camelm Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Hej alla. Första gången jag skriver här. Har förstått att ni alla kan betydligt mer än jag kommer kunna om flera månader. jag startade strikt LCHF 7/1 och gick ner -2 kg på 1 1/2 vecka och sen - 1 kg. Totalt - 3 kg på 5 veckor. Galet sakta och nu står jag ju still sen 1 1/2 vecka. Vi pratar inte att pendla utan jag står verkligen still. Min man kör samtidigt och gått ner - 5 kg och är nu nöjd. Han har aldrg bantat och var inte överviktig. Jag har jojo bantat sen 1984 oh ångrar att jag inte hört Matrevolutionen för 25 år sen för då hade jag inte suttit här och bett om er hjälp. Men facit är att jag alltid har bantat, provat ALLT och förstår att det kommer att ta tid men vad fan, det händer ju nada. Frukost varje vardag, 1 ägg och 1 avocado. Håller mig mätt. Lunch protein och fett, lösvikt i salladsbaren. Tar inte ens salladen, räkor, mozzarella, avocado, ägg och fet dressing. Middag - senaste 5 veckorna enligt recept i LCHF husmanskost från Anna författaren. Alla middagar i veckan är från bokens 8 veckors prgram. Frukost helger, kokospannkan, mandelpannkakan mm från boken. Tränar, promenad 2-3 ggr i veckan 1-1 1/2 timme per gång. Gymet 1 crosstrainer per vecka bara Tips? jag har strypt mjölk i kaffet sen förra måndagen men no no ingen skillnad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Hej alla. Första gången jag skriver här. Har förstått att ni alla kan betydligt mer än jag kommer kunna om flera månader. jag startade strikt LCHF 7/1 och gick ner -2 kg på 1 1/2 vecka och sen - 1 kg. Totalt - 3 kg på 5 veckor. Galet sakta och nu står jag ju still sen 1 1/2 vecka. Vi pratar inte att pendla utan jag står verkligen still. Min man kör samtidigt och gått ner - 5 kg och är nu nöjd. Han har aldrg bantat och var inte överviktig. Jag har jojo bantat sen 1984 oh ångrar att jag inte hört Matrevolutionen för 25 år sen för då hade jag inte suttit här och bett om er hjälp. Men facit är att jag alltid har bantat, provat ALLT och förstår att det kommer att ta tid men vad fan, det händer ju nada. Frukost varje vardag, 1 ägg och 1 avocado. Håller mig mätt. Lunch protein och fett, lösvikt i salladsbaren. Tar inte ens salladen, räkor, mozzarella, avocado, ägg och fet dressing. Middag - senaste 5 veckorna enligt recept i LCHF husmanskost från Anna författaren. Alla middagar i veckan är från bokens 8 veckors prgram. Frukost helger, kokospannkan, mandelpannkakan mm från boken. Tränar, promenad 2-3 ggr i veckan 1-1 1/2 timme per gång. Gymet 1 crosstrainer per vecka bara Tips? jag har strypt mjölk i kaffet sen förra måndagen men no no ingen skillnad. Har du bantat mycket så är kroppen i obalans den säger till dig att spara på fettet byt ut avokadon mot majonäs eller smör. akta dig för dressingen kan innehålla en hel kolhydrater. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Räkna hur många kalorier du får i dig ett par dagar och se att de ligger bra till. > Lunch protein och fett, lösvikt i salladsbaren. Tar inte ens salladen, räkor, mozzarella, avocado, ägg och fet dressing. Det är inte sneaky-dressing full med dolda kolhydrater kanske? Kan även vara så att du förlorar vikt, men behåller en massa vatten. Händer ibland att man står nästan helt stilla jättelänge, och sedan tok-rasar flera kilo på ett par dagar. Ett sätt att undvika detta är konstigt nog att se till att du dricker nog med vatten (på LCHF behöver man dricka mer än vanligt). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Rent spontant låter det som ev för lite fett beroende på hur mycket fett det är middagen och använd hellre olivolja än en färdigblandad dressing. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelm Posted February 6, 2013 Author Share Posted February 6, 2013 Räkna hur många kalorier du får i dig ett par dagar och se att de ligger bra till. > Lunch protein och fett, lösvikt i salladsbaren. Tar inte ens salladen, räkor, mozzarella, avocado, ägg och fet dressing. Det är inte sneaky-dressing full med dolda kolhydrater kanske? Kan även vara så att du förlorar vikt, men behåller en massa vatten. Händer ibland att man står nästan helt stilla jättelänge, och sedan tok-rasar flera kilo på ett par dagar. Ett sätt att undvika detta är konstigt nog att se till att du dricker nog med vatten (på LCHF behöver man dricka mer än vanligt). Nix ingen sådan dressing, utan jag har en i jobb kylen om jag gjort själv uifrån boken. Vatten slarvar jag med nu, var bra i början men nu finns ingen törst. Jag ska se om jag kan hitta en enkel app att föra in vad jag äter för att se kcal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelm Posted February 6, 2013 Author Share Posted February 6, 2013 Rent spontant låter det som ev för lite fett beroende på hur mycket fett det är middagen och använd hellre olivolja än en färdigblandad dressing. Hemma tar jag olivolja eller det som är i receptet till middagen, enligt boken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Nix ingen sådan dressing, utan jag har en i jobb kylen om jag gjort själv uifrån boken. Vatten slarvar jag med nu, var bra i början men nu finns ingen törst. Jag ska se om jag kan hitta en enkel app att föra in vad jag äter för att se kcal. Det är verkligen jätelätt att glömma bort att man behöver dricka mer än törsten säger åt en att dricka.. Brukar försöka knyta det till andra saker jag gör på dagen. T.ex., om jag går och tar en kopp kaffe sveper jag ett glas vaten innan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Jag säger också att du borde fundera på att kanske öka mängden fett. Du dricker ju kaffe, så blanda gärna t.ex kokosfett i det. Kokosfett är ju det hälsosammaste fettet som finns, så den gör extra nytta. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Instämmer med föregående Ät mer animaliskt fett. Smör är utmärkt. Ät D-vitamintislkott, korta ner promenaderna och använd tiden till att sova längre. Din kropp är antagligen stressad och i hormonell obalans vilket förhindrar viknedgång. LCHF hjälper mot detta men det kan ta lång tid. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelm Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Rent spontant låter det som ev för lite fett beroende på hur mycket fett det är middagen och använd hellre olivolja än en färdigblandad dressing. Har köpt olivolja till jobb idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelm Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Tack för era svar. Har idag bytt min jobb dressing, trots egengjord till olivolja som står på skrivbordet. Vatten blir projekt från måndag på kontoret. I kaffet byter jag mjölk till grädde. Någon skrev om stress! huuu jag duckar för det är både mitt förnamn, mellannamn och efternamn :-( det ska också bli bättre efter sportlovet. Jag ger som sagt inte upp för jag mår bra men vill ju bli av med mina 10-15 kg till sommaren för att inte ha så ont i knän och rygg som nu. Har köpt biljetter till Matrevolutionen i Sthlm och det blir också kicken. tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts