Jump to content

The Antioxidant Myth

Rickard

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Ja och nej. Jag har laest paa om AGE det senaste, advanced glycation end products. Koeper man antioxidanter typ: gummigodisar med vitaminer eller billiga brustabletter fraan mataffaeren tror jag inte det hjaelper, men om man kollar orac value och tar rena substanser kan det nog hjaelpa. 

jag hade stora problem med haelsan, min stackars lever fick jobba haart med avgiftning ett tag (tungmetall och candida) och jag tar mariatistel, acetylcystein (foer att hoeja glutathion) l-carnosin och benfotiamin. efter ett blodbrov sa min laekare att han aldrig sett en saa fin lever som min, som en nyfoedd:-) http://www.life-enhancement.com/magazine/article/1869-advanced-glycation-end-products-ages-and-life-extension 

biohacking pure!

Ja man bör undvika att bilda AGE i kroppen, det sker främst genom glykolisering av blodkroppar via högt blodsocker!

Såå undviker socker och stor del kolhydrater.. så lär kroppen kunna klara av att hantera de som bildas via matlagningen!

Och när vi ändå är inne på temat.. undvik potatischips med Akrylamid.. iomed att man inte är säker på att det inte är ohälssosamt.. använd potatischipps för att säkra tunnlar under jord i stället, där lär de fungera rätt bra?

• Like 2
  • Haha 3