DRAKULLA Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Visst har jag handlat på Lidl ibland under åren men har ofta blivit less på att det inte finns allt det som man vill handla t.ex. ekologiska ägg. Här om veckan svängde vi in på Lidl lite snabbt för att handla jordnötter som vi mindes som goda och lite grönsaker mm.. Jag blev imponerad av deras förbättrade sortiment med mycket mer ekologiska/svenska varor än tidigare. Köpte supergoda ekologiska svenska morötter av märket Himlajord. Wow! Rekommenderas! Hittade också ekologiska ägg, olivolja mm. och lite mer goda jordnötter förstås 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 36 minuter sedan, DRAKULLA sade: Visst har jag handlat på Lidl ibland under åren men har ofta blivit less på att det inte finns allt det som man vill handla t.ex. ekologiska ägg. Här om veckan svängde vi in på Lidl lite snabbt för att handla jordnötter som vi mindes som goda och lite grönsaker mm.. Jag blev imponerad av deras förbättrade sortiment med mycket mer ekologiska/svenska varor än tidigare. Köpte supergoda ekologiska svenska morötter av märket Himlajord. Wow! Rekommenderas! Hittade också ekologiska ägg, olivolja mm. och lite mer goda jordnötter förstås Upptäckte detsamma igår! Hittade eko citron, saltgurka utan socker, eko ingefära till bra pris. Dock har de mkt olika varor hela tiden så jag kollar mest in där spontant ibland men handlar inte där när jag verkligen behöver vissa saker, för då kan det vara att de inte har så enkla saker som eko smör eller gröna blad osv. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Jag kan bara instämma i lovorden. Köper ofta nötter - valnötter, mandel o hasselnötter - de är goda och är bra kvalitet tycker jag. En sak som jag nyligen hittat är deras fina ekologiska kokosolja av märket Healthyco Ecococonutoil 630ml, finns både med och utan kokossmak. Jag tror den kostar ca 70 kr. Min man gillar också deras jordnötter. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted February 19, 2018 Author Share Posted February 19, 2018 17 minuter sedan, kickilotta sade: Min man gillar också deras jordnötter. Hemma hos oss är det min man som står för den största jordnötskonsumtionen. Varje kväll om det finns hemma. Kanske inte såå bra... Jag unnar mig några stycken mer sällan men har tröttnat på andra sorter. Lidl´s jordnötter(Alesto) är ett smaklyft 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 19, 2018 Share Posted February 19, 2018 Mm.. opptäckte att nyare Lidl skilljer sig en del från gamla Lidl! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 20, 2018 Share Posted February 20, 2018 ...men fortfarande är det tyvärr väldigt varierande standard på maten där... det är svårt att hitta allt man behöver ... men när man har ork att åka till flera butiker så är det ett bra kompliment... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MalinBÅ Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 Lidl har ett väldigt bra ordinarie pris på kycklinglever 14,95 kr för 450 g. Extrapris hos andra brukar ligga på 17-20 kr. Deras färska grönsaker är oftast finast, av de 4 butiker som jag normalt handlar i. Däremot så är det mesta i sortimentet sockermat, precis som i alla andra butiker, så man får blunda för det och plock gobitarna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 Hmm jag är väldigt skeptisk mot den traditionellt uppfödda kycklingen. Den är för billig - priset berättar om hur de är producerade. När jag äter kött försöker jag få tag på gräsbetesuppfött , är nyttigare för mig och bättre för djuren. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted February 21, 2018 Share Posted February 21, 2018 28 minuter sedan, kickilotta sade: Hmm jag är väldigt skeptisk mot den traditionellt uppfödda kycklingen Leta efter Bosarpkyckling eller REKO kyckling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted February 23, 2018 Share Posted February 23, 2018 On 2018-02-19 at 12:18, kickilotta sade: Jag kan bara instämma i lovorden. Köper ofta nötter - valnötter, mandel o hasselnötter - de är goda och är bra kvalitet tycker jag. En sak som jag nyligen hittat är deras fina ekologiska kokosolja av märket Healthyco Ecococonutoil 630ml, finns både med och utan kokossmak. Jag tror den kostar ca 70 kr. Min man gillar också deras jordnötter. Ja, den kokosoljan är suverän, jag köper bara den sorten nu för tiden 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts