Popular Post Mallan 78 Posted November 27, 2017 Popular Post Share Posted November 27, 2017 Alltså... känns så bra. 5 månader med LCHF och -10 kg. Kläderna börjar "släppa" och jag mår så himla bra. Märker att fokuset inte är lika intensivt på vågen eftersom jag ser mer resultat på kroppen än på vågen. Har även börjat komma in i en vardagslunk med lchf som ett sätt att leva. Hittar andra bättre alternativ än hur jag tidigare åt. Känner mig så otroligt glad över att jag började med detta eftersom hälsoeffekterna har varit helt fantastiska. Jag ska gå ner iaf 10 kg till. Det är också roligt att se omgivningen som har sett resultat och man har kunnat inspirera andra i deras utveckling till ett bättre liv. Min sambo har gått ner 17 kg på samma tid och har nått sitt mål. Det känns helt fantastiskt! Tack för allt support jag får här inne! Kram <3 12 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted November 27, 2017 Share Posted November 27, 2017 Jag har också kört 5 månader nu på LCHF. Första månaden rasade jag 9 kilo, därefter 0,5 kilo per månad, så det gäller att ta gott tålamod. Jag betraktar LCHF som en livsstil då man slipper vara hungrig, och för att inte tala om hälsofördelarna. Finns ingen anledning att ge sej på gamla vanor igen... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan S Posted November 28, 2017 Share Posted November 28, 2017 Gött! märkte av samma effekter jag, efter 15 kilo på ett par månader började jag promenera på lunchen, det ökade både fettförbränning kondisen och var allmänt skönt. Nu är jag ute i spåret och springer ett par gånger i veckan, något jag aldrig aldrig annars gjort. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 28, 2017 Share Posted November 28, 2017 14 timmar sedan, Stefan S sade: Gött! märkte av samma effekter jag, efter 15 kilo på ett par månader började jag promenera på lunchen, det ökade både fettförbränning kondisen och var allmänt skönt. Nu är jag ute i spåret och springer ett par gånger i veckan, något jag aldrig aldrig annars gjort. Varning.. varning.. det där är en inte helt ovanlig biverkning utav LCHF! Finns lixom inga vetenskapliga studier på detta.. men vanligtvis brukar sk experter hänvisa till att personer som väger mindre brukar motionera mera än de som är överviktiga eller diabetiker! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted November 29, 2017 Share Posted November 29, 2017 6 timmar sedan, Zepp sade: vanligtvis brukar sk experter hänvisa till att personer som väger mindre brukar motionera mera än de som är överviktiga eller diabetiker! Sant! Likaså brukar det heta att överviktiga personer som motionerar är friskare än smala som inte rör på sig. Det är aldrig nån som berättar varför... För att kroppen ska fungera optimalt behöver vi rörelse; tarmperistaltiken, smörja leder, balansera hormoner, få ut slagg... Jag blir så upprörd när jag tänker på att jag gått i 40+ år och trott att motionerar gör man för förbränningens skull när det egentligen handlar om att fungera! Varför pratar man så lite om det? 3 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts