Jump to content

Hur mycket viktnedgång har LCHF gett er hittintills ?

Limp

Min viktnegång efter start med LCHF  

77 members have voted

1. 1. Så här mycket har jag gått ner i vikt !

• 0-5 kg
      15
    • 6-10 kg
      25
    • 11-20 kg
      20
    • 21-30 kg
      7
    • 31-50 kg
      9
    • 51-70 kg
      1
    • 71 -> kg
      0

Recommended Posts

Mer än tio kg. Jag vägde 85 när jag började och 65 när viktminskningen tog slut. Sen jag slutade amma har vikten hållits på 67. Av dom 85 kilona var 7 gravidkilon som jag antagligen nog kunnat fått bort. Kanske. När jag kom hem från bb den gången vägde jag 94 kg. Nu när jag igen har gravidkilon är vikten ca 79,5-80 kg en månad efter förlossningen. Ska bli spännande att se om jag kommer ner till 65 igen

5-6 kilo sedan oktober. Är jätte nöjd då jag var normalviktig tidigare (enl bmi) låg mellan 65-66 och nu ca 60. Tappar jag några till så är det ju alltid trevligt. Men mår så bra och det är viktigast! Äter inte strikt heller. Kanske någon dag då och då. Vad härligt att höra att det går bra för så många! Detta är det enda som hjälpt för mig för att få bort några trivselkilon!

Jag har tappat 7 kg hittills. Har ibland trott att jag är strikt men jag äter både rotfrukter, mejeriprodukter och en hel del nötter, mandlar. Även mörk (86%) choklad har haft en självklar plats i må-gott-menyn. Dock vill jag gå ner till före-barn-vikten och dit är det 8 kg. För att komma dit får jag nog snöra på mig löpardojjorna igen och äta betydligt striktare. 

12 kilo borte siden oktober----17 mer som skal bort,da tenker jeg at jeg henger med mine sykkelvenner i birken og vatternrundan til sommeren

føler at det er mye bedre og trene nå som jeg går på lchf...raskere recovery,mer energi..digger min nye livsstil...

• Like 1

27,3 kg under 2012. Mådde sämre under hösten, vilket ledde till återfall om och om igen. Tappade motivationen. Gick upp 8 kg sedan lägstavikten. 

Har nu lyckats samla mig igen och tappat 5kg de senaste 3 veckorna. Omgång 2...

-1kg på 2 veckor =)

Dock körde jag Cambridge innan i 2 veckor & tappade ca 2kg (vatten...)

Har kört LCHF för ca 2 år sedan och tappade då 8kg/ 3månader... den vikten har jag hållit konstant (diff på 2-3kg)

sedan dess... Nu är målet att nå min 'normala' vikt på ca 62kg (d v s 10kg till målet)

Gick upp 20kg på 6 månader p g a medicinering och det är fortfarande dom kilona jag kämpar med att få bort...

7kg på ca 12 veckor... Sen har det avtagit lite men jag har valt att ha det så.. Kroppen har dock svarat ovanligt bra på träning ihop med lchf tycker jag. Stirrar inte på vågen nu utan mäter. Första veckan försvann hela 8 cm runt magen och sedan fortsatte det bra. Fantastisk kost jag ser ingen anledning att äta mer kolhydrater än nu i framtiden. Kroppen klarar lite avsteg så ordet nöjd är bara förnamnet..

Ca 11-12 kg. När jag började med lchf gick det som smort med viktnedgången och motivationen, samtidigt som vikten rasade kom alla hälsofördelar slag i slag, framförallt det här med att astman och allergin nästan försvann. MEN efter ha nått min målvikt första gången så tappade jag motivationen lite grann och började fuska mer och mer med kosten varför jag numera pendlar lite upp och ner kring 75kg strecket. Så nu är jag för det mesta i nåt mellanläge med allting, lite orkeslös som när man startade med lchf, lite mera astma men inget allvarligt, och så vidare. Nu undrar jag om hur man ska hålla motivationen uppe? Jag skulle vilja testa om strikt lchf utan mjölkprodukter skulle ta bort det sista av astman t.ex. Men jag orkar inte ta mig i kragen. Hur håller ni motivationen uppe?