Gå till innehåll

Ister. Härdat eller inte?

Recommended Posts

Jag undrar om ister är härdat eller inte. Om det inte är det så borde det vara brilljant att äta men det skrivs och talas inte så mycket om det.

Hittar inte något riktigt klart svar när jag googlar. Någon här inne kanske vet.

Enligt paketen är det 100% fett men har de "kladdat" med processen som de har gjort med "silverpaketen" med cocosfett?

Tar man ister ur kylen är det ju mjukare än smör, men det kanske inte säger något?

Här är en länk med det istret de har i affären här. Jag lyckas inte lista ut något om processen på paketen och min danska är lite dålig för att maila tillverkaren.

Det kanske finns bra ister att köpa över nätet?

Jag har sett att många smälter själva och använder, men det kanske går att hitta ett köpt bra ister också?

https://www.citybutikerna24.se/pc-7241-557-ister.aspx?rtl=%3ftxtSearch%3dister

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det är härdat. Det verkar ha samma egenskaper som mitt "hemmagjorda" ister och dessutom ska det stå på paketet om det innehåller härdade fetter, så vitt jag vet.

Är väl mest vegetabiliska fetter som man härdar för att få en hårdare konsistens.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser