Birgitta Höglund Posted March 21, 2018 Share Posted March 21, 2018 Nu kommer fortsättningen på det inlägg jag skrev i söndags om mina 9 år med LCHF. Idag handlar det om all den goda maten jag och Lennart njuter av https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2018/03/21/min-frukost-lunch-och-middag-efter-9-ar-med-lchf/ 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cdaven Posted March 21, 2018 Share Posted March 21, 2018 Tack för tipset om nötfrukosten, det blev jag väldigt sugen på att testa! Men min första fundering är hur man köper billiga blandade, naturella nötter som inte är en majoritet jordnötter. Har du några tips? Jag har hittat en bra nötmix från ICA helt utan jordnötter, men det kostar ju 170 kr/kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted March 21, 2018 Share Posted March 21, 2018 5 timmar sedan, cdaven sade: Tack för tipset om nötfrukosten, det blev jag väldigt sugen på att testa! Men min första fundering är hur man köper billiga blandade, naturella nötter som inte är en majoritet jordnötter. Har du några tips? Jag har hittat en bra nötmix från ICA helt utan jordnötter, men det kostar ju 170 kr/kg. Köp olika nötter och blanda själv. Finns flera bra ekologiska märken av nötter tex Biofood. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted March 21, 2018 Author Share Posted March 21, 2018 Nötter är inte billigt, men mycket mättande. Just som Angelico skriver så kan man köpa större påsar från Biofood och blanda. Finns även på lösvikt i en del hälsokostbutiker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted March 21, 2018 Share Posted March 21, 2018 Jag köper fina nötter från Lidel. - Finns både ekologiska eller "vanliga". De är goda och av bra kvalitet tycker jag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts