Blogg-Postare Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Över 325 000 personer har hittills anmält sig till Diet Doctors LCHF-utmaning (på engelska eller svenska). Starten går varje söndag och utmaningen är GRATIS och reklamfri. Ta en titt på vår stora och omarbetade kom igång-utmaning som åter är öppen för anmälan. Varmt välkommen! Många har frågor och efterlyser tips och stöd, diskussion och personliga råd för att lättare fortsätta med LCHF. Varmt välkommen till Kostdoktorns forum! Här finns djup kunskap, stor erfarenhet och varm stämning. Gratis och för alla! Läs också kommentarerna under LCHF-utmaningens olika delar, där finns svar på det mesta! Här är utdrag ur några mejl vi har fått under den senaste veckan: Feedback Med Diet Doctors tvåveckorsutmaning fick jag den kick och struktur jag behövde. Att allt var enkelt, inköpslistor, menyer, tips och råd gjorde det omöjligt att misslyckas. All tydlig fakta och alla framgångshistorier talar sitt tydliga språk, LCHF fungerar och är för ALLA! Efter två veckor är jag 11 cm mindre om midjan och har minskat med 5,3 kilo, jag är riktigt, riktigt nöjd! Så glad och tacksam att ni erbjuder denna tvåveckorsutmaning!!! Jag har ca 20 kilo kvar, ser fram emot att tappa dem tillsammans med er och aldrig, aldrig få tillbaka dem igen! Självklart blev jag medlem hos Diet Doctor för att inte falla ur igen. Jag älskar veckomenyerna och behöver dem. Samtidigt känns det helt rätt för mig att stödja Diet Doctor, jag vill att så många som möjligt ska få möjligheten att prova detta, att leva gott på riktig mat och samtidigt må bra, hålla (minska) vikten och samtidigt kunna fungera som vanligt i sociala sammanhang. Kan det bli bättre?! Jag tycker LCHF-utmaningen är väldigt bra. Det är enkelt att följa dagarna och det är så lätta maträtter att laga, dessutom är maten så god. Mättnadskänslan håller i sig i fyra timmar för mig och jag får inget sockerfall. Jag fortsätter med LCHF för att jag mår så bra. Detta blir min livsstil. Ät gott och må bra! Jag tyckte det var mycket bra med färdiga menyer och inköpslistor. Maten var riktigt god, bara en sak jag inte tyckte om på dessa två veckor. Jag tappade totalt 3,2 kilo på två veckor, trots jag äter lite nötter varje dag. Kom i mina byxor igen ? Lite är ca 10 nötter blandat paranötter, macadamia och valnötter. Fortsätter nu vidare, hittar recept på Kostdoktorn och sätter ihop min egen veckomeny. Vill tappa i vikt och komma bort från sockret. Är nu medlem och tycker det fins mycket information om LCHF och recept. Saknar en chattlinje, om man har frågor som t ex vad händer om jag ”syndar” och äter en vanlig kaka eller lite godis? Kommer man direkt ur ketos? Hur länge kan man vara i ketos? Jag ska ut och resa. Vad ska jag ha med mig som snacks? Vilken fantastiskt god mat vi ätit dessa veckor! Tvåveckorsutmaningen fungerade jättebra för både min man och mig. Anledningen till att vi provade LCHF är att min man vid ett läkarbesök visade sig ha ganska högt blodtryck och hans läkare rekommenderade oss att prova LCHF. Vi har följt de matsedlar som var dessa två första veckor och maten är supergod och vi har varit mätta och belåtna. Det som vi båda reagerade på var att man blev fortare mätt och behövde äta mindre portioner, samt att sug efter något mellan måltiderna försvann. Vi har varit lite av kvällsätare tidigare, både fika och något sött slisk, men det suget försvann på en enda gång, vilket är helt fantastiskt. Ofta när vi handlade slank det ner någon godbit i kundvagnen, men det har inte varit något vi längtat efter under dessa veckor. Resultatet är att min man har tappat fem kilo och jag fyra kilo, vi känner oss mycket piggare och har mer energi så vi kommer absolut fortsätta med LCHF. Vi ser fram emot att fortsätta följa veckomatsedlarna som finns på er sida. Snopet att två veckor gått så fort och utan några som helst problem! Ändå är jag en besvärlig person vad gäller mat. Ogillar bestämt vissa saker och är allergisk mot en del, men det har hela tiden vart möjligt att byta en ingrediens, t ex getost mot västerbottenost och jag avstår vinäger och senap som jag inte tål. Det enda jag upplevde som lite trist var att laga mat varje dag då jag är ensamstående och heltidsarbetande. Mina gamla vanor innebar matlagning under helgerna för att slippa fixa mat i vardagen. Nu funderar jag om det har varit ett av mina hinder på min gamla väg, att själva matlagningen ger en sorts mättnad med dofter, och självklart är det mycket godare med nylagat. Stort tack för hjälpen, jag kommer att fortsätta med veckoplanerna som en hjälp att inte handla hem för mycket och dessutom slippa planera själv vad jag ska äta. Precis som under dessa två veckor kommer jag att ta bort vissa rätter och modifiera andra, men använda matsedlarna som en styråra för att hålla mig på rätt kurs! Kom igång Vill du också komma igång? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors-LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt verktyg veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer LCHF för nybörjare Ketogen kost för nybörjare Så går man ner i vikt Kostdoktorns forum Stöd Diet Doctors arbete Vill du ge ditt stöd till Kostdoktorn/Diet Doctor och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Prova gratis i en månad Video om LCHF 39:01 11:59 02:45 VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59 05:44 08:57 45:06 Fat Head Directors Cut1:46:20 Vad har din läkare emot LCHF? – Eric Westman 517:49Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF. Varför är många läkare motståndare till LCHF trots att kosten visat sig ha positiv effekt på vikt och hälsa? Obs! På grund av tekniskt fel är ljudet i videon inte av den kvalitet vi önskar. Vi ber så mycket om ursäkt för detta och hoppas att ni finner innehållet intressant ändå. 02:52 07:09 Hur LCHF fungerar – Mary Vernon32:11Intervju med läkaren Mary Vernon, en av världens mest erfarna på att behandla patienter med strikt LCHF-kost. 41:41 27:34Intervju med professor Stephen Phinney, forskare, författare och brinnande LCHF-pionjär. Filmad oktober 2011. 05:56 07:29 02:14 LCHF på rätt sätt – Eric Westman 314:09Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF-kost. Om grunderna för att äta LCHF och vad som är viktigt att tänka på när man sätter igång för att det ska gå så bra som möjligt. 06:20 43:29Föreläsning med Monique Forslund från LCHF-Campingen i Säffle 2014. Monique Forslunds hemsida: www.lifezone.se 1:12:26 PS Har du en framgångshistoria du vill dela med dig av? E-posta (fotografier uppskattas) till annika@kostdoktorn.se. Berätta om vi får publicera ditt namn och foto eller om du vill vara anonym. Inlägget ”Det har varit två veckor av välmående” dök först upp på Diet Doctor. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts