Blogg-Postare Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 Nästan 350 000 personer har hittills anmält sitt intresse för att delta i Diet Doctors LCHF-utmaning. Starten går varje söndag och utmaningen är GRATIS och reklamfri. Ta en titt på vår stora och omarbetade kom igång-guide som åter är öppen för anmälan. Varmt välkommen! Just denna vecka kommer utmaningen alltså att starta på självaste nyårsafton. Det går utmärkt att hoppa över måltiden för söndagen och starta för fullt dagen efter. Lycka till! Här är utdrag ur några mejl vi har fått under hösten: Feedback TACK! Tack för att ni har lagt ner så mycket själ och hjärta i det här. Ni har verkligen lyckats med allt, motivering, tips och förståelse. Första dagarna var väldigt jobbiga, jag är nu inne på min tredje vecka, snart fjärde och mår så mycket bättre. Både i psykiskt och fysiskt. Det känns som att det här kommer att fungera. Ännu en gång, tack för en rivstart till ett bättre liv. Det var ett bra upplägg. Kanon med inköpslistorna! Jag lagade flera rätter eller delar av rätter på helgen så det blev väldigt lättsamt under veckan. Tyckte recepten var jättegoda, har inte ens saknat mina älskade mackor ? Mår jättebra på den här kosten. Lagom mätt och inte hungrig. Tack för en rivstart till ett bättre liv. Första veckan gick jättebra, gick ner 3,5 kilo (mest vatten förmodar jag). Andra veckan har vikten i stort sett stått stilla trots att jag varit noga och följt programmet med undantag av några bitar 70 % choklad. Midjemåttet minskade 3 cm första veckan och 1 cm andra veckan. Jag har kört 24 timmars-fasta tidigare 1-2 dagar i veckan, så det var gott med så mycket mat. Fastan har inte haft någon inverkan på min vikt, däremot sänkt mitt blodsocker från 6,5 till 6. Har även kört LCHF av och till de senaste tio åren. Läste Annika Dahlqvist och Skaldeman och blev intresserad. Har ätit mycket lite kolhydrater under dessa år, ingen pasta eller ris alls däremot har jag inte ätit så mycket fett. Är ingen godisälskare utan föredrar en bit ädelost. Jag har letat upp fler recept och tänker fortsätta. På tisdag åker jag en vecka till Kap Verde, då lär det bli en och annan öl ? i värmen. Men det får bli nya tag när jag kommer hem. Tack för två jättebra veckor! Mår jättebra på den här kosten. Lagom mätt och inte hungrig. Jag tycker att efter att ha provat alla andra fettsnåla dieter, så var det här något helt annorlunda. Jag har testat de här två veckorna och tycker nog att det har fungerat bra. Har kommit över den värsta motviljan mot fett, kommer att fortsätta denna månad med dina recept som är fantastiskt goda, därefter med två månader utomlands kanske kan fortsätta med bara två måltider om dagen, vet inte vilket som är bäst. Tack för en ny upplevelse! Tyckte det var toppen, god mat, lättlagat, omtyckt av alla som smakade. ? Vill gärna fortsätta, men inte förrän i januari 2018. Detta pga att jag är bortrest resten av detta år! Vi tycker att detta är ett enkelt och bekvämt sätt att komma igång på. Generellt gillar vi idén med inte behöva fatta beslut om vad som ska lagas varje kväll. Att erhålla recept och färdiga inköpslistor gör det enkelt. Ett möjligt utvecklingssteg skulle kunna vara ett samarbete med något matkasseföretag. Recepten är bra och enkla att följa samt genererar inte mycket disk. Med få undantag har de fallit oss i smaken. Recepten är bra och enkla att följa samt genererar inte mycket disk. En rekommendation till er som antar utmaningen i framtiden är att inte göra det i början av december, i alla fall om ni är lite liberala, då det ofta är sociala aktiviteter med julbord etc i perioden. Tänker ni köra strikt är det inte ett problem, men om ni likt oss inte tänkt eliminera kolhydrater helt ur kosten blir det lite mentala svårigheter, trots goda råd om restaurangbesök. Sammanfattningsvis gillar vi konceptet, vi kommer att pausa under de kommande helgerna och återkomma i januari. Jag lever ett väldigt aktivt liv. Har ägnat mig åt olika sporter hela livet, men under de senaste tio åren är jag såld på gym och fitness. Har ätit fettfattigt och kolhydratfattigt i perioder år in och år ut, men har inte haft så bra resultat under så kort tid som jag har ätit LCHF. Jag har inget problem med vikten, men man vill alltid ha det bättre. ? Under de sista tre månaderna äter jag två ggr om dagen (periodisk fasta) och har börjat med lågkolhydrat och högfett, då rasar min vikt. Tack Kostdoktorn, nu har jag gått in i keto-life. Mår jätte bra. Kommer rekommendera till mina vänner och familj efter min framgång med min hälsa och vikt. Tack för att ni finns och tack för en bra site. Jag besöker sidan minst 2 ggr per dag. Kom igång Vill du också komma igång? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors-LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt verktyg veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer LCHF för nybörjare Ketogen kost för nybörjare Så går man ner i vikt Kostdoktorns forum Stöd Diet Doctors arbete Vill du ge ditt stöd till Kostdoktorn/Diet Doctor och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Prova gratis i en månad Video om LCHF 11:59 VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59 02:45 05:44 08:57 45:06 41:41 Fat Head Directors Cut1:46:20 02:52 07:09 Vad har din läkare emot LCHF? – Eric Westman 517:49Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF. Varför är många läkare motståndare till LCHF trots att kosten visat sig ha positiv effekt på vikt och hälsa? Obs! På grund av tekniskt fel är ljudet i videon inte av den kvalitet vi önskar. Vi ber så mycket om ursäkt för detta och hoppas att ni finner innehållet intressant ändå. 39:01 Hur LCHF fungerar – Mary Vernon32:11Intervju med läkaren Mary Vernon, en av världens mest erfarna på att behandla patienter med strikt LCHF-kost. 05:56 27:34Intervju med professor Stephen Phinney, forskare, författare och brinnande LCHF-pionjär. Filmad oktober 2011. 07:29 02:14 LCHF på rätt sätt – Eric Westman 314:09Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF-kost. Om grunderna för att äta LCHF och vad som är viktigt att tänka på när man sätter igång för att det ska gå så bra som möjligt. 06:20 43:29Föreläsning med Monique Forslund från LCHF-Campingen i Säffle 2014. Monique Forslunds hemsida: www.lifezone.se 1:12:26 PS Har du en framgångshistoria du vill dela med dig av? E-posta (fotografier uppskattas) till annika@kostdoktorn.se. Berätta om vi får publicera ditt namn och foto eller om du vill vara anonym. Inlägget LCHF-utmaningen uppdaterad och öppen för anmälan igen dök först upp på Kostdoktorn. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts