Ringduva Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Vill ha tips på vad man kan ta med och äta på flygplan. Det måste vara svårt om man ska flyga långt, att få något man kan äta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Kokta ägg, opsies, kalla färsbiffar, ost, korv, salami mm mm Jag har tom fryst ner smör och kokosfett och tagit med mig. När det är dags för avresa slår jag lite tidningspapper kring paketen och lägger i en lite mjuk frysväska med en kylklamp. Har gjort så här när jag rest till Mallorca, och det är fortfarande fryst när jag kommer fram! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akewah Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Vid såna tillfällen brukar jag äta det lilla som går, men då ska man inte åka med ett amerikanskt bolag,dom serverar bara chips o godis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CocoSoff Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Babybelost och mandlar är suveränt! https://www.google.se/search?q=ost+babybel&hl=sv&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=uLYPUYC1NOmL4gS-jYAY&sqi=2&ved=0CGsQsAQ&biw=1280&bih=709 Hade gärna ätit ägg på mina flygresor men nej, det luktar INTE gott . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin_su Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Jag har nyligen varit till gran canaria och flög med flygbolaget tomas cook.Vi ringde före och beställde mat utan potatis,ris, pasta, bröd. Gick alldelens utmärkt. vi fick kyckling med grönsaker och frukt till efterrätt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evab Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Flyger till Kanarieöarna på torsdag. Frågan är om man FÅR ta med mat genom tullen. Någon som vet? Tänkte söka lite på nätet om det men bekvämt om nån här har ett svar. Man kunde beställa glutenfritt, laktosfritt, diabetsvänligt och veg. Eftersom jag är mest försiktig med socker så provar jag med dia. Ska bli intressant och se vad jag får. Men att ringa flygbolaget var ju en bra idé. Testas nästa gång! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LenaK Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Vi gjorde en 35-timmars resa i höstas men redan i Köpenhamn beslagtogs den ena kylklampen. Vätska, ni vet! Av någon anledning klarade sig den andra exakt likadana ända till andra sidan jordklotet trots massor av säkerhetskontroller. :-) I det incheckade bagaget fungerar det förstås med kylklampar. Eftersom vi flög reguljärt serverades vi mycket mat och kunde äta en hel del av den inkl dricka rödvin förstås. Dessutom behöver man inte äta i tid och otid när man äter LCHF, vilket innebar att vi t o m hade kvar av den medhavda matsäcken när vi anlände till detinationen. Det är inga problem att komma genom tullen inkl säkerhetskontroll med mat, så länge det är fast föda utan vätska. Däremot kan det vara problem vid charterresor där det ibland står att medhavd mat inte får ätas på planet. De vill ju sälja sin plastförpackade s k mat. Då får man "smyga"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Vad jag vet så får man inte ha med egen mat för alla allergiker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjopek Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Jag brukar äta ordentligt innan jag flyger och sedan klarar jag mig på jordnötter, rödvin och vatten om det inte finns något som passar mig på menyn... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts