Elin Smestad Andreassen

Hvad bruker ni i teet eller kaffet

Recommended Posts

Till the kokosolja doftfri... I kaffet blir det dessutom vispgrädde om det finns tillgängligt.

https://www.bodystore.com/kokosfett-doftfri-500-ml?gclid=EAIaIQobChMIgZyL59_h1wIVCuAZCh0kygeyEAQYAyABEgKm7PD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CImY3-vf4dcCFZKLgodMxABEQm

I bitar av dubbel sockerbitsstorlek... Läpparna blir så lena och min astma håller sig borta av den antiinflammatoriska effekten av kokosfett...

Har också kokosfett i stekpannan när jag steker ägg och bacon...

mLCHFh B-) .

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sötningsmedel slutade jag med långt fore lchf; det är en vanesak (det är helt odrickbart med socker I, bade te och kaffe). Te, där väljer jag gärna något grönt te eller rooibos med smak; det räcker (har väldigt sällan haft mjölk I te, och tycker det är godare utan). I kaffet hade jag gärna vispgrädde (vispad eller ovispad) I början. Sedan fick det bli en lyx - och efter ett tag tyckte jag att det smakade sött och blaskigt med grädde, så då slutade jag, och dricker det svart. Jag har testat att ha smör I också; det är ok men jag har hellre smör I maten.

Så tyvärr kan jag inte ge några bra tips - utom möjligen kommentaren att smaken förändras, och att man ska ifrågasätta sina vanor ibland.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kaffe dricker jag inte. ;) Te dricker jag som det är. Ibland har jag i 1 tsk kokosolja utan smak och/eller en skiva citron eller lime och en liten bit färsk ingefära. Stevia skulle säkert vara gott i, men jag försöker dricka teet som det är och välja en sort som smakar bra utan något extra. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu