Fredrik Kornberg Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Måste Personalen på BVC följa Livsmedelsverkets riktlinjer och ge råd om lättmjölk och margarin även om de själva tycker det är fel.? Eller får dom ge råd om standard mjölk och smör till de små?Jag ställer frågan här för det störst chans till svar här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A F - ursprungsliv.nu Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Jag tror att de har rätt så stor frihet. Åtminstone sa min BVC-sköterska på tiden innan jag visste något om mat "Sätt lite extra smör i maten". Jag svarade att jag använde rapsolja (ehum, jag gjorde det...), och då sa hon: "Ja, om han äter det, så..." Men hon var pensionsmässig och förståndig. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariee Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Jag har världens bästa BVC-sköterska och hon vet vad jag tycker om light-produkter och skulle aldrig pracka på mig något jag inte tror på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JennieeinneJ Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Fett snåla? Särskrivningspolisen slår till... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Sorry det var tidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Sorry det var tidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
@rkbro Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Fett snåla? Särskrivningspolisen slår till... Nu har ju TS redan svarat men jag tänkte mig att det kanske, kanske fanns en möjlighet att hn menade "fett snåla" som i "väldigt snåla". Inte så sannolikt, men fullt möjligt och lite småroligt. Tror ordet 'fett' som i häftigt var nåt man använde sig av när jag gick i högstadiet för 10 år sen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted February 8, 2013 Author Share Posted February 8, 2013 Korrekt analys .Min sambo ska böja arbeta på BVC och undrar om hon kan ge bättre kostråd till de små än de som livsmedelsverket rekommenderar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
QueenMarion Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 En rekommendation är ju just det. Tycker absolut att din sambo kan råda och informera på ett klokare sätt än LVM's förlegade råd. Hon kan säkert få in flera småbarnsföräldrar på ett smartare mattänk, och tänk så många gladare barn och familjer det kommer ge! LCHF ger färre skilsmässor! *tidningsrubrik* BVC rådde oss för ca 10 år sedan att alltid tillsätta en klick smör i maten och rapsolja i vällingen (hu) om barnen var hårda i magen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted February 8, 2013 Author Share Posted February 8, 2013 En rekommendation är ju just det. Tycker absolut att din sambo kan råda och informera på ett klokare sätt än LVM's förlegade råd. Hon kan säkert få in flera småbarnsföräldrar på ett smartare mattänk, och tänk så många gladare barn och familjer det kommer ge! LCHF ger färre skilsmässor! *tidningsrubrik* BVC rådde oss för ca 10 år sedan att alltid tillsätta en klick smör i maten och rapsolja i vällingen (hu) om barnen var hårda i magen. Tack ! för alla svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts