Blogg-Postare Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Trots McDonalds löfte att göra hälsosammare produkter, verkar det som om det var bättre förr. Mängden socker i deras hamburgare har mer än tredubblats sedan 1989. Du kanske inte förväntar dig att hitta en stor mängd socker i en hamburgare, men i en Big Mac finns det hela 9 gram socker… The Sun: BIG MAC & LIES McDonald’s food has more calories, sugar and salt than 30 years ago despite chain’s pledges to be healthier Är du fortfarande sugen på hamburgare på LCHF eller keto? Ta en titt på våra goda och sockerfria hamburagare nedan. LCHF-burgare Laxburgare med grönt mos och citronsmör 7 g 109 Hamburgare med getost och pommes 11 g 159 Klassisk hamburgare med LCHF-bröd 7 g 63 Baconlindad burgare 6 g 29 Ostburgare med avokadosalsa 5 g 49 Pulled pork-burgare 12 g 9 Vegetarisk ostburgare med aubergineröra 15 g 15 Tidigare En varning för ultra-processade livsmedel Tobaksindustrin sponsrar inte OS. Varför gör Coca-Cola det? Inlägget McDonalds har mer än tredubblat mängden socker i sina hamburgare dök först upp på Diet Doctor. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivisfaxarn Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Är det socker i själva hamburgaren? I så fall - varför det? I brödet och ketchupen förstår jag, men i köttet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 11 timmar sedan, Vivisfaxarn sade: Är det socker i själva hamburgaren? I så fall - varför det? I brödet och ketchupen förstår jag, men i köttet? Vet inte om det gäller McDonalds med socker är en vanlig smakförstärkare/förbättrare. En italiensk husmor gav mig rådet att lägga en rejäl nypa socker i köttfärssåsen, i synnerhet om det är tomat i, för då framträder smakerna mer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kita 202 Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Minns att min mamma alltid tog en nypa socker på löken när hon stekte den... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vivisfaxarn Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 Det där med socker och tomat har jag faktiskt hört. Använder dock inte socker själv ändå. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 Jag använder socker (en nypa!) i tomaträtter typ köttfärssås; det bryter någon smak i tomaten jag inte riktigt gillar. Hade någon diskussion nyligen på något forum om det var tillåtet för en lchf-are att göra så, men jag hävdar att det beror på mängden; något kryddmått i 4-5 portioner tycker jag är ok. Lök däremot...det tycker jag räcker att steka länge på ganska låg värme...den blir så söt då. Min mamma hade socker i spenaten...tillräckligt mycket för att det skulle smaka sött. Jag tyckte faktiskt att skolans spenat utan socker var godare. Strösocker som smörgåspålägg har jag provat också... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melker Posted March 18, 2018 Share Posted March 18, 2018 Tillåtet eller inte tillåtet är bara mattalibantjafs. Det är klart att du kan använda lite socker som krydda i maten. Allt handlar om proportioner och det lär inte göra någon avgörande skillnad om du ligger någon decimal hit eller dit på E% kolisar. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts