ladyinthenorth 38 Postad 3 April, 2018 Share Postad 3 April, 2018 Någon som provat göra snabb bearnaiseseås? Har själv testat o den tjocknar inte. När den stått ett tag flyter smöret upp ovanpå. Vad gör jag för fel? Kan jag fixa det? 1 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tureborgaren 3 438 Postad 3 April, 2018 Share Postad 3 April, 2018 Har inte testat den, men enligt receptet: "Bearnaise skär sig om den blir för varm." Kan det vara problemet? https://www.dietdoctor.com/se/recept/superenkel-bearnaise Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ladyinthenorth 38 Postad 3 April, 2018 Författare Share Postad 3 April, 2018 Tror faktiskt på tvärtom i så fall. Kanske f kall. Det står inget om att ha såsen över vattenbad. Kanske det är problemet - skulle haft öv vattenbad 2 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-hatten 287 Postad 3 April, 2018 Share Postad 3 April, 2018 Såsen måste bli tillräckligt varm för att äggulorna skall börja koagulera, men inte så varm att det blir äggröra... Den exakta temperaturen vet jag tyvärr inte. 1 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Recommended Posts