Solange Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Jag dricker väldigt mycket kaffe om dagarna, nånstans mellan 10 och 15 koppar på vardagarna. Eftersom de allra flesta kopparna är ganska äckligt automatkaffe vill jag ha något i det. Nu har jag antingen mjölk eller grädde. Det blir väldigt mycket både grädde och mjölk på en dag. Helst skulle jag vilja ha något annat i som gjorde att kaffet smakade bättre men som inte hade så många kolhydrater. Det funkar iofs bra med mbc också men jag kan inte dricka 15 koppar med fettkaffe om dagen. Du skulle jag inte orka äta någon mat. :-) Har prövat med kanel eller kardemumma i, men jag är inte så förtjust i det. Skulle gärna ha tips på nåt annat man kunde pröva utan så mkt kolisar i. (...och jag vet att jag kanske skulle försöka dra ner på kaffet, men det är inte aktuellt just nu - något missbruk vill jag ha kvar ;-) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zenbra Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Jag gillar kokos så jag testade att ha i kokosmjölk och det fungerade utmärkt för mig. Det är bara ca 1 kolis per 100g. Jag gillar inte alls kokosfett och smör i kaffet men tar gärna en skiva smör som "kaka" till kaffet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfvän Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Jag dricker väldigt mycket kaffe om dagarna, nånstans mellan 10 och 15 koppar på vardagarna. Eftersom de allra flesta kopparna är ganska äckligt automatkaffe vill jag ha något i det. Nu har jag antingen mjölk eller grädde. Det blir väldigt mycket både grädde och mjölk på en dag. Helst skulle jag vilja ha något annat i som gjorde att kaffet smakade bättre men som inte hade så många kolhydrater. Det funkar iofs bra med mbc också men jag kan inte dricka 15 koppar med fettkaffe om dagen. Du skulle jag inte orka äta någon mat. :-) Har prövat med kanel eller kardemumma i, men jag är inte så förtjust i det. Skulle gärna ha tips på nåt annat man kunde pröva utan så mkt kolisar i. (...och jag vet att jag kanske skulle försöka dra ner på kaffet, men det är inte aktuellt just nu - något missbruk vill jag ha kvar ;-) ) Jag brukar testa att smaksätta kaffet (direkt i bryggtratten) med typ kanel eller kardemumma, men det var förstås inte riktigt det du efterfrågade eftersom det är automatkaffe du dricker. Det brukar i automater finnas ett val av kaffe med choklad, chokladkaffe eller vad det kan heta. Man kanske kan ta lite äkta kakaopulver alt äkta vaniljpulver att röra i kaffemuggen. Någon slags kaffehalva är väl kanske inte aktuellt! :-) Jag hör till dem som dricker mycket kaffe också, men har helt gått över till koffeinfritt vanligt bryggkaffe. Testa det hemma, riktigt gott. Bryggkaffe ska det vara, inte frystorkat. Ta med i termos till jobbet. Koffeinfritt kaffe ger inte abstinens, det kan underlätta att bli av med vanebildandet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FSchmidt Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 En annan variant av bullet kaffe (eller mätt-kaffe som jag kallar det!) är ägg, smör ev kokosfett och någon krydda. Mixas först, sedan i med kaffe o mixa lite till! Rätt mättande det med dock.. Annars använder jag även Raw Cacao Butter isf för kokosfett! God smak = ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts