Jump to content

Kloka ord av Anna Hallén

MariaF

Recommended Posts

Citat från Anna Hallén facebookinlägg 2017-12-15:

Diskussionen om Danny skrämmer mig lite. 

Han har inte lekt läkare. Han har inte behandlat någon. Han har inte skadat någon. 

Han lyfter på locket. Han tar upp möjligheter. Hans tankar kan inte skada någon. 

Argument som att "jag är bilmekaniker och har läst en artikel om läkare - får jag operera dig?" är bara arrogant och löjliga. 

Har han fel så händer ingenting. Ingen mår dåligt av att förebygga.
Har han rätt så kan han innebära liv och hälsa för oerhört många. 

Varför går så många i taket?

Vem vill att vi ska undvika möjligheten att förebygga?
Vem vill stoppa Danny från att informera (rätt eller fel) när det inte finns någon baksida?
Vem vill genom att "hänga budgivaren" stoppa möjligheter?

Intressant och skrämmande hur vi tror att vi lever i ett öppet samhälle. Vi är extremt kontrollerade och detta gör ont in i hjärteroten. 

Och att så många av oss "vanliga" är hjärntvättade av västerländsk sjukvård och "finns det forskning på det?" Hur blåögda är vi?

Vem betalar forskningen som finns och i vilket syfte är den gjord? Och för vilket resultat är den designad? VAKNA!

Jag beundrar hans mod. Jag uppskattar att han använder sitt kändisskap. Jag hoppas att han vågar igen. Jag hoppas att många lyssnar. 

Har han fel händer ingenting. 
Har han rätt kan han skapa magiska möjligheter.

"Men han är ingen läkare"

Nej, sicken tur. För hade han varit detta. Med forskning, utbildning, legitimation och mod så hade man nu lagt all energi på att dra in hans legitimation. Det är genom att misskreditera och ifrågasätta som man lyckas stoppa information från de med en hög av högskolepoäng. 

Men Danny är läskunnig. Och det finns en massa belägg för att hans hypotes är extremt värdefull. 

Du behöver inte gå på universitet för att läsa. Och ibland undrar jag om det inte är en fördel att undvika dessa institutioner om man vill behålla sin skeptiska hållning samt undvika indoktrinering från läkemedelsindustrin. 

Det är dags att lägga en stor del av miljonerna vi samlar in på att slippa cancer. 

Varför läggs allt på att "bota"? Kan det vara så att våra bidrag till industrin är mer lönsamma om vi väntar in sjukdomen för att sen tjäna pengar på den?

Jag har slutat sponsra läkemedelsbolagen. De tjänar tillräckligt redan nu. De behöver inte mina pengar för att tjäna mer pengar. 

Danny, jag beundrar dig och ditt mod. Tack för att du använde ditt kändisskap. Leden för den käftsmäll du blivit utsatt för. Tyvärr ingår dessa påhopp som en naturlig del i ett paradigmskifte. 

(Ja, du får gärna dela denna text som stöd för yttrandefriheten, som stöd för personligt mod och som stöd för att förebygga cancer som en del i att färre drabbas.)

• Like 5
  • Thanks 1

Fler kloka ord av Anna Hallén. Om att våga dra egna slutsatser även om det inte finns forskning på det... ;)

Om du har en penna i din hand. En blyertspenna, en gul. 

Och om du släpper denna pennan, ramlar den upp, ner, åt vänster eller höger?

Jag gissar på ner. Jag tror på ner. Jag känner på mig att den ramlar ner. 

Finns det forskning på det?

Nej, det finns ingen forskning på gula blyertspennor gällande hur de faller. 

Men modiga eller korkade jag kommer att tillåta mig att applicera fysikens lagar på pennan. Trots att det fattas forskning. 

Det finns nämligen så mycket forskning inom fysiken och på hur saker faller så jag kommer våga mig på att dra den slutsatsen själv. 

Och nej, jag kommer inte invänta tills det finns en forskning på gula blyertspennor. Jag tror inte någon kommer ha intresse av att göra en sådan forskning. 

När jag nu modigt och oansvarigt dragit denna slutsats och jag provar att släppa pennor i olika färger, dagligen i mitt jobb, och ser att alla ramlar neråt. Precis som de rimligen borde, enligt andra forskningar - dock inte på pennor - så kommer jag våga berätta detta för andra. 

Några, alla med kunskap i fysikens lagar, kommer säga - självklart. Det är ju logiskt. 

Andra, de som inte kan fysikens lagar kommer säga - "Har du forskning på det?"

Och kalla mig "självutnämnd expert".

• Like 5