Krystyna Moustafa Posted March 24, 2018 Share Posted March 24, 2018 Hjälp! Huvudvärk, huvudvärk, huvudvärk ?. Jag dricker vatten, ca 8 glas per dag, men huvudvärken är hemsk! Värktabletter hjälper inte! Det här pågåt i ca 10 dagar nu! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 24, 2018 Share Posted March 24, 2018 Testa med att ta en tesked salt i ditt vatten! Dvs en av de vanligaste omställningsbesvären är just saltbrist. Det handlar då om blodtryck för kroppen använder salt för att reglera blodvolymen.. bäst är såklart hemmakokt benbuljong! Iallafall så vill jag att du drar i dig ett glas med saltvatten för att känna efter om detta var orsaken? 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystyna Moustafa Posted March 24, 2018 Author Share Posted March 24, 2018 6 timmar sedan, Zepp sade: Testa med att ta en tesked salt i ditt vatten! Dvs en av de vanligaste omställningsbesvären är just saltbrist. Det handlar då om blodtryck för kroppen använder salt för att reglera blodvolymen.. bäst är såklart hemmakokt benbuljong! Iallafall så vill jag att du drar i dig ett glas med saltvatten för att känna efter om detta var orsaken? Jag använder så mycket salt som jag aldrig har gjort för. Äter också massor med salta oliver så jag tror att det är inte saltet, men visst ska jag prova. Tack för rådet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 24, 2018 Share Posted March 24, 2018 1 minut sedan, Krystyna Moustafa sade: Jag använder så mycket salt som jag aldrig var gjort. Äter också massor med salta oliver så jag tror i te det är saltet, men visst ska jag prova. Tack för rådet. Du lär känna skillnad av ett glas saltvatten inom en halv timme. Gör du inte det så kan det handla om glukosbrist.. eller att du ätit för dåligt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystyna Moustafa Posted March 25, 2018 Author Share Posted March 25, 2018 23 timmar sedan, HelgeK sade: Profesor Tim Noakes har en bra synpunkt på hur mycket vatten man skall dricka. Han säger drick när du är törstig! Det är sportdrycks företagen, som förespråkar att man skall dricka fastän man inte är törstig. Det har orsakat saltbrist hos ett antal maratonlöpare, och 19 dödsfall. Enligt professor Tim Noaks som studerat frågan, och också sprungit många maratonlopp själv. Jag dricker bara när jag är törstig och nu när har äter lchf bli jag extra törstig och dricker mycket. Huvudvärk idag igen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystyna Moustafa Posted March 25, 2018 Author Share Posted March 25, 2018 1 timme sedan, HelgeK sade: Har du pratat med en läkare huvudvärken kanske inte har med kosten att göra? Det har det absolut. Samma huvudvärk hade jag när jag försökte fasta. Jag fick avbryta den på grund av huvudvärken. Den var för jobbigt och jag klarade inte den. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 Nu har jag inte riktigt koll på dina trådar - men du började väl nyligen? Började du för strikt kanske? Det kanske fungerar battre för dig att trappa ner på kolhydraterna långsammare? Återgå till en högre nivå tills du mår bra, och minska lite I taget? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krystyna Moustafa Posted March 26, 2018 Author Share Posted March 26, 2018 1 timme sedan, Effie sade: Nu har jag inte riktigt koll på dina trådar - men du började väl nyligen? Började du för strikt kanske? Det kanske fungerar battre för dig att trappa ner på kolhydraterna långsammare? Återgå till en högre nivå tills du mår bra, och minska lite I taget? Tack. Ja, jag började strikt. Det tror jag att det är därför får jag sånt huvudvärk. Ska prova äta lite kolhydrater och sen trappa ner. Tack för ditt råd. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts