Elin Smestad Andreassen

Drömmar

Recommended Posts

Jag brukar väl inte drömma så mycket...men det hander ibland. När jag började med resistant stärkelse (potatismjöl) var en tydlig effect att jag drömde mycket. Så kosten påverkar, det är jag övertygad om.

• Gilla 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte vad jag märkt de senaste 7åren.... Däremot sen jag började känna av klimakteriet sista året har jag drömt mycket. Ovanligt mycket olustiga drömmar om att barnen kidnappats och så. :(

• Förvirrad 1
  • Ledsen 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man drömmer varje natt.. om man mins sina drömmar så har man som regel vaknat för tidigt.. sov längre!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 minuter sedan, Zepp sade:

Man drömmer varje natt.. om man mins sina drömmar så har man som regel vaknat för tidigt.. sov längre!

En del drömmar vill man gärna komma ihåg ?

• Gilla 2
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 minuter sedan, Zepp sade:

Det vet jag ju inte om jag tror på. Ja, man drömmer varje natt, men minns bara ibland. Det handlar väl om att vakna i rätt del av sömncykeln. Det är definitivt sannolikare att jag minns att jag drömt på helgen än en vardag. 

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, Effie sade:

Det vet jag ju inte om jag tror på. Ja, man drömmer varje natt, men minns bara ibland. Det handlar väl om att vakna i rätt del av sömncykeln. Det är definitivt sannolikare att jag minns att jag drömt på helgen än en vardag. 

Prexis.. jag minns i princip bara helgmorgonsdrömmar.. och då vill jag bara vända på mig och drömma vidare.

• Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
18 timmar sedan, MariaF sade:

Inte vad jag märkt de senaste 7åren.... Däremot sen jag började känna av klimakteriet sista året har jag drömt mycket. Ovanligt mycket olustiga drömmar om att barnen kidnappats och så. :(

Maria! Nu kommer jag inte ihåg säkert men jag har för mig att du tidigare skrivit (på klimakterieavdelningen) att du provat/använder 5-HTP.

Jag vet av egen erfarenhet att 5-HTP kan ge intensivare drömmar. Jag har inte haft mardrömmar när jag ätit dem men drömmarna var mer starka och påtagliga.

Det står även som ev. bieffekt på dessa tabletter. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 minuter sedan, DRAKULLA sade:

Maria! Nu kommer jag inte ihåg säkert men jag har för mig att du tidigare skrivit (på klimakterieavdelningen) att du provat/använder 5-HTP.

Nja... de ska tas på fastande mage, helst mitt på dagen (glömmer ofta då) och funkar inte när jag ska träna på kvällen för pulsen drar... Så de intages mycket oregelbundet. Ingen på över en vecka. I natt drömde jag om att jag var på en båt (stor men mindre än passagerarfärja) och tappade bort min yngste son medan jag skulle hämta min äldste. Vaknade orolig innan jag fick veta om han bara flyttat på sig eller ramlat i. Jag hittade honom i sin säng och det var skönt.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att jag alltid drömt mycket, dvs jag kommer ihåg ganska mycket av mina drömmar. Vet inte om det ökat sen jag började med LCHF för 8-9 år sedan. I  mitt fall har det nog att göra med sömnkvalitén. Jag vaknar 2-7 gånger per natt, och då är det sannolikt enklare att komma ihåg det man drömmer.

Ni som har gott minne kommer kanske ihåg att jag tog farväl av min gamla katt i mellandagarna, men att jag fick ta över en ung katt samma dag. Tanken är också att jag ska skaffa ytterligare en katt framåt sommaren. I natt drömde jag att jag skaffat den nya katten. Den var vit, röd, grön och blå i ett intressant mönster. Pälsen påminde mest om något virkat :unsure:

Ja, sånt virvlar tydligen omkring i mina tankar på nätterna :D

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 1/22/2018 at 9:36 AM, Effie said:

Jag brukar väl inte drömma så mycket...men det hander ibland. När jag började med resistant stärkelse (potatismjöl) var en tydlig effect att jag drömde mycket. Så kosten påverkar, det är jag övertygad om.

Det här märker jag också av. Natt efter de dagar jag äter för mina bakterier drömmer jag mycket (eller mer korrekt - kommer jag ihåg att jag drömt mycket). 

• Gilla 4
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg