ladyinthenorth Posted April 3, 2018 Share Posted April 3, 2018 Någon som provat göra snabb bearnaiseseås? Har själv testat o den tjocknar inte. När den stått ett tag flyter smöret upp ovanpå. Vad gör jag för fel? Kan jag fixa det? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted April 3, 2018 Share Posted April 3, 2018 Har inte testat den, men enligt receptet: "Bearnaise skär sig om den blir för varm." Kan det vara problemet? https://www.dietdoctor.com/se/recept/superenkel-bearnaise Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ladyinthenorth Posted April 3, 2018 Author Share Posted April 3, 2018 Tror faktiskt på tvärtom i så fall. Kanske f kall. Det står inget om att ha såsen över vattenbad. Kanske det är problemet - skulle haft öv vattenbad 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse-hatten Posted April 3, 2018 Share Posted April 3, 2018 Såsen måste bli tillräckligt varm för att äggulorna skall börja koagulera, men inte så varm att det blir äggröra... Den exakta temperaturen vet jag tyvärr inte. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts