Jambo Posted January 19, 2018 Share Posted January 19, 2018 Hej! Jag inledde min LCHF-dieten den 3 januari i år och var väldigt peppad till en början. Fem dagar senare, den 8 januari hade jag redan klivit ner till 79,6. Jippie tänkte jag trots att mycket av detta är vätska förstår jag. Sedan testade jag vikten igen bara 3-4 dagar senare och låg då på 78,6. Wow tänkte jag. Men sedan gick det sämre, först 80kg och sedan efter 79,7 kg nu senast 18 januari. Jag har köpt såna ketos-stickor och ligger enligt den i ketos (mer än 8). Jag är total nybörjare på detta. Har tidigare testat på väldigt låga kaloridieter med snabba resultat men dålig långvarig effekt. Senast jag körde en diet var över ett år sedan. Min "vanliga" kost var nästan skamlig - jag åt mycket snabbmat - men hade väldigt dåliga rutiner. Jag kunde gå på tom mage långa perioder för att vräka i mig pizza på kvällen. Jag mår bättre vad gäller magen och ingen trötthet efter mat eller svullen mage eller gasig. Men det är vikten jag vill åt. Ser jag inte resultat så tappar jag tyvärr engagemanget. Förstår att det aldrig går rakt ner men känner att effekten bör vara som bäst i början. Undrar om LCHF kanske inte passar mig och överväger till att räkna kalorier istället? Är det så att jag är för lite "överviktig" för att få snabba resultat? Min längd är 175cm Jag vägde innan jag började dieten 81 kg. (Först målet är komma ner till 75 men vill helst till runt 70 - dock lär sista biten kräva träning förmodar jag). Min plan var att uppnå 75 lagom till mars månad. Är kravet för högt? En vanlig LCHF-dag för mig ser ut som följande: 00:70: Vaknar. Dricker bara kaffe fram till lunch. 12:00: Lunch i form av cirka 120g laxfilé, 150 gram stekt lök, morötter och röd paprika. Till det tar jag ungefär 30g sån färskost Cremé Bonjour (28g fett och 4,5g kolhydrat per 100g). 15:00 Ibland slänger jag här in ett kokt ägg med klick majonnäs eller hårdost som jag dippar i fet sås (typ sån man köper i burk från Max). 19:00 Middag, två va