Blogg-Postare Posted April 5, 2018 Share Posted April 5, 2018 Över 380 000 personer har hittills anmält sig till Diet Doctors LCHF-utmaning (på engelska, svenska och spanska). Starten går varje söndag och utmaningen är GRATIS och reklamfri. Ta en titt på vår stora kom igång-utmaning. Varmt välkommen! Många har frågor och efterlyser tips och stöd, diskussion och personliga råd för att lättare fortsätta med LCHF. Varmt välkommen till Kostdoktorns forum! Här finns djup kunskap, stor erfarenhet och varm stämning. Gratis och för alla. Läs också kommentarerna under utmaningens olika delar, där finns svar på det mesta. Här är utdrag ur några mejl vi har fått under den senaste veckan: Feedback Väldigt nöjd med de två veckorna. Har ätit LCHF i snart fyra år och tycker mig ha koll på läget. Ändå blir det skillnad under dessa två veckorna. Goda, lättlagade måltider och en massa inspiration. Känner mig full av energi och i bra harmoni och lite lättare i kroppen. Nya goda veckomenyer blir det framöver. Tusen tack! Hälsningar, Mona Jag måste säga att det var otroligt enkelt att följa utmaningen.Jag har ätit enligt LCHF tidigare och då alltid haft massiva omställningsbesvär. Nu hände inget annat än att jag började sova helt fantastiskt bra. Så utmaningen är bra och de mejl som kommer varje dag med peppande videor och information är utmärkt stöd. När jag nu ska fortsätta så skulle jag önska mig att det fanns samma stöd för fortsättningen. Två veckor är för kort tid att etablera en vana, det behövs ledigt åtta veckor. Jag vet att det finns färdiga menyer men jag skulle vilja kunna välja en meny och få ett mejl med dagens rätter precis som under utmaningen. Slutligen vill jag säga att ni gör ett fantastiskt jobb när ni tar er an att stoppa dessa vansinniga kostråd som fått härja. Jag kan se nästan exakt när jag började bli riktigt överviktig och förvånande nog så stämmer det så väl överens med när jag föll i low fat-fällan. Jag blir glad för varje person jag träffar som har förstått (de börjar bli många) och för varje vetenskaplig artikel som stödjer LCHF-tanken. Hälsningar, Marie Utmaningen var bra, recept och inköpslista var det absolut bästa. Jag har påbörjat LCHF-kosthållning flera gånger tidigare, men efter olika perioder slutat och sen ätit precis som ”vanligt”. Den här gången tror jag att det underlättade med en sån soft approach, det kändes lätt och att se menyerna som mejl under dagen var en bra påminnelse att jag kan göra detta nu. Man väntar nästan på någon sorts intagsrestriktion eller 500 burpees, men det är verkligen sååå enkelt och gott. Började lägligt veckan innan PÅSK, så det blev lite potatis och några godisar, men inte i närheten av vad det annars skulle ha blivit. Har gått ner sex kilo första veckan och kommer nu fortsätta! Äggwraps räddar både frukost och lunch! Er hemsida är så fin nu och recept funktionen är 1000000%%%%%% speciellt med inköpslistorna ? Man väntar nästan på någon sorts intagsrestriktion eller 500 burpees, men det är verkligen sååå enkelt och gott. Skulle gärna se ngn sorts app och notifikationer ? Anna Sofia Jag tycker att tvåveckorsutmaningen har varit jättebra. Enkla och snabba recept som varit fantastiskt goda! Jag har inte känt av några omställningsbekymmer heller. Inköpslistan har också underlättat och gjort det lättare att hålla sig till lchf. Mitt val att anta utmaningen var för att jag vill få bort mitt sockersug. Det har inte helt försvunnit, men kommer mer sällan och jag är benhård mot mig själv när det gäller att äta sötsaker. Det är no-no! För mig personligen valde jag att tillåta mig ett dygn med mycket liberal lchf under påsken, men nu har jag stramat åt på kolhydraterna igen. Jag har också bestämt mig för att fortsätta som medlem hos Kostdoktorn, så nu ser jag fram emot många nya kulinariska bekantskaper i lchf-kosten hos er på Kostdoktorn. Med vänliga hälsningar, Eva Struntade i dieten i påsk och mådde USELT av kolhydrater Jag uppskattade enkelheten i matlagningen och det var goda recept. Dock var portionerna för stora så jag minskade dem lite. Önskar lite mer grönsaker, men då antar jag att kolhydratnivån blir för hög. Efter en vecka mådde jag fantastiskt bra. Mätt hela tiden och hoppade över bl.a. frukost. Löpträning fungerade bra, men styrketräning var segt. Struntade i dieten i påsk och mådde USELT av kolhydrater, tillbaka på ruta 1 efter 3 dagar! Så, anmält mig till fortsättningsmånad hos er. Hur lång tid tar det att ketoadaptera på riktigt? Marika Hej och tack för en bra utmaning, gick ner runt två kilo, vilket dock inte var mitt primära mål då jag inte har nån övervikt, men det är ju alltid en trevlig överraskning, även om jag tyvärr påsksyndade en aning i helgen. Däremot tycker jag att magen fungerar fantastiskt bra med LCHF. Jag kommer definitivt att fortsätta med detta. Med vänlig hälsning, Marjo Kom igång Vill du också komma igång? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors-LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt verktyg veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer LCHF för nybörjare Ketogen kost för nybörjare Så går man ner i vikt Kostdoktorns forum Stöd Diet Doctors arbete Vill du ge ditt stöd till Kostdoktorn/Diet Doctor och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Prova gratis i en månad Video om LCHF Hur du äter LCHF11:59En kort grundkurs i hur man sätter igång att äta LCHF. Keto-kurs med dr Andreas Eenfeldt, del 108:02Vilka fördelar innebär ketos? Vad äter du på ketogen kost? Här är en informativ kurs med dr Andreas Eenfeldt. Keto-kurs, del 208:37Hur fungerar ketogen kost? Vad äter du på ketogen kost? Är LCHF dåligt för träning? Svar på vanliga frågor02:45Kan man träna på LCHF-kost? Lite av allt? Svar på vanliga frågor05:44Är det inte bäst att helt enkelt äta balanserat och "lite av allt"? VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59 De 5 vanligaste misstagen på LCHF08:57Är det svårt för dig att nå din målvikt, är du hungrig eller mår du inte bra? Se till att du undviker dessa misstag. Därför blir vi tjocka1:12:26 Undvik de konventionella kostråden45:06 Fat Head Directors Cut1:46:20 Vad är den främsta fördelen med LCHF? Svar på vanliga frågor02:52Vad är den främsta fördelen med att äta färre kolhydrater? 18:36Hur Martina Johansson blev "snygg, stark och frisk på högfettkost". Martina Johanssons blogg: http://www.highfatfitness.net Mer information om Ketonmätare: http://www.kostdoktorn.se/keton-och-blodsockermatare#1 Att bli en fettbrännande maskin - Eric Westman 211:31Eric Westman reder ut begreppen fettförbränningsläge och kolhydratförbränningsläge. Hur får man mer energi genom en hög fettförbränning och hur mäter man den? Är LCHF dåligt för miljön? Svar på vanliga frågor07:09Är LCHF-kost skadlig för miljön? Vad har din läkare emot LCHF? – Eric Westman 517:49Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF. Varför är många läkare motståndare till LCHF trots att kosten visat sig ha positiv effekt på vikt och hälsa? Obs! På grund av tekniskt fel är ljudet i videon inte av den kvalitet vi önskar. Vi ber så mycket om ursäkt för detta och hoppas att ni finner innehållet intressant ändå. Hur LCHF fungerar – Mary Vernon32:11Intervju med läkaren Mary Vernon, en av världens mest erfarna på att behandla patienter med strikt LCHF-kost. 39:01 41:41 27:34Intervju med professor Stephen Phinney, forskare, författare och brinnande LCHF-pionjär. Filmad oktober 2011. 05:56 En hälsosam LCHF-livsstil46:42Hur ska du lägga upp LCHF eller ketogen kost för att maximera dina framgångar? Hur mycket fett, protein och kolhydrater ska man äta? PS Har du en framgångshistoria du vill dela med dig av? E-posta (fotografier uppskattas) till annika@dietdoctor.com. Berätta om vi får publicera ditt namn och foto eller om du vill vara anonym. Inlägget ”Magen fungerar fantastiskt bra med LCHF” dök först upp på Diet Doctor. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts