Fatsecret för att lätt (och gratis) kunna logga och få en översikt över vad jag äter och dricker. Tack för denna kick!

Tycker det är jättegod mat. Men jag har bara gått ner 0,7 kilo på två veckor vilket är nedslående. Har dessutom sovit minst åtta timmar, rört på mig mer mm…. Det är svårt att hålla sig motiverad.

Kom igång

Vill du också komma igång? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors-LCHF-utmaning!

Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt nya verktyg Kostdoktorns veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid.

Mer

LCHF för nybörjare

Ketogen kost för nybörjare

Hur man går ner i vikt

Kostdoktorns forum

Över 500 framgångshistorier

Stöd Kostdoktorns arbete

Vill du ge ditt stöd till Kostdoktorn och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap.

Prova gratis i en månad

Video om LCHF

PS

Har du en framgångshistoria du vill dela med dig av? E-posta (fotografier uppskattas) till annika@kostdoktorn.se. Berätta om vi får publicera ditt namn och foto eller om du vill vara anonym.

Inlägget ”Glatt överraskad att få denna hjälp helt kostnadsfritt” dök först upp på Kostdoktorn.

Visa hela artikeln