Jump to content

Recommended Posts

Guest Tureborgaren

Jag köper all hälsokost, kosttillskott och apoteksvaror hos Apotea. Det är billigare där än i butik. I Sverige levererar de hem till dörren, vilket är bekvämt.

Ha en god fortsättning på julen!

Jag köper också på nätet, mina sorter finns sällan i butik. Jag gillar Greatlife först och främst (wholefood) men använder även Helhetshälsa och Holistic. De två sista finns på t ex apotea.se, bodystore.se eller jordklok.se. Female Balance Shop har lite andra typer av tillskott (även hormonkräm och sånt). Life-kedjan ratar jag efter att de slutat sälja en viss produkt på grund av en mängd tidningsartiklar (inte pga dålig försäljning alltså), jag vill gärna bestämma själv vad jag ska ha.

• Like 2

8 timmar sedan, ELIN SMESTAD ANDREASSEN sade:

Hej och god jul

Jag undrar igen, hvor köpar ni kosttilskott i Sverige? Gör ni det online eller i butik? Är nyfiken på om det är billigare hos er änn i Norge?

Tack för svar iallafall <3 :-)  Tipsa gärna om sidor på nätet.

Allt är väl billigare i Sverige? :P

• Like 1
  • Haha 3

Apotea och Bodystore har snabb leverans och är fraktfria.

Jag beställer en del från Iherb(USA) vilket är mycket billigare.

Frakt tillkommer men det brukar i alla fall bli stor skillnad när man jämför.

Leveransen tar ett par veckor.

När jag beställer från Iherb håller jag mig under 400 kr inkl. frakt per beställning för att slippa tullavgift.

• Like 5

10 timmar sedan, ELIN SMESTAD ANDREASSEN sade:

Hej och god jul

Jag undrar igen, hvor köpar ni kosttilskott i Sverige? Gör ni det online eller i butik? Är nyfiken på om det är billigare hos er änn i Norge?

Shopping4net Har en Norsk avdelning där du kan handla på nätet.

http://www.shopping4net.com/no

On ‎2017‎-‎12‎-‎27 at 12:29 AM, ELIN SMESTAD ANDREASSEN said:

Hej och god jul

Hej Elin,

Jag skulle ikke anbefale deg at bestille fra en svensk hjemmeside, da tullavgiften kan bli ganske höy. 
Vis du drar på tur til Sverige så kan du köpa kosttilskott da, men sån i pris er det ikke store forskjeller. 

Var hjemme i Sverige over julen og Svenske kronen var starkare en den Norske dessverre.. 
Da jag handlade på på mitt norske bankomatkort så har det dragits mye mere en vad jag betalat/tagit ut. 

Vet ikke vart i Norge du bor, men i Oslo finnes det mange apotek og helse, vita butikker der du finner det meste. Det beror på vad du leter efter. :)

• Like 4

6 timmar sedan, Emeliet sade:

Hej Elin,

Jag skulle ikke anbefale deg at bestille fra en svensk hjemmeside, da tullavgiften kan bli ganske höy. 
Vis du drar på tur til Sverige så kan du köpa kosttilskott da, men sån i pris er det ikke store forskjeller. 

Var hjemme i Sverige over julen og Svenske kronen var starkare en den Norske dessverre.. 
Da jag handlade på på mitt norske bankomatkort så har det dragits mye mere en vad jag betalat/tagit ut. 

Vet ikke vart i Norge du bor, men i Oslo finnes det mange apotek og helse, vita butikker der du finner det meste. Det beror på vad du leter efter. :)

Bor ikke så langt fra Oslo, næmere bestemt ved Lillestrøm.

Ja jeg får se om jeg kjøper i Sverige :-)

• Like 2

7 timmar sedan, ELIN SMESTAD ANDREASSEN sade:

Bor ikke så langt fra Oslo, næmere bestemt ved Lillestrøm.

Trevligt! Där var jag och jobbade i systerbolagets lokaler när det skulle vara Eurovision i Oslo på 90-talet. Då blev det strejk på hotellet inne i Oslo ett par dagar innan så vi som bodde där åkte ut. Då hamnade jag på ett litet hotell vid nästan sista hållplatsen för pendeltåget som varit ett kvinnofängelse och senare ett potatislager. Tror det hette "Kartoffel Hotel..." eller nånting liknande. Minns att rummen var pyttesmå och då hade de ändå slagit ihop två celler och varje sån cell hade inhyst 4 kvinnor. Det blev man nog ingen bättre människa av... 
Egentligen helt oviktig information, kom bara att tänka på det... :blush:

• Like 5

16 timmar sedan, MariaF sade:

Trevligt! Där var jag och jobbade i systerbolagets lokaler när det skulle vara Eurovision i Oslo på 90-talet. Då blev det strejk på hotellet inne i Oslo ett par dagar innan så vi som bodde där åkte ut. Då hamnade jag på ett litet hotell vid nästan sista hållplatsen för pendeltåget som varit ett kvinnofängelse och senare ett potatislager. Tror det hette "Kartoffel Hotel..." eller nånting liknande. Minns att rummen var pyttesmå och då hade de ändå slagit ihop två celler och varje sån cell hade inhyst 4 kvinnor. Det blev man nog ingen bättre människa av... 
Egentligen helt oviktig information, kom bara att tänka på det... :blush:

Det häter Kasjotten hotell och min mann och jag bor inte så långt derifrån.

• Like 1
  • Thanks 1