Jump to content

Minus tio kilo på fem månader

Mallan 78

Recommended Posts

Jag har också kört 5 månader nu på LCHF. Första månaden rasade jag 9 kilo, därefter 0,5 kilo per månad, så det gäller att ta gott tålamod.

Jag betraktar LCHF som en livsstil då man slipper vara hungrig, och för att inte tala om hälsofördelarna. Finns ingen anledning att ge sej på gamla vanor igen...

• Like 6

Gött!

märkte av samma effekter jag, efter 15 kilo på ett par månader började jag promenera på lunchen, det ökade både fettförbränning kondisen och var allmänt skönt. Nu är jag ute i spåret och springer ett par gånger i veckan, något jag aldrig aldrig annars gjort.

• Like 5

14 timmar sedan, Stefan S sade:

Gött!

märkte av samma effekter jag, efter 15 kilo på ett par månader började jag promenera på lunchen, det ökade både fettförbränning kondisen och var allmänt skönt. Nu är jag ute i spåret och springer ett par gånger i veckan, något jag aldrig aldrig annars gjort.

Varning.. varning.. det där är en inte helt ovanlig biverkning utav LCHF!;)

Finns lixom inga vetenskapliga studier på detta.. men vanligtvis brukar sk experter hänvisa till att personer som väger mindre brukar motionera mera än de som är överviktiga eller diabetiker!

• Like 1

6 timmar sedan, Zepp sade:

vanligtvis brukar sk experter hänvisa till att personer som väger mindre brukar motionera mera än de som är överviktiga eller diabetiker!

Sant! Likaså brukar det heta att överviktiga personer som motionerar är friskare än smala som inte rör på sig. Det är aldrig nån som berättar varför... För att kroppen ska fungera optimalt behöver vi rörelse; tarmperistaltiken, smörja leder, balansera hormoner, få ut slagg... Jag blir så upprörd när jag tänker på att jag gått i 40+ år och trott att motionerar gör man för förbränningens skull när det egentligen handlar om att fungera! Varför pratar man så lite om det? :angry:

• Like 3
  • Thanks 4