Stefan S Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Hej! har kört en del gym en vecka nu, blir tyvärr ingen förlängning där (fick en gratisvecka) men hann ändå lyfta lite skrot och bruka konditionsmaskinerna. när jag vägde mig på min väg som har stöd för bioimpedans, så hade jag en procent på 20% fett(i onsdags), idag (6dagar senare) så har jag 17% kroppsfett, vikten är bestående (tror jag i övrigt nått en platå, men är så nöjd med min kropp så de gör inget), nu till frågan, är de rimligt att tappa 3 % kroppsfett på en vecka med träning ? Jag kan ju ha lite tur med ”felmarginalerna” också iofs. Men har dålig koll, därför jag frågar såhär :). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Felvisning Försök att komma till 11% på 12 dagar till .... då skulle det finnas fler som fixade mag- rutor bara sådär... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats M Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Det skulle motsvara ca 30-40 timmer löpning, förutsatt att du inte äter mer än vanligt. Ganska orealistiskt. Min våg varierar fett% ca 3 % (mellan 7 och 10). På gymmet blir man vältränad, smal blir man genom kylskåpet :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan S Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 1 timme sedan, Peter B sade: Felvisning Försök att komma till 11% på 12 dagar till .... då skulle det finnas fler som fixade mag- rutor bara sådär... 5 minuter sedan, Mats M sade: Det skulle motsvara ca 30-40 timmer löpning, förutsatt att du inte äter mer än vanligt. Ganska orealistiskt. Min våg varierar fett% ca 3 % (mellan 7 och 10). På gymmet blir man vältränad, smal blir man genom kylskåpet :-) Tack! Jag vet att den kan diffa en del. Men jag blev nyfiken då "lyfta skrot" är ett nytt inslag i min träning. Tänkte att de lilla musklerna jag hann bygga kanske sög åt sig några extra goa procent :). jo jag vet, träning = snygg, smal = kylen... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 35 minuter sedan, Stefan S sade: Tack! Jag vet att den kan diffa en del. Men jag blev nyfiken då "lyfta skrot" är ett nytt inslag i min träning. Tänkte att de lilla musklerna jag hann bygga kanske sög åt sig några extra goa procent :). jo jag vet, träning = snygg, smal = kylen... Alltså som sagt innan, de där vågarna kan du inte lita på när det gäller annat än just din kroppsvikt inklusive allt den innehåller just då, som vatten, maginnehåll osv. Och du kan heller inte bygga mätbar muskelmassa på en vecka. Om du är taggad på styrketräning så ge det några månader av fokuserad träning 2-3 ggr i veckan och ät samtidigt med medvetenhet så kommer det att bli resultat. Det är en superbra träningsform för att få bra kroppskomposition om man ger det tid och äter rätt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan S Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 3 timmar sedan, Angelico sade: Alltså som sagt innan, de där vågarna kan du inte lita på när det gäller annat än just din kroppsvikt inklusive allt den innehåller just då, som vatten, maginnehåll osv. Och du kan heller inte bygga mätbar muskelmassa på en vecka. Om du är taggad på styrketräning så ge det några månader av fokuserad träning 2-3 ggr i veckan och ät samtidigt med medvetenhet så kommer det att bli resultat. Det är en superbra träningsform för att få bra kroppskomposition om man ger det tid och äter rätt. Ja alltså jag sa aldrig att vågen var exakt, men väger man sig regelbundet efter samma tid och dag i veckan får man ett rätt jämt resultat, och jag mäter och använder en kalkylator för att även dubbelkolla resultatet matematiskt, så jag får åtminstone 2 siffror att diffa på. Men tyckte att denna förändringen var lite väl, men eftersom jag inte gymmat med min nya kropp så ville jag veta om det kunde stämma eller inte .. därför sökte jag mig till den här forumdelen. Men vi får se om ett tag igen 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 2 timmar sedan, Stefan S sade: Ja alltså jag sa aldrig att vågen var exakt, men väger man sig regelbundet efter samma tid och dag i veckan får man ett rätt jämt resultat, och jag mäter och använder en kalkylator för att även dubbelkolla resultatet matematiskt, så jag får åtminstone 2 siffror att diffa på. Men tyckte att denna förändringen var lite väl, men eftersom jag inte gymmat med min nya kropp så ville jag veta om det kunde stämma eller inte .. därför sökte jag mig till den här forumdelen. Men vi får se om ett tag igen Ja gymma på så kommer det bli resultat! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan S Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 7 timmar sedan, Angelico sade: Ja gymma på så kommer det bli resultat! Fast hade ju inte råd med det, så de blir kondition och kroppsvikts-"gym" istället.. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 On 2017-12-12 at 09:46, Mats M sade: På gymmet blir man vältränad, smal blir man genom kylskåpet :-) Nja... Det gäller för en del kanske. Jag har blivit lättare genom kylskåpet men smal(are) av träningen eftersom den är hormonbalanserande (jag syftar alltså inte på ökad förbränning). On 2017-12-12 at 10:35, Angelico sade: Det är en superbra träningsform för att få bra kroppskomposition om man ger det tid och äter rätt. Detta stämmer betydligt bättre, tycker jag! Just kroppskompositionen är ju den man (jag) vill åt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts