Gabriella Söderman Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 De står i många recept att man ska ha vanilj. Vilken sorts vanilj är de då. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Man kan säkert välja vilken sort man vill. Det finns vaniljpulver (det billiga) litet dyrare vanilj som är ett finmalet brunt pulver, vaniljessens, dvs droppar och så finns den dyra torkade vaniljfrukten. Vad man väljer är vad man vill kosta på sig. Den naturliga vaniljen är bäst o dyrast.- Eller har du några speciella farhågor? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Det är alltså inte det som kallas vaniljsocker utan ren vanilj som recepten hänvisar till. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriella Söderman Posted March 20, 2018 Author Share Posted March 20, 2018 Tack för hjälpen var lite osäker att jag förstått rätt med att de inte skulle vara vaniljsocker. Ska ut på affären imorgon på jakt och se vad som finns i vanilj väg. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 30 minuter sedan, Gabriella Söderman sade: Tack för hjälpen var lite osäker att jag förstått rätt med att de inte skulle vara vaniljsocker. Ska ut på affären imorgon på jakt och se vad som finns i vanilj väg. Jag har en sådan liten burk hemma, den köpte jag på ICA, men jag har sett liknade på både COOP och Willys! Iallafall, en hemlis mellan oss LCHFare, vi spanar av de olika affärernas hyllor och hittar då som regel en hel del bra saker.. faktiskt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts