Irja Aliranta Posted March 26, 2018 Share Posted March 26, 2018 Nu efter att ha ätit lchf i två veckor har jag gått ner 4.5kg vilket känns toppen! Mitt sötsug är så gott som borta vilket känns skönt och ovant. Tycker jag märkte skillnad redan första veckan. Mindre hungerskänslor blir inte hungrig lika fort eller sällan jättehungrig. Har ätit frukost lunch middag men tror jag kommer testa att fasta och hoppa över frukost. Ska jag förvänta mig viktuppgång av vätska som kommer tillbaka? Tror zepp skrev något om det.. Har dock upptäckt grädde och hallon som är supergott men lätt att överäta. Kommer absolut fortsätta med lchf ett tag till. ?? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Grattis! Härligt för motivationen med en rivstart. Det är inte säkert att du går upp i vikt men viktnedgången kommer nog att stanna upp lite när vätskebalansen stabiliserat sig. Grädde och hallon är mums! Jag gillar det också men det är som sagt lätt att överäta... Lycka till med din hälsoresa! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irja Aliranta Posted March 27, 2018 Author Share Posted March 27, 2018 Tack? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 10 timmar sedan, Irja Aliranta sade: Har dock upptäckt grädde och hallon som är supergott men lätt att överäta. Blandat med keso blir det också läskigt gott... Det kör jag som alternativ till Ris á la Malta. Jättekul att det går bra för dig! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 19 timmar sedan, Irja Aliranta sade: Nu efter att ha ätit lchf i två veckor har jag gått ner 4.5kg vilket känns toppen! Mitt sötsug är så gott som borta vilket känns skönt och ovant. Tycker jag märkte skillnad redan första veckan. Mindre hungerskänslor blir inte hungrig lika fort eller sällan jättehungrig. Har ätit frukost lunch middag men tror jag kommer testa att fasta och hoppa över frukost. Ska jag förvänta mig viktuppgång av vätska som kommer tillbaka? Tror zepp skrev något om det.. Har dock upptäckt grädde och hallon som är supergott men lätt att överäta. Kommer absolut fortsätta med lchf ett tag till. ?? Så är det, jag skriver en massa och om man frågar mig så kan jag gärna förklara oxå! Iallafall 4,5 kilo på två veckor.. jag förutsätter att din våg funkar.. så då drar vi kaloriräknarnas evangelium när vi ändå är på gång! 4,5 kilo *7000 Kcal, skulle då betyda att du ätit 2250, Kcal mindre varje dag.. det borde du ha märkt? Dvs då man äter en högkaloridiet/högfettdiet så borde man egentligen gå upp i vikt.. eller? Nämenaltså det mest troliga är då att homeostasen förändrats.. dvs tvärt emot vad kaloritalibanerna förutsäger.. grejen är att insulin stimulerar kroppen att återuppta mera salt, och vatten följer med via Osmos, det behövs mest sannolikt för de som lever på en högkolhydratkost för att dels binda glycogen, dels späda ut ett högt blodsocker! Nemas problemas med vatten i princip och förr eller senare så vill din kropp återställa en del av dina glykogendepåer, de kan vara bra för flight and fight! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irja Aliranta Posted March 27, 2018 Author Share Posted March 27, 2018 9 timmar sedan, MariaF sade: Blandat med keso blir det också läskigt gott... Det kör jag som alternativ till Ris á la Malta. Jättekul att det går bra för dig! Tack bra tips? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irja Aliranta Posted March 27, 2018 Author Share Posted March 27, 2018 30 minuter sedan, Zepp sade: Så är det, jag skriver en massa och om man frågar mig så kan jag gärna förklara oxå! Iallafall 4,5 kilo på två veckor.. jag förutsätter att din våg funkar.. så då drar vi kaloriräknarnas evangelium när vi ändå är på gång! 4,5 kilo *7000 Kcal, skulle då betyda att du ätit 2250, Kcal mindre varje dag.. det borde du ha märkt? Dvs då man äter en högkaloridiet/högfettdiet så borde man egentligen gå upp i vikt.. eller? Nämenaltså det mest troliga är då att homeostasen förändrats.. dvs tvärt emot vad kaloritalibanerna förutsäger.. grejen är att insulin stimulerar kroppen att återuppta mera salt, och vatten följer med via Osmos, det behövs mest sannolikt för de som lever på en högkolhydratkost för att dels binda glycogen, dels späda ut ett högt blodsocker! Nemas problemas med vatten i princip och förr eller senare så vill din kropp återställa en del av dina glykogendepåer, de kan vara bra för flight and fight! Tack! har inte kollat hur man taggar eller skickar frågor till en specifik person, så jag nämnde dig i texten istället? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 1 minut sedan, Irja Aliranta sade: Tack! har inte kollat hur man taggar eller skickar frågor till en specifik person, så jag nämnde dig i texten istället? Behövs inte iomed att jag nu förklarat vad jag menar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irja Aliranta Posted March 27, 2018 Author Share Posted March 27, 2018 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts