Elin Smestad Andreassen Posted March 11, 2018 Share Posted March 11, 2018 Hej Jag har lagat Fathead Pizza receptet här många ganger, och alltid bliver degen och fylningen törr. Jag fölger receptet, hvad är det jag gör fel? Först tager jag fäskosten och riven ost och smälter tills sammans. (I en gryta) och jag tilsätter mandelmjöl, egg, vitvinsvinäger, salt. Derefter tager jag och blandar ihop alt til en deg. Så när jag är fått i hop til deg, lägs degen på et bakpapper og et bakpapper ovan. då kävlar jag deg ut til jag får en fin fasong. jag tager av den ena papperet och prickar degen med en gaffel och lägs den på en plåt . Jag har redan satt stekugnen på 220 grader och förstekar degen i 12 min. Fylningen är nötfärs, salt och peppar, i en panna och när degen är klar, brear jag ut tomatpure ovanpå och oregano, nötfärsen, och osten. Och sätter den tillbaka i stekugnen i 15 min. Hvad gör jag fel? Tack för alla svaren jag får, jag är tacksam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elin Smestad Andreassen Posted March 11, 2018 Author Share Posted March 11, 2018 https://www.dietdoctor.com/se/recept/fat-head-pizza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skärfläcka Posted March 11, 2018 Share Posted March 11, 2018 Jag har gjort pizzan ett par gånger och det har blivit bra. Brukar ha olivolja i och värmer mozarellaost i micro, inte i gryta. Resultatet har dock varierat med vilken mozarellaost jag använt, bäst resultat med färdigriven mozarella. Ser att det bara står ost i receptet, jag kommer inte ihåg var jag läste att det skulle vara mozarellaost. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts