Jump to content

Huvudvärk!

Recommended Posts

Testa med att ta en tesked salt i ditt vatten!

Dvs en av de vanligaste omställningsbesvären är just saltbrist.

Det handlar då om blodtryck för kroppen använder salt för att reglera blodvolymen.. bäst är såklart hemmakokt benbuljong!

Iallafall så vill jag att du drar i dig ett glas med saltvatten för att känna efter om detta var orsaken?

• Like 7

6 timmar sedan, Zepp sade:

Testa med att ta en tesked salt i ditt vatten!

Dvs en av de vanligaste omställningsbesvären är just saltbrist.

Det handlar då om blodtryck för kroppen använder salt för att reglera blodvolymen.. bäst är såklart hemmakokt benbuljong!

Iallafall så vill jag att du drar i dig ett glas med saltvatten för att känna efter om detta var orsaken?

Jag använder så mycket salt som jag aldrig har gjort för.  Äter också massor med salta oliver så jag tror att det är inte saltet, men visst ska jag prova. Tack för rådet. 

• Like 1

1 minut sedan, Krystyna Moustafa sade:

Jag använder så mycket salt som jag aldrig var gjort.  Äter också massor med salta oliver så jag tror i te det är saltet, men visst ska jag prova. Tack för rådet. 

Du lär känna skillnad av ett glas saltvatten inom en halv timme.

Gör du inte det så kan det handla om glukosbrist.. eller att du ätit för dåligt.

• Like 1

23 timmar sedan, HelgeK sade:

Profesor Tim Noakes har en bra synpunkt på hur mycket vatten man skall dricka. Han säger drick när du är törstig! Det är sportdrycks företagen, som förespråkar att man skall dricka fastän man inte är törstig. Det  har orsakat saltbrist hos ett antal maratonlöpare, och 19 dödsfall. Enligt professor Tim Noaks som studerat frågan, och också sprungit många maratonlopp själv.

Jag dricker bara när jag är törstig och nu när har äter lchf bli jag extra törstig och dricker mycket.

Huvudvärk idag igen??

Nu har jag inte riktigt koll på dina trådar - men du började väl nyligen? Började du för strikt kanske? Det kanske fungerar battre för dig att trappa ner på kolhydraterna långsammare? Återgå till en högre nivå tills du mår bra, och minska lite I taget?

• Like 5

1 timme sedan, Effie sade:

Nu har jag inte riktigt koll på dina trådar - men du började väl nyligen? Började du för strikt kanske? Det kanske fungerar battre för dig att trappa ner på kolhydraterna långsammare? Återgå till en högre nivå tills du mår bra, och minska lite I taget?

Tack. Ja, jag började strikt.  Det tror jag att det är därför får jag sånt huvudvärk.  Ska prova äta lite kolhydrater och sen trappa ner.  Tack för ditt råd.

• Like 3