Jump to content

McDonalds har mer än tredubblat mängden socker i sina hamburgare

Recommended Posts

GettyImages-657255536

Trots McDonalds löfte att göra hälsosammare produkter, verkar det som om det var bättre förr. Mängden socker i deras hamburgare har mer än tredubblats sedan 1989.

Du kanske inte förväntar dig att hitta en stor mängd socker i en hamburgare, men i en Big Mac finns det hela 9 gram socker…

The Sun: BIG MAC & LIES McDonald’s food has more calories, sugar and salt than 30 years ago despite chain’s pledges to be healthier

Är du fortfarande sugen på hamburgare på LCHF eller keto? Ta en titt på våra goda och sockerfria hamburagare nedan.

LCHF-burgare

Tidigare

En varning för ultra-processade livsmedel

Tobaksindustrin sponsrar inte OS. Varför gör Coca-Cola det?

Inlägget McDonalds har mer än tredubblat mängden socker i sina hamburgare dök först upp på Diet Doctor.

Visa hela artikeln

11 timmar sedan, Vivisfaxarn sade:

Är det socker i själva hamburgaren? I så fall - varför det? I brödet och ketchupen förstår jag, men i köttet?

Vet inte om det gäller McDonalds med socker är en vanlig smakförstärkare/förbättrare. En italiensk husmor gav mig rådet att lägga en rejäl nypa socker i köttfärssåsen, i synnerhet om det är tomat i, för då framträder smakerna mer.

• Like 1

Jag använder socker (en nypa!) i tomaträtter typ köttfärssås; det bryter någon smak i tomaten jag inte riktigt gillar. Hade någon diskussion nyligen på något forum om det var tillåtet för en lchf-are att göra så, men jag hävdar att det beror på mängden; något kryddmått i 4-5 portioner tycker jag är ok.

Lök däremot...det tycker jag räcker att steka länge på ganska låg värme...den blir så söt då.

Min mamma hade socker i spenaten...tillräckligt mycket för att det skulle smaka sött. Jag tyckte faktiskt att skolans spenat utan socker var godare. 

Strösocker som smörgåspålägg har jag provat också...

• Like 3

Tillåtet eller inte tillåtet är bara mattalibantjafs.

Det är klart att du kan använda lite socker som krydda i maten. Allt handlar om proportioner och det lär inte göra någon avgörande skillnad om du ligger någon decimal hit eller dit på E% kolisar.

• Like 3