-Lenny- Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 Är det jag som är blind, eller är det svårt att se/hitta någon länk till forumet här på nya designen av sidan KostDoktorn? Om jag inte är blind, handlar det då om en miss eller är det ett medvetet designval? Jag gillar forumet och folket som "hänger" här, så en smidig länk högst upp på sidan skulle sitta fin fint. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 Det finns en länk under Nyheter. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Lenny- Posted December 27, 2017 Author Share Posted December 27, 2017 Tack - Okej, så då är jag halvblind... 2 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xls Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 3 timmar sedan, iAnna sade: Det finns en länk under Nyheter. Varför länken ligger där kan man ju undra. Det är kanske någon i teamet som har ätit för mycket kolhydrater och som har blivit förvirrad och tyckt att det är en bra plats att gömma undan forumet på? 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 Jag är definitivt oskyldig! ;-) 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vivi Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 var hittar jag länken til engelska och danska sidan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 8 minuter sedan, vivi sade: var hittar jag länken til engelska och danska sidan? Vad jag vet har det aldrig funnits någon - jo, på den gamla goda tiden kanske. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Men jag hade gärna sett tydliga länkar på alla Kostdoktorns sidor till sidorna på andra språk. Tydliga flaggor uppe i hörnet tack! Var har spanska sidan tagit vägen t ex? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivisfaxarn Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Skönt att det inte bara jag som har problem! Blir bara svårare och svårare för oss som inte är så bra på datorer. Tänk gärna mer på oss. Det är lätt att missa detta när man är så insatt själv. Tappa fokus liksom! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vivi Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 1 hour ago, iAnna said: Men jag hade gärna sett tydliga länkar på alla Kostdoktorns sidor till sidorna på andra språk. Tydliga flaggor uppe i hörnet tack! Var har spanska sidan tagit vägen t ex? ja flaggor uppe som på gamla sidan och gärna den spanska också 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 10 timmar sedan, Peter B sade: Jag är definitivt oskyldig! ;-) Använd din kontakt till att informera om vårt missnöje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekner Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Håller med TS. Jag hade svårt att hitta forumet via startsidan, så en direktlänk hade sannolikt gett fler medlemmar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivisfaxarn Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Händer ingenting när jag trycker på nyheter. Fick svar att jag inte ska klicka utan vidröra! Que??? Har nu gått nån annan väg för att få fram Forum, vet inte hur! 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kita 202 Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 10 minuter sedan, Vivisfaxarn sade: Händer ingenting när jag trycker på nyheter. Fick svar att jag inte ska klicka utan vidröra! Que??? Har nu gått nån annan väg för att få fram Forum, vet inte hur! Håll bara muspekaren stilla över "nyheter" då poppar det upp en lista till vänster med bl a "forum" gå dit och klicka. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivisfaxarn Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Har ingen muspekare på min Ipad! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Kan vi inte påpeka för Dietdoctor att det behövs en bättre flik för att komma till Forum? Bra om vi är fler som mailar. Mailadress är längst ner på sidan Dietdoctor. Tack om ni skickar mail om detta problem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 48 minuter sedan, Vivisfaxarn sade: Har ingen muspekare på min Ipad! Du får "peka" med fingret - så gör jag på min iPad. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Det måste vara enkelt att hitta om forumet ska leva vidare! Edit: nu med guidning hittar jag, märkligt ställe att lägga länken på. Hur ska man kunna hitta hit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melker Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Hm, jag är tvärtom. Har forumet som snabblänk men har inte varit på hemsidan på väldigt länge. Det är ju bara segdragna filmer där och jag vill läsa text. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 7 timmar sedan, Melker sade: Hm, jag är tvärtom. Har forumet som snabblänk men har inte varit på hemsidan på väldigt länge. Det är ju bara segdragna filmer där och jag vill läsa text. Samma här! Orkar inte kolla alla filmer, vill också läsa text. Och jag kör en snabblänk direkt till forumet som jag lade upp bland bokmärken/favoriter en gång för länge sen. Och vill jag kolla nåt inlägg i bloggen finns det länkar via bloggposter här (men numera är det ofta länkar till andra sidor, t ex bland alla solskenshistorier) så man kan sällan läsa direkt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivisfaxarn Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 När jag håller fingret på Nyheter händer absolut ingenting! Det är det som är mitt problem och som ingen tydligen förstår. Funkade det skulle det inte vara ett problem! Har hört att det ska bli en grön rand - icke! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 33 minuter sedan, Vivisfaxarn sade: När jag håller fingret på Nyheter händer absolut ingenting! Det är det som är mitt problem och som ingen tydligen förstår. Funkade det skulle det inte vara ett problem! Har hört att det ska bli en grön rand - icke! Det funkar inte heller på vår iPad. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Nu blev ju jag nyfiken också (jag är ju aldrig inne på kostdoktorns hemsida längre). Med datorn funkar det som det antyds, med grön linje om muspekaren passerar, och menyn syns. Med ifånen får jag upp en annan meny, där det finns tre vågräta streck. Petar jag på dem får jag upp menyn och kan välja Nyheter. Paddan har något mitt emellan. Håller jag den vågrätt får jag upp en icke fungerande meny som påminner om datorns. Helt utan reaktion om jag kommer i närheten. Möjligen låtsas den att jag kan flytta omkring "Nyheter" och övriga rubriker. Men det går inte. Vrider jag den till stående format får jag upp samma utseende som ifånen, med de tre strecken - och då fungerar det. Märkligt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 31 minuter sedan, Effie sade: Nu blev ju jag nyfiken också Yrkesskada att prova websidor..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 18 minuter sedan, MariaF sade: Yrkesskada att prova websidor..? Jag jobbar ju med it...men har inte programmerat web särskilt mycket. Men testar hur program uppför sig gör jag ju lite då och då. Vad händer om jag klickar här? Vad händer om jag klickar där? Och nyfiken är jag alltid, speciellt på sådant som ev inte funkar (vilket det ju inte gjorde) :-) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Jag tycker det fungerar som det ska med paddan (Man ska bara trycka till en gång ganska snabbt och inte hålla kvar fingret) @Annika Rane Du kanske kan rapportera detta vidare om vi får fortsatta kommentarer här om att det är problem med menyerna på DietDoctor-SE 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 6 timmar sedan, Peter B sade: Jag tycker det fungerar som det ska med paddan (Man ska bara trycka till en gång ganska snabbt och inte hålla kvar fingret) @Annika Rane Du kanske kan rapportera detta vidare om vi får fortsatta kommentarer här om att det är problem med menyerna på DietDoctor-SE Det var ju trevligt att du äntligen har vaknat. Det var ett tag sedan jag bad dig att använda dina kontakter för att meddela de problem som vi upplever finns med menyerna på DietDoctor-SE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 15 timmar sedan, Effie sade: Med datorn funkar det som det antyds, med grön linje om muspekaren passerar, och menyn syns. Med ifånen får jag upp en annan meny, där det finns tre vågräta streck. Petar jag på dem får jag upp menyn och kan välja Nyheter. Paddan har något mitt emellan. Håller jag den vågrätt får jag upp en icke fungerande meny som påminner om datorns. Helt utan reaktion om jag kommer i närheten. Möjligen låtsas den att jag kan flytta omkring "Nyheter" och övriga rubriker. Men det går inte. Vrider jag den till stående format får jag upp samma utseende som ifånen, med de tre strecken - och då fungerar det. Precis som Effie beskriver, så blir det på våra paddor också (stor och liten från Apple). Vad har du för padda, Peter B? Du kanske kan skicka en skärmdump? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 Nu har jag testat att trycka lite lätt på Nyheter. Då laddar sidan om sig. Det står Nyheter på den, men det är ju inte det jag är ute efter. Någon meny kommer inte upp. Men vrider jag paddan (och vi pratar iPad med Safari) så ser sidan helt annorlunda ut och jag kan få fram en meny. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 Vi har problem med menyn på startsidan, står definitivt på listan över saker att åtgärda. Tacksam för ert tålamod, arbete pågår! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 16 minuter sedan, Annika Rane sade: Vi har problem med menyn på startsidan, står definitivt på listan över saker att åtgärda. Tacksam för ert tålamod, arbete pågår! Tack Annika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 11 timmar sedan, jala sade: Det var ju trevligt att du äntligen har vaknat. Det var ett tag sedan jag bad dig att använda dina kontakter för att meddela de problem som vi upplever finns med menyerna på DietDoctor-SE Det finns fördelar med att vakna sent. ;-) https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/somn/forskare-nattugglor-ar-mer-intelligenta-och-tjanar-mer/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 44 minuter sedan, Peter B sade: Det finns fördelar med att vakna sent. ;-) https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/somn/forskare-nattugglor-ar-mer-intelligenta-och-tjanar-mer/ Karolinska har ju väldigt gott rykte eller,,,,,,, "– Han var ung och betedde sig som en prao-elev. Det kändes som om han aldrig hade varit inne på ett sjukhus tidigare, och när han fick ta på sig gröna arbetskläder för att studera vårt arbetssätt på avdelningen sprang han runt och tittade sig i spegeln ”Kolla, jag ser ut som en alien!”, säger en sjuksköterska, till Dagens Nyheter. " https://nyheteridag.se/karolinska-betalar-ut-700-000-kronor-i-manaden-per-konsult-han-var-ung-och-betedde-sig-som-en-prao-elev/ Bra jobbat Peter B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 2 minuter sedan, jala sade: Bra jobbat Peter B ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 3 minuter sedan, jesper sade: ? Ironi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts