Blogg-Postare Posted February 8, 2018 Share Posted February 8, 2018 Över 330 000 personer har hittills anmält sig till Diet Doctors LCHF-utmaning (på engelska eller svenska). Starten går varje söndag och utmaningen är GRATIS och reklamfri. Ta en titt på vår stora och omarbetade kom igång-utmaning som åter är öppen för anmälan. Varmt välkommen! Många har frågor och efterlyser tips och stöd, diskussion och personliga råd för att lättare fortsätta med LCHF. Varmt välkommen till Kostdoktorns forum! Här finns djup kunskap, stor erfarenhet och varm stämning. Gratis och för alla! Läs också kommentarerna under LCHF-utmaningens olika delar, där finns svar på det mesta! Här är utdrag ur några mejl vi har fått under den senaste veckan: Feedback Jag har mått fantastiskt bra under dessa två veckor. Inte haft sug mellan måltiderna. Har gått ner två kilo, lite lite tyckte jag. Men eftersom jag inte följt recepten till 100 procent och kanske ätit för mycket/för lite så är det acceptabelt. Kommer att fortsätta med LCHF. Tack för att jag fick två veckors introduktion! Jag tycker att LCHF-utmaningen har varit väldigt bra. Jag har minskat 5 cm i bukomfång från 105 till 100 cm på två veckor. Även mina övriga mått (lår, vad, knä samt midja) har minskat med 0,5-2 cm på dessa två veckor. Pga nytt jobb (tyvärr stillasittande) har jag inte kommit igång med promenader eller annan träning ännu, något jag hoppas kunna få in i livspusslet den här veckan. Generellt tycker jag att portionsstorlekarna är väldigt stora, om jag lagar två portioner räcker denna mat åt mig i minst tre, oftast fyra, måltider. De recept jag hunnit laga har varit väldigt goda. För mig är det bra att få receptinspiration för att kunna få in mer grönsaker i min kost. Jag har tidigare ätit LCHF under några års tid, men slutade successivt för 3-4 år sedan av olika anledningar. Jag mår egentligen väldigt bra på LCHF. Tacksam för tipset att dricka buljong, det var nytt för mig, det har hjälpt mig ganska bra med övergångsbesvären, även om jag hade en del huvudvärk första veckan. Två toppenbra veckor. Min man gick ner 3,5 kilo och jag 2 kilo. Jag mår toppenbra. Magen som annars alltid krånglar märker jag inte av. Jag är mycket piggare. Dessutom får jag tid över eftersom jag inte står och lagar mat, mellanmål eller fixar fika hela tiden. Mycket nöjd och vi fortsätter abonnemanget. Kom igång Vill du också komma igång? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors-LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt verktyg veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer LCHF för nybörjare Ketogen kost för nybörjare Så går man ner i vikt Kostdoktorns forum Stöd Diet Doctors arbete Vill du ge ditt stöd till Kostdoktorn/Diet Doctor och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Prova gratis i en månad Video om LCHF 11:59 07:29 08:57 02:45 05:44 VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59 Fat Head Directors Cut1:46:20 39:01 02:52 45:06 41:41 05:56 Vad har din läkare emot LCHF? – Eric Westman 517:49Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF. Varför är många läkare motståndare till LCHF trots att kosten visat sig ha positiv effekt på vikt och hälsa? Obs! På grund av tekniskt fel är ljudet i videon inte av den kvalitet vi önskar. Vi ber så mycket om ursäkt för detta och hoppas att ni finner innehållet intressant ändå. 07:09 02:14 Hur LCHF fungerar – Mary Vernon32:11Intervju med läkaren Mary Vernon, en av världens mest erfarna på att behandla patienter med strikt LCHF-kost. 27:34Intervju med professor Stephen Phinney, forskare, författare och brinnande LCHF-pionjär. Filmad oktober 2011. LCHF på rätt sätt – Eric Westman 314:09Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF-kost. Om grunderna för att äta LCHF och vad som är viktigt att tänka på när man sätter igång för att det ska gå så bra som möjligt. 06:20 1:12:26 43:29Föreläsning med Monique Forslund från LCHF-Campingen i Säffle 2014. Monique Forslunds hemsida: www.lifezone.se PS Har du en framgångshistoria du vill dela med dig av? E-posta (fotografier uppskattas) till annika@dietdoctor.com. Berätta om vi får publicera ditt namn och foto eller om du vill vara anonym. Inlägget ”Jag har mått fantastiskt bra under dessa två veckor” dök först upp på Diet Doctor. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts