Jump to content

Behövs nytt underforum: viktminskning

John

Recommended Posts

Behövs nytt underforum Viktminskning där bantare kan hålla till, annars kommer det sluta som med kolhydrater.ifokus.se där de tog över helt och allt kom att handla om bantning, midjemått och olika extrema varianter av LCHF som UFO etc.

• Like 5

En fördelning kanske för en egen avdelning bara för viktminskning skulle säkert i framtiden göra det lättare att hitta till allas favoritämnen inne i forum.. med den erfarenheten som jag har av dem så växer de, alla forum vanligtvis, ju tills slut så att har man ingen koll så tappar man lätt bort sig. Speciellt de nya medlemmar. Men sedan är det ju upp till alla medlemmar med att starta sina tråd i rätta avdelningar av forumet så.. ;)

En fördelning kanske för en egen avdelning bara för viktminskning skulle säkert i framtiden göra det lättare att hitta till allas favoritämnen inne i forum.. med den erfarenheten som jag har av dem så växer de, alla forum vanligtvis, ju tills slut så att har man ingen koll så tappar man lätt bort sig. Speciellt de nya medlemmar. Men sedan är det ju upp till alla medlemmar med att starta sina tråd i rätta avdelningar av forumet så.. ;)

Jag håller med dig - "Less is more" men det finns en fin balans och just i det här fallet så tror jag att ett underforum med fokus på viktminskning skulle göra mer nytta än skada, just för att många använder LCHF i viktminskningssyfte. 

• 3 months later...

Finns det fler som vill ha ett forum för LCHF och viktminskning? Det låter som en intressant idé tycker jag.

Det skulle väl ocksaa behövas ett särskilt forum för personer med diabetes 2 och de speciella problem som gäller den gruppen,

Ibland tycker jag att det skulle behövas någon form av karrens innan man får starta egen tråd. Det är ju galet mycket trådar som börjar jag äter strikt lchf men går inte ner. Och nej troligtvis inte givet yoghurt, bär nötter och grädde i överflöd och ingen tnke på att kolla liknande trådar eller googla innan man frågar. Förstår inte riktigt hur våra tappra och kunniga Veteraner och Stammisar orkar.

• Like 1

Ibland tycker jag att det skulle behövas någon form av karrens innan man får starta egen tråd. Det är ju galet mycket trådar som börjar jag äter strikt lchf men går inte ner. Och nej troligtvis inte givet yoghurt, bär nötter och grädde i överflöd och ingen tnke på att kolla liknande trådar eller googla innan man frågar. Förstår inte riktigt hur våra tappra och kunniga Veteraner och Stammisar orkar.

På vissa forum är moderatorerna väldigt aktiva och slår ihop trådar som handlar om samma sak. Det står i reglerna att man först ska kolla om det inte redan finns en tråd om ämnet, sen får den som inte skött sig en påpekan om detta i ett PM. Ämnen som ofta kommer upp fästs högst upp och ges ett namn som förklarar att alla frågor om detta ska postas i denna tråd.

En bra ordning tycker jag!

Jag skulle gärna vilja slå ihop trådar - eller para ihop dem med nån smidig lösning. Men de andra tycker det kan skapa för mycket förvirring att läsa sådana trådar efter ett tag (då tidslinjerna blandas ihop och de kan vara svårt att hänga med i samtalet). Jag vill mycket gärna ha mer ordning på forumet, men jag verkar få kämpa lite själv med denna inställning. De andra vill inte ha så mycket regler, utan det ska vara mest fritt.

Dock döper jag ofta om trådar (ofta en parentes efter original titeln) så de blir mer beskrivande när just det finns 10 av samma tråd, skiljer de sig ofta lite iallafall. Flyttar även rätt ofta trådar.

Har i mina etikettregler man bör söka på en tråd först tror jag, men få gör det tyvärr.

Jag skulle gärna vilja slå ihop trådar - eller para ihop dem med nån smidig lösning. Men de andra tycker det kan skapa för mycket förvirring att läsa sådana trådar efter ett tag (då tidslinjerna blandas ihop och de kan vara svårt att hänga med i samtalet). Jag vill mycket gärna ha mer ordning på forumet, men jag verkar få kämpa lite själv med denna inställning. De andra vill inte ha så mycket regler, utan det ska vara mest fritt.

Dock döper jag ofta om trådar (ofta en parentes efter original titeln) så de blir mer beskrivande när just det finns 10 av samma tråd, skiljer de sig ofta lite iallafall. Flyttar även rätt ofta trådar.

Har i mina etikettregler man bör söka på en tråd först tror jag, men få gör det tyvärr.

Nu är det inte min uppfattning att det blir krångligt att läsa sammanslagna trådar eftersom de sällan överlappar varandra tidsmässigt, och när ett tillräckligt hett ämne fästs så brukar det inte längre bli så många nystartade trådar utan folk skriver på rätt ställe.

Det är bara en fråga om att etablera en ordning. Initialt kanske det blir lite jobb, men det lönar sig i längden.

Träningsforumet blev ju riktigt populärt snabbt, så jag funderar på ett viktminskningsforum också. Men kanske blir det smidigt att lansera det i augusti när fler brukar vara intresserade av sådant igen?

I augusti? Nu är det ju beach 2013 som gäller och viktminskning är högaktuellt! :P

• Like 1

Träningsforumet blev ju riktigt populärt snabbt, så jag funderar på ett viktminskningsforum också. Men kanske blir det smidigt att lansera det i augusti när fler brukar vara intresserade av sådant igen?

Varför vänta? Det är väl lika bra att göra det på en gång så är det klar när boomen kommer.

Dessutom så slipper ni admins sorterar de trådar som startas upp fram tills dess.

Som någon tidigare skrev: det är ju fantastisk många trådar om samma problem hela tiden. Oftast även med alldeles för många utropstecken...