John Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Behövs nytt underforum Viktminskning där bantare kan hålla till, annars kommer det sluta som med kolhydrater.ifokus.se där de tog över helt och allt kom att handla om bantning, midjemått och olika extrema varianter av LCHF som UFO etc. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suborg Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Sant! Jag går aldrig in på kif längre eftersom det spårat ur totalt med ufo och även andra icke lchf-dieter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Watanabe Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Jag tycker också det vore konstruktivt att göra ett separat underforum för viktminskning av den anledning att det blir mycket tydligare samt smidigare att föra diskussioner och ge råd/tips om man vet motivet bakom frågeställningen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Andreas Eenfeldt Posted February 9, 2013 Popular Post Share Posted February 9, 2013 Finns det fler som vill ha ett forum för LCHF och viktminskning? Det låter som en intressant idé tycker jag. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marand Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Finns det fler som vill ha ett forum för LCHF och viktminskning? Det låter som en intressant idé tycker jag. Då kan man lika gärna hålla till på LCHF-klubben Fast det är ju inte gratis, förstås Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Gratis är gott Nä, men det vore väl bra om man lärde sig av andras misstag (se KIF). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copecca Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 En fördelning kanske för en egen avdelning bara för viktminskning skulle säkert i framtiden göra det lättare att hitta till allas favoritämnen inne i forum.. med den erfarenheten som jag har av dem så växer de, alla forum vanligtvis, ju tills slut så att har man ingen koll så tappar man lätt bort sig. Speciellt de nya medlemmar. Men sedan är det ju upp till alla medlemmar med att starta sina tråd i rätta avdelningar av forumet så.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Watanabe Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 En fördelning kanske för en egen avdelning bara för viktminskning skulle säkert i framtiden göra det lättare att hitta till allas favoritämnen inne i forum.. med den erfarenheten som jag har av dem så växer de, alla forum vanligtvis, ju tills slut så att har man ingen koll så tappar man lätt bort sig. Speciellt de nya medlemmar. Men sedan är det ju upp till alla medlemmar med att starta sina tråd i rätta avdelningar av forumet så.. Jag håller med dig - "Less is more" men det finns en fin balans och just i det här fallet så tror jag att ett underforum med fokus på viktminskning skulle göra mer nytta än skada, just för att många använder LCHF i viktminskningssyfte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Finns det fler som vill ha ett forum för LCHF och viktminskning? Det låter som en intressant idé tycker jag. Det skulle väl ocksaa behövas ett särskilt forum för personer med diabetes 2 och de speciella problem som gäller den gruppen, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Det skulle väl ocksaa behövas ett särskilt forum för personer med diabetes 2 och de speciella problem som gäller den gruppen, Jag skulle gärna ha ett underforum för olika sjukdomar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emmi Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Ibland tycker jag att det skulle behövas någon form av karrens innan man får starta egen tråd. Det är ju galet mycket trådar som börjar jag äter strikt lchf men går inte ner. Och nej troligtvis inte givet yoghurt, bär nötter och grädde i överflöd och ingen tnke på att kolla liknande trådar eller googla innan man frågar. Förstår inte riktigt hur våra tappra och kunniga Veteraner och Stammisar orkar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Ibland tycker jag att det skulle behövas någon form av karrens innan man får starta egen tråd. Det är ju galet mycket trådar som börjar jag äter strikt lchf men går inte ner. Och nej troligtvis inte givet yoghurt, bär nötter och grädde i överflöd och ingen tnke på att kolla liknande trådar eller googla innan man frågar. Förstår inte riktigt hur våra tappra och kunniga Veteraner och Stammisar orkar. På vissa forum är moderatorerna väldigt aktiva och slår ihop trådar som handlar om samma sak. Det står i reglerna att man först ska kolla om det inte redan finns en tråd om ämnet, sen får den som inte skött sig en påpekan om detta i ett PM. Ämnen som ofta kommer upp fästs högst upp och ges ett namn som förklarar att alla frågor om detta ska postas i denna tråd. En bra ordning tycker jag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Jag skulle gärna vilja slå ihop trådar - eller para ihop dem med nån smidig lösning. Men de andra tycker det kan skapa för mycket förvirring att läsa sådana trådar efter ett tag (då tidslinjerna blandas ihop och de kan vara svårt att hänga med i samtalet). Jag vill mycket gärna ha mer ordning på forumet, men jag verkar få kämpa lite själv med denna inställning. De andra vill inte ha så mycket regler, utan det ska vara mest fritt. Dock döper jag ofta om trådar (ofta en parentes efter original titeln) så de blir mer beskrivande när just det finns 10 av samma tråd, skiljer de sig ofta lite iallafall. Flyttar även rätt ofta trådar. Har i mina etikettregler man bör söka på en tråd först tror jag, men få gör det tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Jag skulle gärna vilja slå ihop trådar - eller para ihop dem med nån smidig lösning. Men de andra tycker det kan skapa för mycket förvirring att läsa sådana trådar efter ett tag (då tidslinjerna blandas ihop och de kan vara svårt att hänga med i samtalet). Jag vill mycket gärna ha mer ordning på forumet, men jag verkar få kämpa lite själv med denna inställning. De andra vill inte ha så mycket regler, utan det ska vara mest fritt. Dock döper jag ofta om trådar (ofta en parentes efter original titeln) så de blir mer beskrivande när just det finns 10 av samma tråd, skiljer de sig ofta lite iallafall. Flyttar även rätt ofta trådar. Har i mina etikettregler man bör söka på en tråd först tror jag, men få gör det tyvärr. Nu är det inte min uppfattning att det blir krångligt att läsa sammanslagna trådar eftersom de sällan överlappar varandra tidsmässigt, och när ett tillräckligt hett ämne fästs så brukar det inte längre bli så många nystartade trådar utan folk skriver på rätt ställe. Det är bara en fråga om att etablera en ordning. Initialt kanske det blir lite jobb, men det lönar sig i längden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Jag skulle föreslå ett forum för viktminskning och ett för sjukdomar. (Inte enbart ett diabetes-forum eftersom det finns en uppsjö av välfärdssjukdomar/metabola syndromet som kan gynnas av LCHF-kost). Båda forumen borde platsa i underkatergorin: Mer om livsstil och hälsa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Doc är väldigt restriktiv med nya forumdelar. Vi har just fått träningsdelen som vi nog får nöja oss med ett tag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Träningsforumet blev ju riktigt populärt snabbt, så jag funderar på ett viktminskningsforum också. Men kanske blir det smidigt att lansera det i augusti när fler brukar vara intresserade av sådant igen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Va skoj . Ursäkta jag drog förhastade slutsatser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Träningsforumet blev ju riktigt populärt snabbt, så jag funderar på ett viktminskningsforum också. Men kanske blir det smidigt att lansera det i augusti när fler brukar vara intresserade av sådant igen? I augusti? Nu är det ju beach 2013 som gäller och viktminskning är högaktuellt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 I augusti? Nu är det ju beach 2013 som gäller och viktminskning är högaktuellt! För de som har mer än formtoppningen kvar kan det tyvärr kännas som att det är försent. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Än tycker jag inte det är någon risk att det blir får många rubriker, så de två avdelningarna "viktminskning" och "sjukdomar" kan gärna läggas till under Mer om livsstil och hälsa, tycker jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emmi Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 För de som har mer än formtoppningen kvar kan det tyvärr kännas som att det är försent. Inte för sent alls! Intresset är ju jättestort i forumet just för det hela tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Träningsforumet blev ju riktigt populärt snabbt, så jag funderar på ett viktminskningsforum också. Men kanske blir det smidigt att lansera det i augusti när fler brukar vara intresserade av sådant igen? Varför vänta? Det är väl lika bra att göra det på en gång så är det klar när boomen kommer. Dessutom så slipper ni admins sorterar de trådar som startas upp fram tills dess. Som någon tidigare skrev: det är ju fantastisk många trådar om samma problem hela tiden. Oftast även med alldeles för många utropstecken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts