Jump to content

Finns det några intstruktioner för hur man använder forumet?

MKJ

Recommended Posts

Jag upptäcker hela tiden nya saker i forumet som jag har missat. Finns det någon manual någonstans?

När man skriver ett inlägg så finns det en rad med rubriken "Ämnets taggar". Vad innebär det?

Jag har för mig att jag igår såg någonstans där jag kunde gå in och kolla i vilka trådar jag skrivit men nu hittar jag inget sådant. Finns det?

Jag upptäcker hela tiden nya saker i forumet som jag har missat. Finns det någon manual någonstans?

När man skriver ett inlägg så finns det en rad med rubriken "Ämnets taggar". Vad innebär det?

Jag har för mig att jag igår såg någonstans där jag kunde gå in och kolla i vilka trådar jag skrivit men nu hittar jag inget sådant. Finns det?

Ämnets taggar är viktiga ord som själva inläggen innehåller och som har stor betydelse för tex. söktjänsten på forum. Ta ex. ordet lchf eller som jag brukar kolla ordet diabetes..sök på de orden ger mig alla de inläggen som har innehåll av lchf eller diabetes. För lchf kan man ju klart ha väldigt många svar .. ;)  När du skriver ett nytt inlägg/tråd kan du ange de ord där uppe i skrivfältet/editor och de blir som dina nyckelord som alla kan söka på... de ser du i alla inläggen uppskrivna bredvid en bild som ser ut som en adresslapp på en resväska ;)

Under din profil längst upp till höger kan du se ditt innehåll - där du har kommenterat eller startat något.

Ämnets taggar är viktiga ord som själva inläggen innehåller och som har stor betydelse för tex. söktjänsten på forum. Ta ex. ordet lchf eller som jag brukar kolla ordet diabetes..sök på de orden ger mig alla de inläggen som har innehåll av lchf eller diabetes. För lchf kan man ju klart ha väldigt många svar .. ;)  När du skriver ett nytt inlägg/tråd kan du ange de ord där uppe i skrivfältet/editor och de blir som dina nyckelord som alla kan söka på... de ser du i alla inläggen uppskrivna bredvid en bild som ser ut som en adresslapp på en resväska ;)

Ok, jag tänkte att det kanske kunde vara något sådant. Syns nyckelorden i inlägget? Det med adresslapp på en resväska lyckas jag inte hitta någonstans. Kan du förtydliga lite.

Man behöver inte lägga till taggar för att ord ska hittas i sökfunktionen. Men det kan ge ett bra hum om vad en tråd handlar om när den har en inte så beskrivande titel. Trådskaparen kan vid senare tillfälle lägga in fler taggar eller byta dem om hen märker tråden får en annan inriktning tex. Det gör man genom att trycka på "Använd fullständig editor".

Jag ska lägga in mer info i min FAQ om taggar (och annat). Säg gärna fler saker som är lite otydliga i början. Inga frågor är dumma.