Erik 2

5 typer av diabetes enl ny studie

Recommended Posts

5 timmar sedan, RolleE sade:

då det inte finns pengar att tjäna på symptomfria människor ?

Virta Healths affärsidé är att tjäna pengar på att göra människor symptomfria genom att stötta dem när de anammar en lågkolhydratkost, dvs fasa ut deras mediciner i en rimlig takt. Deras mission är att reverserna diabetes hos 100 miljoner innan 2025. Strålande tycker jag. Kända namn som är involverade:  Sami Inkinen, Stepen Phinney, Jeff Volek, Sarah Hallberg, Peter Attia mfl. De gör något, de har satt igång. Bra om de tjänar pengar, då kommer fler att följa efter. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 minuter sedan, Ekner sade:

Behöver du ännu mer än detta?

Mer forskning än det här? Självklart, varför inte om Typ 3 diabetes? Allt för lite uppmärksammat. https://www.nih.gov/news-events/news-releases/higher-brain-glucose-levels-may-mean-more-severe-alzheimers?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter 

Kostbehandling av Parkinsons behöver utforskas mer https://www.researchgate.net/publication/8005961_Treatment_of_Parkinson_disease_with_diet-induced_hyperketonemia_A_feasibility_study 

Liksom kolhydratrestriktion och fasta vid cancerbehandling. 

Dessutom en massa andra saker som jag inte känner till. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2018-03-05 at 11:00, Skärfläcka sade:

Min mamma försökte sköta sin typ 2 diabetes men fick hela tiden höra att hennes värden var för dåliga. Min pappa fick sin typ 2 diabetes vid betydligt högre ålder och har inga större problem att hålla sina värden inom de godkända ramarna.Vi har alla en tendens att hylla ”de duktiga” som lyckas hålla sin diabetes i schack och skuldbelägga ”de mindre duktiga”,  jämför fat shaming.

Tråkigt för dina föräldrar men ändå intressant!
Behandling, oavsett om den är med lågkolhydratkost eller medicinering, tycks alltid vara av arten "one size fits all". Om man inte lyckas så är det individen det är fel på, inte metoden. Så är det med LCHF också, första motfrågan någon som undrar varför de inte går ner i vikt får är nästan alltid "Är du tillräckligt strikt?"... Jag tror mer forskning på individuella skillnader är jätteviktigt! Inom alla områden. Fascineras själv en del av epigenitiken nu, och kan vi förstå vad som avgör vilka "genkombinationer" som triggas av vad kan kost, träning, medicinering individanpassas på ett helt annat sätt. 

• Gilla 3
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg