Jump to content

Kloka ord av Anna Hallén

MariaF

Recommended Posts

Citat från Anna Hallén facebookinlägg 2017-12-15:

Diskussionen om Danny skrämmer mig lite. 

Han har inte lekt läkare. Han har inte behandlat någon. Han har inte skadat någon. 

Han lyfter på locket. Han tar upp möjligheter. Hans tankar kan inte skada någon. 

Argument som att "jag är bilmekaniker och har läst en artikel om läkare - får jag operera dig?" är bara arrogant och löjliga. 

Har han fel så händer ingenting. Ingen mår dåligt av att förebygga.
Har han rätt så kan han innebära liv och hälsa för oerhört många. 

Varför går så många i taket?

Vem vill att vi ska undvika möjligheten att förebygga?
Vem vill stoppa Danny från att informera (rätt eller fel) när det inte finns någon baksida?
Vem vill genom att "hänga budgivaren" stoppa möjligheter?

Intressant och skrämmande hur vi tror att vi lever i ett öppet samhälle. Vi är extremt kontrollerade och detta gör ont in i hjärteroten. 

Och att så många av oss "vanliga" är hjärntvättade av västerländsk sjukvård och "finns det forskning på det?" Hur blåögda är vi?

Vem betalar forskningen som finns och i vilket syfte är den gjord? Och för vilket resultat är den designad? VAKNA!

Jag beundrar hans mod. Jag uppskattar att han använder sitt kändisskap. Jag hoppas att han vågar igen. Jag hoppas att många lyssnar. 

Har han fel händer ingenting. 
Har han rätt kan han skapa magiska möjligheter.

"Men han är ingen läkare"

Nej, sicken tur. För hade han varit detta. Med forskning, utbildning, legitimation och mod så hade man nu lagt all energi på att dra in hans legitimation. Det är genom att misskreditera och ifrågasätta som man lyckas stoppa information från de med en hög av högskolepoäng. 

Men Danny är läskunnig. Och det finns en massa belägg för att hans hypotes är extremt värdefull.