Jump to content

Pyramidspel med "keto-os" i USA

Pearl M

Recommended Posts

Har fler än jag bekanta i USA som vill banta? Men inte kan väl det vara bra att dricka underliga och dyra pulverdrinkar (med för tillverkaren billiga ingredienser) i stället för att äta riktig mat och gå ner i vikt och må bra under tiden?
   En Facebook-bekant har blivit medlem i något pyramidspel (Prüviteveryday) om detta och skriver mest varje dag jublande berättelser. Man kan visst även vinna en bil om man övertygat tillräckligt många att köpa dessa pulver att vispa ut i vatten, och tillsätta söt juice så att det ska smaka bättre vad jag förstår! Pyramidspel trodde jag var förbjudet i USA.

En roande, skeptisk och troligen väl kollad artikel om dessa ersättningsmåltider(?) här >
https://consumerscompare.org/keto-os-review/

Jag har försökt ta reda på vad pulvren innehåller! Inte låter det gott!

// MCT Powder, Beta Hydroxybutyrate, Natural Flavor, Malic Acid, Stevia and Caffeine. This product is Gluten Free

.//
 Troligen palmolja eller kokosolja som bas och vinsyra/ascorbinsyra plus smakämnen..

Produkten lär ibland ha använts av proffscyklister under de stora tourerna och de kör lopp på drygt 20 mil, men sedan måste de ju också dricka en hel del vatten och äta som skogshuggare när de kommit i mål, för att få i sig de näringsämnen de förlorat under dagens etapp. Numera har många proffscyklister i stället en äkta banan med skal i bakfickan! (^.^)

För mig är denna produkt av typ "Snake oil" som såldes mot alla sorts åkommor på marknader förr i världen. Får bara hoppas att den inte kommer till Sverige!

Och vad ska vi ha till middag i dag? Kanska något med rödkål och goda korvar? (^.^) Om man slakar rödkålen blir den vackert blå!

https://www.dietdoctor.com/se/recept/coleslaw-pa-rodkal

• Like 3
  • Confused 1
  • Sad 1