Ploppis Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 Hejsan! Jag är ny här och här precis börjat tittat lite på forumet fantastiskt bra sight Glad att jag funnit detta ? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 Grattis.. nu så väntar vi bara på de första tecknen, dvs smak av död råtta i munnen samt riddarustning! Det tar bara cirka en månad! Så till sommaren så är du en ny människa med nya matvanor? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ploppis Posted March 8, 2018 Author Share Posted March 8, 2018 Känner mig grymt peppad och älskar maten i LCHF: S tecken ✌? " Död råtta i munnen samt riddarutrustning " ???Mitt nya jag ??? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 8, 2018 Share Posted March 8, 2018 1 minut sedan, Ploppis sade: Känner mig grymt peppad och älskar maten i LCHF: S tecken ✌? " Död råtta i munnen samt riddarutrustning " ???Mitt nya jag ??? Bra inställning.. som antagligen kommer att leda dig till att fortsätta över den första månaden! iallafall de bägge symptomen jag nämnt handlar främst om brist på glukos.. och det är själva grejen, dvs att få kroppen omställd från att vara glukosberoende till att i huvudsak använda fett för energi, samt en del ketoner i stället för glukos. Så här ser det ut kortsiktigt.. tre veckor, tre månader, tre år. Döda råttan lär försvinna på tre veckor, riddarustningen iallfall om tre månader.. och har du fortsatt i tre år så har du en helt annan inställning till mat och ätande.. samt förmodligen en massa nya recept/maträtter. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ploppis Posted March 8, 2018 Author Share Posted March 8, 2018 Envis som 17 och väldigt positiv, vad kan bil tokigt?? Det handlar om att hitta sin egna lilla väg till välmående, tillsammans med den fortsatta fysiska träningen ? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleppa Posted March 9, 2018 Share Posted March 9, 2018 Välkommen hit! 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 9, 2018 Share Posted March 9, 2018 Välkommen säger jag också! Vad glad jag blir att du nämner fysisk aktivitet! Numera tycks det vara lite på modet att tycka att det inte behövs för viktnedgång. Jag hävdar att det behövs, inte för att förbränna kalorier som så, men för att kroppen ska fungera optimalt och indirekt påverkar det förmågan att minska i vikt och inte minst i omfång. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ploppis Posted March 9, 2018 Author Share Posted March 9, 2018 Tack så hjärtligt ? Ja , motion och en bra kost är hållbart motto. Motion kan ju utföras på många olika sätt, det viktigaste är att man hittar sin egna träning 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 9, 2018 Share Posted March 9, 2018 20 timmar sedan, Ploppis sade: Envis som 17 och väldigt positiv, vad kan bil tokigt?? Det handlar om att hitta sin egna lilla väg till välmående, tillsammans med den fortsatta fysiska träningen ? Mnjae.. det kan bli skogstokigt på LCHF oxå! Det metabola tar cirka 3-4 veckor, det fysiska 3-4 månader, det mentala 3-4 år! Och vad kan då går fel.. en massa saker, dvs LCHF är inte ytterligare en ny bantningsdiet, det kan fungera så för vissa, men om du inte vill bli en kronisk bantare så är det främst ett sätt att lura dig att äta "riktig mat" med "lagoma intervall"! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ploppis Posted March 9, 2018 Author Share Posted March 9, 2018 Självklart är det så! Men det hela handlar om att förändra en bestående metod. Den passar inte alla och den kan ge bieffekter. För mig är inte LCHF ett tillfälligt leverne, det är ett långsiktigt mål som jag mår bra av 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts