Tant Michelin Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Jag sliter och släpar med min övervikt och mina mat(tvångs)tankar, men inget hjälper. Nu har jag än en ggr börjat med LCHF, trots att jag gick upp i vikt sist, Men kcal-räkning hungrar jag ihjäl av, Och jag är så rädd för fett, att jag knappt vågar hälla olja i bilen!! Men när jag går in för något, så håller jag det! LCHF i ett par veckor och jag gickupp 1.5 kg direkt. Jagar kolisar på alla paket mm. men jises. Nån liten kolis finns det ju i nästan allt ?? Skippade köttet för ett år sen, men som vanligt gick jag upp i vikt. Käkade RAW till 100 % men gick upp i vikt, Ganska otroligt gjort faktiskt!! Men denna kropp är byggd på fisk och sallad -90 kg sallad &fisk.......... HUR ska jag äta om jag ska minska mejeriet ? Det är ju nästan det jag lever på nu ? Jag har tom lärt mej dricka the med cocosa...rös de första kopparna, men nu klarar jag 2 kopp om dagen. Jag får svår hallsbränna av lax Törs inte öppna kylen utan att slå upp kolislistan på datorn först. Rör mej skapligt, fast jag har muskelförtvining ( en formav MS) så jag har begrännsningar ....även där. Läkarna vill att jag sitter still på en stol, tills jag ska lägga mej och sova, men skiter jag i deras sjuka (haha) råd, så går det skapligt. Försöker hitta saker att äta som ligger åtminstone under 5 kolisar, men utan mejerier ?? Känns ju inte LCHF att äta gurka doppad i olivolja, och nästan inga andra livsmedel. Nu blev jag cynisk oxå..fast jag går nog upp i vikt av det med Hjääälp Nååån Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Du kanske behöver lite hjälp och stöd på din resa? Just att du använder ordet "tvångstankar" tyder på det. Flera av kostrådgivarna har brevkurser till överkomligt pris om du inte har råd att gå till någon regelbundet. Att hitta rätt, att våga gå upp lite utan att i panik byte "metod" kräver mod och kunskap. Läs gärna på Anna Halléns sida eller Lifezone, de har skrivit om detta. Lycka till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Du kanske inte skall dra ner på mejerierna?? Grejen är att en del gör misstaget att hälla grädde över allt, när de redan äter fett kött, det är onödigt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts