Popular Post EvaLeva Posted November 24, 2017 Popular Post Share Posted November 24, 2017 Fick en ny kokbok i min hand häromdagen " Vägen tillbaka Matlagning för cancerpatienter under rehabilitering". Bläddrade nyfiket bland vackra bilder och fina recept och upptäckte till min stora glädje att titeln nästan skulle kunnat vara Ät lchf om du har cancer :-) Professor Jan Johansson och överläkare Jacob Eberhard har i samarbete med kökschefen på Operakällaren Stefano Catenacci satt samman kokboken och den är tydligen första boken i en planerad serie, utgiven av Rehabkocken AB. I förordet läser jag " stark vetenskaplig grund" och " ..mat som är både energi- och proteinrik men med ett begränsat sockerinnehåll och helt glutenfri." Kanelbullarna lyser med sin frånvaro om man säger så? Man nämner inte lchf, skriver inte så mycket om fettet men det ingår helt naturligt tillsammans med massa annan riktig mat. Så glad man blir! Hoppas den sprids där det behövs! 9 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted November 25, 2017 Share Posted November 25, 2017 Var kan man få tag i den? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EvaLeva Posted November 25, 2017 Author Share Posted November 25, 2017 De verkar bara sälja den själva än så länge, www.rehabkocken.se, finns en webshop. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts