Blogg-Postare Posted February 2, 2018 Share Posted February 2, 2018 Över 330 000 personer har hittills anmält sig till Diet Doctors LCHF-utmaning (på engelska eller svenska). Starten går varje söndag och utmaningen är GRATIS och reklamfri. Ta en titt på vår stora och omarbetade kom igång-utmaning som åter är öppen för anmälan. Varmt välkommen! Många har frågor och efterlyser tips och stöd, diskussion och personliga råd för att lättare fortsätta med LCHF. Varmt välkommen till Kostdoktorns forum! Här finns djup kunskap, stor erfarenhet och varm stämning. Gratis och för alla! Läs också kommentarerna under LCHF-utmaningens olika delar, där finns svar på det mesta! Här är utdrag ur några mejl vi har fått under den senaste veckan: Feedback Det har varit två superveckor. Skönt att få färdiga recept och handlingslista. Det är ju där det största problemet ligger. Det är så lätt att bara handla på sig en massa onyttiga saker om det inte finns någon planering. För min del har det här var mycket nyttigt och gott! Minus nästan 4 kilo är ju ett stort plus i kanten. Jag tycker inte i dagsläget att ni ska förändra något. Det var enkelt att följa och all mat var god. Detta var bland det bästa jag provat och jag har provat det mesta. Snabbt, enkelt och gott var recepten. En riktig höjdare var att man kunde skriva ut inköpslistor, där spar man mycket tid. Naturligtvis fortsätter jag med detta. Tyvärr har jag inte gått ned vad jag hoppats på i vikt, men jag mår ändå bra av denna kosthållning. Tack för all inspiration som kommit under de här veckorna. Det har verkligen känts enkelt, bra och stimulerande med färdiga matsedlar och inköpslistor och de återkommande mejlen varje dag är en ständig påminnelse och hjälp. De kunde gärna få fortsätta lite längre. Hela tiden sedan dr Annika för 10-15 år sedan började tala om LCHF har jag ätit enligt den metoden, men en MYCKET liberal sådan med många inslag av ”fusk”. De senast två veckorna har jag följt de föreslagna strikta matsedlarna i stort sett under båda veckorna och gått ner tre kilo och två cm i midjan, vilket jag är riktigt glad över. De gånger som jag inte följt veckomatsedlarna har det berott på att jag tål inte viss mat så bra och då har jag använt Kostbevakningen för att veta att jag inte ätit för många kolhydrater. Har om jag känt mig hungrig (lite svårt att lära sig hur stora portioner som är lagom i början när man äter strikt) har jag tagit ett frökäcke som jag bakat, där hela satsen innehåller 15 gram kolhydrater och det blir ca 20 bitar. Har haft på smör och ost eller färskost och salami och jag har stått mig till nästa måltid. Jag jobbar på och tänker fortsätta med den strikta varianten tills vikten gått ner till en acceptabel nivå. Jag ser verkligen fram mot kryssningen i februari och alla intressanta föredrag, vi kanske ses där! Kom igång Vill du också komma igång? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors-LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt verktyg veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer LCHF för nybörjare Ketogen kost för nybörjare Så går man ner i vikt Kostdoktorns forum Stöd Diet Doctors arbete Vill du ge ditt stöd till Kostdoktorn/Diet Doctor och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Prova gratis i en månad Video om LCHF 11:59 08:57 02:45 07:29 05:44 VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59 Fat Head Directors Cut1:46:20 39:01 02:52 45:06 41:41 05:56 Vad har din läkare emot LCHF? – Eric Westman 517:49Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF. Varför är många läkare motståndare till LCHF trots att kosten visat sig ha positiv effekt på vikt och hälsa? Obs! På grund av tekniskt fel är ljudet i videon inte av den kvalitet vi önskar. Vi ber så mycket om ursäkt för detta och hoppas att ni finner innehållet intressant ändå. 07:09 02:14 Hur LCHF fungerar – Mary Vernon32:11Intervju med läkaren Mary Vernon, en av världens mest erfarna på att behandla patienter med strikt LCHF-kost. 27:34Intervju med professor Stephen Phinney, forskare, författare och brinnande LCHF-pionjär. Filmad oktober 2011. LCHF på rätt sätt – Eric Westman 314:09Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF-kost. Om grunderna för att äta LCHF och vad som är viktigt att tänka på när man sätter igång för att det ska gå så bra som möjligt. 06:20 43:29Föreläsning med Monique Forslund från LCHF-Campingen i Säffle 2014. Monique Forslunds hemsida: www.lifezone.se 1:12:26 PS Har du en framgångshistoria du vill dela med dig av? E-posta (fotografier uppskattas) till annika@kostdoktorn.se. Berätta om vi får publicera ditt namn och foto eller om du vill vara anonym. Inlägget ”Detta var bland det bästa jag provat och jag har provat det mesta” dök först upp på Diet Doctor. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts