yogagumman Posted March 3, 2018 Share Posted March 3, 2018 Kliande utslag Jag har ätit lchf kost sedan ett halvår tillbaka. Började i januari med periodisk fasta, har ett ätfönster 12.00-20.00 och det har fungerat bra. Men nu börjar jag få mer och mer kliande utslag på kroppen. Det började med eksem i nacken, nu har det spridit sig på magen och bröstkorg och även på benen... : ( Jag äter inte strikt lchf utan håller ca 25-30 g kolhydrater per dag till helgerna kanske ännu mer kolhydrater. Nu börjar det bli väldigt jobbigt med all eksem och prickar som kliar överallt. Jag smörjer in med cortisonsalva varje kväll men det hjälper föga. Har idag inhandlat Helosan salva och ska prova med det för att se om klådan lugnar ner sig. Är det någon som upplevt liknande och hur har ni gjort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted March 3, 2018 Share Posted March 3, 2018 Keto rash – Why some people itch on low carb, and what to do about it: https://www.dietdoctor.com/keto-rash-people-itch-low-carb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yogagumman Posted March 3, 2018 Author Share Posted March 3, 2018 23 minuter sedan, Tureborgaren sade: Keto rash – Why some people itch on low carb, and what to do about it: https://www.dietdoctor.com/keto-rash-people-itch-low-carb Tack för svar, har läst detta när jag googlade på ämnet. : ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 4, 2018 Share Posted March 4, 2018 On 2018-03-03 at 14:56, yogagumman sade: Tack för svar, har läst detta när jag googlade på ämnet. : ) Mm.. jämmrans skit.. inga fördelar utan att man får nackdelar! Iallafall så delar jag Eenfelds analys.. framförallt om man får problem på "rätt ställen" dvs där man har rätt många svettkörtlar. Finns andra, Prurigo Pigmentosa, på samma ställen.. men det är litta annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts