Sara S. Andersson Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Hej! Jag beställde för en tid sedan en blodsockermätare (nu minns jag tyvärr inte märke). Men jag tycker att den visar på för höga värden, runt 6-7. När jag tagit blodsocker i sjukvården har mina värden alltid sett bra ut (runt 5). Jag har ätit LCHF länge och är inte överviktig. Är de vanligt att hemma-blodsockermätare ger för högt värde? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
styloo Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Du bör nog ta bäst av tre värden. I förrgår så mätte jag 4,1 och 5,6 med 14 minuters mellanrum. Så... vet inte om de stämmer så bra. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Äter man strikt får man av någon anledning högt morgon socker... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 1 timme sedan, jesper sade: Äter man strikt får man av någon anledning högt morgon socker... Gryningsfenomenet lär vi hur som helst inte kunna göra så mycket åt! Förutom att ta hunden på en promenad och sen äta frukost.. och först sen mäta blodsockret. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Mmmm ... enligt Martina ska man äta ännu striktare om man vill ha ner morgonsockret om jag fattat rätt ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 19 timmar sedan, Peter B sade: Mmmm ... enligt Martina ska man äta ännu striktare om man vill ha ner morgonsockret om jag fattat rätt ... Nu så vet jag inte vad hon menar.. men om man har diabetes/insulinresistens så är det bra att äta strikt.. eller fasta/gå ner i vikt innan man blir av med själva orsaken till att gryningssockret inte sjunker som det skall göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts