RobertAnd Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 On 2018-03-24 at 23:54, MrB sade: Japp och påstår jag att Money IN måste vara större än Money out för att bli miljonär har jag också rätt. Ekonomer gapskrattar kanske om jag säger det seriöst för det är ganska uppenbart, men men.... Det kan verka idiotiskt, men låt oss då säga att det finns ekonomi-"gurus" som förnekar detta. De säger, att bara du följer mitt program så kan du "magiskt" spendera hur mycket pengar du vill, du behöver inte ha några spärrar alls. Men det gör inget, för du följer mitt program, din förmögenhet kommer ändå att växa. Då kan det vara relevant att påpeka en sådan självklarhet att money in måste vara större än money ut, annars kommer det inte fungera. Tyvärr finns det folk inom kost som påstår att du kan äta hur mycket du vill, kalorier spelar ingen roll, bara du följer den här dieten. Går du ändå upp i vikt så är det inte kalorierna, utan det är bara att du inte följde dieten tillräckligt "strikt". Har inte med kalorierna att göra. Då kan det vara relevant att påpeka att din vikt kommer att följa ekvationen kalorier in - kalorier ut. Det andra är att det finns faktiskt folk som inte verkar fatta att money in måste vara större än money ut. Se programmet "lyxfällan". När man gör en intervention och ställer upp deras inkomster vs utgifter så fattar de äntligen vad som är problemet och gör förändringar. Finns gott om liknande TV-program med överviktiga. De kan inte fatta att de är överviktiga, de äter ju så lite. Enligt deras egna uppskattningar 1500 kcal kanske. Men sen när man verkligen kollar, så ligger de ofta på minst 4000 kcal. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts