Jump to content

Tidig mens

Cleppa

Recommended Posts

19 minuter sedan, jesper sade:

https://www.sydsvenskan.se/2018-01-16/tidig-mens-kopplas-till-risk-for-hjartsjukdom

Artiklen ligger tyvärr bakom betalvägg... så inte kunnat läsa den.  Men beror inte tidig mens i stor del på högt blodsocker?  Det kanske nämns i artiklen... någon som betalar som kan klippa och klistra

För högt intag av kolissar lär ha den effekten. Under alla omständigheter så tror jag inte att du behöver oroa dig Jesper.:)

1 minut sedan, jala sade:

Under alla omständigheter så tror jag inte att du behöver oroa dig Jesper.:)

Det är förhoppningsvis sant men jag oroar mig för människor i allmänhet... och det verkar som där är så sjukt många bevis för hur vi inte ska äta och ändå händer inget...

• Like 7

15 minuter sedan, jesper sade:

Det är förhoppningsvis sant men jag oroar mig för människor i allmänhet... och det verkar som där är så sjukt många bevis för hur vi inte ska äta och ändå händer inget...

Jag förstår att du oroar dig för den breda allmänheten, vilket även jag gör. Vi har ALDRIG någonsin ätit så mycket kolhydrater som vi gör nuförtiden och dessutom så mycket skräpmat så det är inte konstigt att vi blir sjuka och får onormala effekter på vår kropp.

Guest Tureborgaren

"But the similarity in link between the number of children and heart disease for men and women suggested that biological factors were less important than the social, psychological, and behavioral ones."

"Since this is an observational study, there were no firm conclusions about cause and effect."

https://www.news-medical.net/news/20180116/Starting-menstruation-early-increases-risk-of-cardiovascular-disease-and-stroke-in-later-life.aspx

Tidig mens kan orsakas utav ökade fettdepåer.

Fettdepåer avger Östrogen.

Och med tanke på att barn i dag får 25% av sina kalorier från godis, läsk, bullar och kakor.. och på det sen som regel äter en högkolhydratkost.

Barn blir i dag allt fetare.. allt tidigare.

• Like 1

http://annfernholm.se/?s=Pubertet

Faktum är att dagliga insulintoppar kan förklara en hel rad (o)hälsotrender: bebisar är större redan när de föds, barn med fetma växer på längden tidigare under livet, barns pubertet kommer tidigare och allt fler får cancer. Nyligen kom en rapport från USA som visar att 40 procent av alla fall av cancer i USA är cancerformer som är kopplade till fetma. Fetmarelaterade cancerformer ökar också, medan andra cancerformer minskar. Det är helt galet.

• Like 2