Blogg-Postare Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Våra LCHF-pepparkakor är hur goda som helst – kryddiga och helt utan sötning. Perfekt för dig som vill slippa socker och gluten i helgtider. Testa gärna med smör och krämig ädelost till! Receptet → Inlägget Spröda LCHF-pepparkakor dök först upp på Kostdoktorn. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Lägg degen mellan två bakplåtspapper och kvala tunt, cirka 4–5 mm. Antar att det ska stå "kavla tunt" men kan 4-5mm verkligen anses vara "tunt"....??? Eller sjunker de ihop vid gräddning? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 Jag har testat dessa nu, jag är inte kavlarnas mästare, det kan jag tala om, men till och med jag lyckades kavla dessa för tunt, så 4-5 mm stämmer nog om man vill att dom ska hålla ihop och att det ska var möjligt att få bort degen runt kakorna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 9 timmar sedan, Syster sade: Jag har testat dessa nu, Är de goda..? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 On 2017-12-12 at 05:02, MariaF sade: Är de goda..? Måste nog vara ärlig och säga nej, visst det smakar pepparkakor, men konsistensen är mjuk och dammig. Detta kan ju i och för sig bero på mig, jag är ingen "bagare" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts