Rickard Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Internationella LCHF-dagen den 16 januari http://annikadahlqvist.com/2017/12/25/internationella-lchf-dagen-den-16-januari/ 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Internationell i Sverige? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lchf@notto.nu Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Utmärkt förslag. Hur sprida detta så det blir vedertaget begrepp både i Sverige och internationellt. LCHF Magasinet, Kostdoktorn, andra LCHF bloggar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post patrix Posted December 25, 2017 Popular Post Share Posted December 25, 2017 Vilken strålande idé. Gillar särskilt att det har att göra med Annika Dahlqvist som har gått i bräschen för det här, vilket har varit tufft då etablissemanget försökt karaktärsmörda henne. Undrar bara eftersom det numera är tradition i Sverige att ta bort en bemärkelsedag när man inför en ny, skulle vi kunna byta ut kanelbullens dag mot denna? 5 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 14 Annika Dahlqvist says: 25 december, 2017 at 22:57 Registrera temadagen hos temadagar.se. Kontakta mig för att samarbeta omkring detta: annika.dahlqvist(a)telia.com På temadagar.se står: ”5.När dagen har börjat spridas kan du skicka in den till oss på info@temadagar.se så lägger vi upp den i vår kalender. Notera att vi endast tar med dagar i vår kalender som redan firas runt om i landet. 6. Prata om dagen, skriv om dagen, be alla prata om dagen, ju fler desto bättre.” http://annikadahlqvist.com/2017/12/25/internationella-lchf-dagen-den-16-januari/comment-page-1/#comment-423507 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Ni som häckar i Facebook-träsket, hjälp till att sprida infon om INTERNATIONELLA LCHF DAGEN. Snälla söta rara osv , hela mänskligheten har nytta av det. Livsmedelsindustrin och pillerindustrin lär gråta blod, vilket knappast lär störa oss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 10 minuter sedan, jala sade: Ni som häckar i Facebook-träsket Det låter lite smått nedvärderande... Är det "fel" eller "dåligt" att hänga där..? Det är ju i alla fall en rätt bra kanal att sprida budskap... Veganerna är väldigt aktiva, med stor framgång... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 32 minuter sedan, MariaF sade: Det låter lite smått nedvärderande... . Medvetet då jag tillhör dem som har sett avigsidorna av fejjan. Jag anser att det är vår tids löpsedlar. Det krävs enorm kunskap för att få någon vettig info om kost och hälsa samt mycket annat via den kanalen. Att sprida ett budskap så fungerar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 7 minuter sedan, jala sade: Medvetet då jag tillhör dem som har sett avigsidorna av fejjan. OK, jag läste det inte som något negativt mot FB utan snarare mot oss som använder tjänsten (...ni som häckar i facebook-träsket...). Visst finns det mycket skit där (och på annat håll på nätet) men det finns det som är bra också. Det krävs lite för att sålla, förstås, och man får liksom ta the good with the bad. Så vill du sprida budskapet om en LCHF-dag via t ex mig som väljer att vara med där så blir i alla fall jag avigt inställd när jag upplever att det snarare är kritik av mig som användare än forumet som sådant. Så vet du vad jag reagerade på, alltså. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Förlåt. Det handlar inte om bara dig eller mig utan hela mänskligheten. Kan du inte kliva över tröskeln och sprida budskapet då är du inte den MariaF jag alltid sett upp till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 3 minuter sedan, jala sade: Förlåt. Det handlar inte om bara dig eller mig utan hela mänskligheten. Kan du inte kliva över tröskeln och sprida budskapet då är du inte den MariaF jag alltid sett upp till. Det kan ju tänkas att jag är rätt positiv till en LCHF-dag... generellt, så där, alltså... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 2 timmar sedan, MariaF sade: Det kan ju tänkas att jag är rätt positiv till en LCHF-dag... generellt, så där, alltså... Här kommer varför vi vill att du skall vara behjälplig med att sprida budskapetHanveden says: 26 december, 2017 at 11:34 Skulle någon som känner och kan skriva på deras språk och förklara för dem att vi vill hylla Sveriges föregångare inom LCHF konceptet Annika D och därför inrätta en dag på 10 årsdagen av segern över dietisterna som anmälde Annika till Socialstyrelsen… LCHF begreppet har redan fått ett stort genomslag tack vare denna blogg och en LCHF dag ser jag fram mot att få fira… De som kanske kan vara intresserade att sprida detta internationell är tex Jimmy Moore, professor Tim Noakes, Dr Eric Westman, Ivor Cummins, Dr Aseem Malhotra, Dr Jeffry Gerber, Dr Zoe Harcombe och Nina Teicholz… Det finns många fler… Kommer ni på mer personer kontakta dem… Som framgår i tidigare kommentar finns det faror med att låta Googles översätta en svensk text så mer språkkunnig kan göra en insats här… m hopp om en LCHFdag B-) . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Saxat från Annika Annika Dahlqvist says: 26 december, 2017 at 16:23 Jag mailade ett antal internationella LCHF-gurus om förslaget till LCHF day. Det kom nu ett första svar från Jimmy Moore: YES!!!!!! I’m all about that. That’s a Tuesday…LCHF Day. LOVE IT Annika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 Men då är ju frågan - hur firar vi den? Förutom ett bidrag till Kostfonden. Och LCHF-mat (som vi ändå äter). Bjuda hem någon på god mat kanske? Bara spånar... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 54 minuter sedan, Effie sade: Men då är ju frågan - hur firar vi den? Förutom ett bidrag till Kostfonden. Och LCHF-mat (som vi ändå äter). Bjuda hem någon på god mat kanske? Bara spånar... Skålar med benbuljong och njuter segerns sötma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 1 timme sedan, Effie sade: Men då är ju frågan - hur firar vi den? Förutom ett bidrag till Kostfonden. Och LCHF-mat (som vi ändå äter). Bjuda hem någon på god mat kanske? Bara spånar... Många bra förslag! - Jag vill gärna fira den internationella LCHF-dagen, en dag där man firar hälsa och välbefinnande. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 On 2017-12-26 at 09:15, MariaF sade: Det låter lite smått nedvärderande... Är det "fel" eller "dåligt" att hänga där..? Det är ju i alla fall en rätt bra kanal att sprida budskap... Veganerna är väldigt aktiva, med stor framgång... MariaF. - jag tycker som du - sociala media blir vad man gör det till. Finns väldigt många bra FBsidor som man bara vill följa. Tycker också att det är hälsosamt med diskussioner och utbyten av ideer - bara för att det finns tokiga saker som sägs eller pågår så ska man inte avstå att vara aktiv på FB om man vill nå människor och få lära känna andras tankar. - Tänker tex på dr Nisse Simonssons FB-sida - han har nått tusentals människor med riktig information om statiner och hur dåliga de är. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post MariaF Posted December 27, 2017 Popular Post Share Posted December 27, 2017 1 timme sedan, jala sade: Skålar med benbuljong och njuter segerns sötma. Nä, hur tänkte du nu jala? Det gör vi på Benbuljongens dag! Inte sjutton skulle jag bli LCHF:are om man serverade benbuljong om jag var tveksam innan... På LCHF-dagen visar vi hur festligt det kan bli; ugnsrostade grönsaker eller zucchinisallad (ist f potatissallad), nåt gott grillat, fräscht grönt, ett glas rött och kanske lite bär och grädde till efterrätt. Vi ska locka fler att testa, inte skrämma bort dem från sekten... 6 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 Först måste vi sprida kunskapen om LCHF. När det är gjort så upptäcker de efterhand att varje dag är en firardag.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 16e januari, kanske bjussa kollegorna på nåt LCHFigt. Fettkaffe? 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts