Blogg-Postare Posted February 24, 2018 Share Posted February 24, 2018 Saud försökte med tillskott, träning och vegetarisk kost, men utan resultat på blodsockret. Så hittade han LCHF och det här är vad som har hänt på sju veckor: Mejlet, översatt från engelska Jag hittade er webbsida av en händelse. Jag är 62 år och bor i Abu Dhabi, jag är lite mager för min längd och jag har hållit koll på mitt HbA1c och blodsocker under de senaste två åren, för min läkare har sagt det. Jag vet också att läkemedel jag tidigare har ätit kan orsaka diabetes, t ex Interferon. Jag har testat många olika typer av tillskott för att blockera socker och kolhydrater, ökat träningsmängden och blivit vegetarian, men mitt Hb1Ac har bara gått upp och upp för att för tre månader sedan ligga på 41. Min läkare ville ge mig Metformin, men jag bad henne om lite mer tid. Jag började med LCHF för ungefär sju veckor sedan och idag fick jag mitt HbA1c, vilket nu liger på 36. Just nu är jag överlycklig! Jag har inte gått ner mycket i vikt och det vill jag inte heller göra. Jag är 180 cm lång och har ett BMI på 22, men kanske att det har försvunnit lite fett runt midjan. Det viktiga är att gaser, uppsväldhet och matsmältningsbesvär är borta. Det verkar som om min mage inte tycker om kolhydrater och jag var inte medveten om det. Slutligen, informationen ni erbjuder är verkligen värdefull och parktiskt. Många läkare talar inte om att det finns mycket kolhydrater i frukt och vissa grönsaker. De talar bara om att man ska dra ner på ris, pasta och potatis. Jag åt mycket frukt, quinoa och sötpotatis. Nu vet jag hur jag ska ta reda på hur mycket kolhydrater det är i maten. Stort tack till er och Google. Alla LCHF-recept på sidan, som jag har testat, har smakat gott och jag tycker att det är lätt att hålla mig under 20 gram kolhydrater per dag. Att säga tack är helt enkelt inte nog för att utrycka min tacksamhet för arbetet ni gör. Hälsningar, Saud Kommentar Grattis till dina framgångar med LCHF, Saud! Kom igång Vill du göra det Saud har gjort? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt splitternya verktyg Kostdoktorns veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer LCHF för nybörjare Så kan du normalisera ditt blodsocker Video om LCHF Hur du äter LCHF11:59En kort grundkurs i hur man sätter igång att äta LCHF. 07:29 De 5 vanligaste misstagen på LCHF08:57Är det svårt för dig att nå din målvikt, är du hungrig eller mår du inte bra? Se till att du undviker dessa misstag. 02:45 05:44 VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59 Fat Head Directors Cut1:46:20 02:52 45:06 41:41 Vad har din läkare emot LCHF? – Eric Westman 517:49Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF. Varför är många läkare motståndare till LCHF trots att kosten visat sig ha positiv effekt på vikt och hälsa? Obs! På grund av tekniskt fel är ljudet i videon inte av den kvalitet vi önskar. Vi ber så mycket om ursäkt för detta och hoppas att ni finner innehållet intressant ändå. 07:09 05:56 Att bli en fettbrännande maskin - Eric Westman 211:31Eric Westman reder ut begreppen fettförbränningsläge och kolhydratförbränningsläge. Hur får man mer energi genom en hög fettförbränning och hur mäter man den? 02:14 27:34Intervju med professor Stephen Phinney, forskare, författare och brinnande LCHF-pionjär. Filmad oktober 2011. 18:36Hur Martina Johansson blev "snygg, stark och frisk på högfettkost". Martina Johanssons blogg: http://www.highfatfitness.net Mer information om Ketonmätare: http://www.kostdoktorn.se/keton-och-blodsockermatare#1 Hur LCHF fungerar – Mary Vernon32:11Intervju med läkaren Mary Vernon, en av världens mest erfarna på att behandla patienter med strikt LCHF-kost. LCHF på rätt sätt – Eric Westman 314:09Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF-kost. Om grunderna för att äta LCHF och vad som är viktigt att tänka på när man sätter igång för att det ska gå så bra som möjligt. 39:01 06:20 43:29Föreläsning med Monique Forslund från LCHF-Campingen i Säffle 2014. Monique Forslunds hemsida: www.lifezone.se 1:12:26 24:04 Typ 2-diabetes Problemet med socker50:01Är det fett eller socker som är orsaken till de aldrig tidigare skådade epidemierna av fetma, typ 2-diabetes och metabol sjukdom? 14:39 My Big Fat Diet42:31Vad skulle hända om en hel by av Kanadas ursprungsbefolkning gick tillbaka till att äta som de brukade? En högfetts och lågkolhydratkost baserad på riktig mat? Ett nytt paradigm för typ 2-diabetes29:59Vi behöver ett nytt sätt att se på och behandla typ 2-diabetes. Ett paradigm baserat på vetenskap som adresserar det verkliga problemet. 46:13 28:53Hur den legendariska Tim Noakes, professor i tränings- och idrottsvetenskap, ändrade uppfattning om kolhydrater för hälsa och idrottsprestationer. 05:13 45:59 Intervju med Jason Fung45:20 48:15 14:39 10:23 VIDEO: Treating the Symptoms or the Cause? - Part 4 of the diabetes course with Jason Fung04:15 Diabetes Video Course Part 309:32 09:12 21:19 12:10 Helping People with Type 2 Diabetes32:31 Så reverserar man typ 2-diabetes – Jay Wortman24:55 Mission: Reverse Diabetes18:15Är det möjligt att reversera diabetes för 100 miljoner människor innan 2025? Här är vårt ambitiösaste videoprojekt hittills: 42:54 39:01 The low-carb program21:18Patienter som går med i programmet diabetes.co.uk får bra resultat. Men exakt vad är det? Vilka resultat kan folk förvänta sig? 21:00 Stöd Diet Doctor Vill du ge ditt stöd till Diet Doctor och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Gratis provmånad Fler framgångshistorier Ta del av över 650 framgångshistorier. Vill du också inspirera? Har du en framgångshistoria att dela med dig av? Det är ett effektivt sätt att inspirera andra till att förändra sina liv. Mejla din historia till annika@kostdoktorn.se. Före- och efterbilder är bra för att göra din historia konkret och extra inspirerande för andra. Berätta om det är OK att dela ditt namn och bild eller om du vill vara anonym. Tipsa också gärna om du har en blogg eller Instagram eller liknande för läsare att följa. Inlägget ”Just nu är jag överlycklig!” dök först upp på Diet Doctor. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts