Gå till innehåll

Recommended Posts

Största artikeln på Aftonbladets framsida 2:a januari 2018 är :" jessica och Andreas slutade med socker i fyra veckor - gick ner 8  kilo", och den leder till sid 16 och  17. Alltså ett helt uppslag om ett par som gått ned  8 kilo genom att dra ned på socker och kolhydrater, utan att nämna LCHF. Det är en enorm framgång. Det visar att folk börjar förstå vad LCHF är, och att det sprids och används! en bra början på 2018. AB har länge varit negativa till LCHF, men nu vill de också vara med på tåget. 

• Gilla 6
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är bra/smart att inte använda uttrycket LCHF så mycket när man pratar mat med "icke-LCHF:are" utan bara visa/berätta vad man äter... typ ren bra vanlig mat. Så himla konstigt är det inte :) Bra att AB inte nämner LCHF tycker jag :)

En vanlig kommentar som jag har fått av icke-LCHF:are när de läst min kokbok är just "men det här är ju vanlig mat fast på ett nytt sätt". Precis så jag vill ha det! Inte att det ska basuneras ut som en diet eller någon "konstig" kosthållning. Jag upplever att folk generellt blir lite rädda/skeptiska när man säger LCHF... håller ni med?

• Gilla 7
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser