Jump to content

Hoppas att jag inte blir sjuk

Recommended Posts

Hej mina vänner :-)

I dag skulle jag laga kycklinggratengen, men när jag gjorde äfter reseptet og tog den ur ugnen, var kycklingen rå. I receptet stod det inte nogot om att den skulle stekas/grillas. Jag måste innrömma att jag inte har "grönna" fingrar när det gäller matlagning.. Så jag har ätit nogot av det. Tänkte at jag skall ta andre hälften och steka i pannan i morgon til lunch.

https://www.dietdoctor.com/se/recept/kycklinggratang-med-tomat-och-bacon

Ha en bra afton :-)

• Sad 1

Mm.. har lixom ingen partner som lagar min mat heller.. oså då så, om ingen lagar min mat snart så får jag snart laga den själv.. innan jag blir hungrig utav attan.

Och så har det sett ut de senaste 30 åren.. så jag har lärt mig en del knep!

Kycklingfileer skär jag i sär till flundror och steker på hög värme, rätt snabbt.. innan de blir torra och tråkiga.

Lårfileeer är väl det jag använder mest.. de steker jag på oxå på rätt hög värme. så att de är nästan klara, sen tar jag upp dem och låter allt fettet vara kvar i pannan, då tillför jag Curry och grädde, som jag kokar en stund, sen lägger jag i lårfileerna så att de får bli klara och tar åt sig av alla smakerna.

Iallafall.. gör man annan mat så är det finess att skära fileerna i småbitar och steka på dem.. det är en dödssynd anser jag.

Då kan man lika gärna köpa färdiglagad kyckling.

Men det funkar som regel jättebra om man får ett överskott av lagad kyckling vid någon måltid.

• Like 2