Limp Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Gallup om var vi befinner oss på viktresan... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 För min del blev det 18 kg under 2012, Jag är i normalvikt nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Strax under 10 kilo sedan typ maj förra året.. Har inte varit särskilt strikt så jag förtjänar inte mer heller ca 8 kg kvar till normalvikt.. kanske får ta det här året också.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aviator1945 Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Strax över 18 kg sedan JAN 2012. Räknar med att cirka 15 kg återstår tills midja och vikt är i ett "normalt" tillstånd. Hoppas ha nått det målet innan detta året är slut..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karppis Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 39,5 kg sedan januari 2011, nu i normalvikt Kvinna, 64 år 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Strax söder om 30kg på ett år (med en del längre uppehåll). Har väl drygt 20-25kg kvar tills jag är normalviktig igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 42 kg. Har egentligen nått mitt mål jag satte upp på att väga 66 kg men har bestämt mig för att klämma ca 4 kg till. Har två kg kvar och det går så galant ännu så länge. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 12 kg och 10 cm runt magen på ca 5 månader på en ganska liberal variant. Enda veckan jag inte gått ner i vikt var julveckan då man kanske fuskade lite annars konstant nedåt i en lagom takt utan några större problem :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TillMinus Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 6-7kg sedan 16/12-12. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurtz Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 29,4 kg sen april 2012, nu nästan normal (nu går det ruskigt sakta dock åt rätt håll). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Mer än tio kg. Jag vägde 85 när jag började och 65 när viktminskningen tog slut. Sen jag slutade amma har vikten hållits på 67. Av dom 85 kilona var 7 gravidkilon som jag antagligen nog kunnat fått bort. Kanske. När jag kom hem från bb den gången vägde jag 94 kg. Nu när jag igen har gravidkilon är vikten ca 79,5-80 kg en månad efter förlossningen. Ska bli spännande att se om jag kommer ner till 65 igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paleotalibanen Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 +6kg med minskat kroppsfett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiasud Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 5-6 kilo sedan oktober. Är jätte nöjd då jag var normalviktig tidigare (enl bmi) låg mellan 65-66 och nu ca 60. Tappar jag några till så är det ju alltid trevligt. Men mår så bra och det är viktigast! Äter inte strikt heller. Kanske någon dag då och då. Vad härligt att höra att det går bra för så många! Detta är det enda som hjälpt för mig för att få bort några trivselkilon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
QueenMarion Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Jag har tappat 7 kg hittills. Har ibland trott att jag är strikt men jag äter både rotfrukter, mejeriprodukter och en hel del nötter, mandlar. Även mörk (86%) choklad har haft en självklar plats i må-gott-menyn. Dock vill jag gå ner till före-barn-vikten och dit är det 8 kg. För att komma dit får jag nog snöra på mig löpardojjorna igen och äta betydligt striktare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sissel Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 12 kilo borte siden oktober----17 mer som skal bort,da tenker jeg at jeg henger med mine sykkelvenner i birken og vatternrundan til sommeren føler at det er mye bedre og trene nå som jeg går på lchf...raskere recovery,mer energi..digger min nye livsstil... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Kanske skulle det ha varit mer intressant att formulera frågan viktförändring istället och utforma skalan som en utomhustermometer ? Vikten kan ju förändras åt båda hållen när man börjar med LCHF. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 5kg 10cm i midjan sen 26/12 liberal blandat med strikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazinga Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 27,3 kg under 2012. Mådde sämre under hösten, vilket ledde till återfall om och om igen. Tappade motivationen. Gick upp 8 kg sedan lägstavikten. Har nu lyckats samla mig igen och tappat 5kg de senaste 3 veckorna. Omgång 2... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansChris Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 -22Kg på 5 månader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marriz Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 -1kg på 2 veckor =) Dock körde jag Cambridge innan i 2 veckor & tappade ca 2kg (vatten...) Har kört LCHF för ca 2 år sedan och tappade då 8kg/ 3månader... den vikten har jag hållit konstant (diff på 2-3kg) sedan dess... Nu är målet att nå min 'normala' vikt på ca 62kg (d v s 10kg till målet) Gick upp 20kg på 6 månader p g a medicinering och det är fortfarande dom kilona jag kämpar med att få bort... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaraB Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 -26 kg på ett år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 7kg på ca 12 veckor... Sen har det avtagit lite men jag har valt att ha det så.. Kroppen har dock svarat ovanligt bra på träning ihop med lchf tycker jag. Stirrar inte på vågen nu utan mäter. Första veckan försvann hela 8 cm runt magen och sedan fortsatte det bra. Fantastisk kost jag ser ingen anledning att äta mer kolhydrater än nu i framtiden. Kroppen klarar lite avsteg så ordet nöjd är bara förnamnet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
almroth Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Ca 11-12 kg. När jag började med lchf gick det som smort med viktnedgången och motivationen, samtidigt som vikten rasade kom alla hälsofördelar slag i slag, framförallt det här med att astman och allergin nästan försvann. MEN efter ha nått min målvikt första gången så tappade jag motivationen lite grann och började fuska mer och mer med kosten varför jag numera pendlar lite upp och ner kring 75kg strecket. Så nu är jag för det mesta i nåt mellanläge med allting, lite orkeslös som när man startade med lchf, lite mera astma men inget allvarligt, och så vidare. Nu undrar jag om hur man ska hålla motivationen uppe? Jag skulle vilja testa om strikt lchf utan mjölkprodukter skulle ta bort det sista av astman t.ex. Men jag orkar inte ta mig i kragen. Hur håller ni motivationen uppe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 0 kg på 4 år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 11 kg, tycker det är nog så för mig. Tid: fem månader. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copecca Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Grattis för att kommit till mål 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
finemangskan Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 10 kilo sedan 1/1- 2013. första veckan gick jag ner 6,4, sen har jag gått upp å ner lite granna trots att jag ätit som första veckan.denna veckan slog det till å jag gick ner 4,3 kilo. så totalt 10 kg. får se om det fortsätter så eller om jag kmmer gå ner mer regelbundet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ami Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 -8 sedan november 2012 men det roligaste är att min blodsockret har gått ner från 99 till 54 så det här funkar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts